beertjerinke Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Hoi ik ben op zoek naar snack komkomers , paprikahopelijk kan iemand me helpen rianne Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 In deze tijd van het jaar heb je daar niet zoveel meer aan vrees ik Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Ik zag vorige week nog paprika planten bij de Albert Heijn. Maar het is inderdaad wel heel laat. Quote Kom 7 oktober ook naar de Moestuinforumdag! Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted August 21, 2012 Author Share Posted August 21, 2012 hoi Dat klopt maar zoek ze voor volgend jaar ben een tuinplan aan het maken krijg in januari mijn eerste moestuin met kas rianne Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 als je gewoon een paprika koopt en daarvan de zaadjes opvangt. Even laten drogen op keukenpapiertje.Dan kan je die weer zaaien.. Tenminste zo ga ik het proberen voor volgend jaar. Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Dan zoek je dus zaadjes? Want de planten (komkommer in ieder geval) zijn niet meerjarig. Paprika en peper op zich wel, maar die moeten dan binnen overwinteren. Quote Kom 7 oktober ook naar de Moestuinforumdag! Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted August 22, 2012 Author Share Posted August 22, 2012 sorry ja ik bedoel de zadengoed in verwoorden IK ben nog niet zo goed in verwoorden maar ja een beginner Was bezig met een teeltplan voor mijn nieuwe tuin met kasje sorry voor de onduidelijkheid rianne Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Ik heb een oranje snack paprika, dus daar kan ik wel wat zaad van oogsten, maar snackpaprika's uit te de winkel kun je ook zaadjes van oogsten hoor! Geen probleem. Snack komkommer klinkt wel klein, maar de plant wordt gewoon 2 meter hoog (of meer) alleen de komkommertjes zijn kleiner van formaat. Ook tomaten zaadjes kun je zelf oogsten uit winkel tomaten. de tasty-tom tomaatjes zijn als het goed is van de Tiny-Tom plant, en die blijft redelijk klein. Verder kun je ook in alle zaden-shops online (daar is hier ergens een heel topic over met ervaringen, moet je even de zoekfunctie voor gebruiken...) wel wat zaad van "snack" planten vinden. Alleen let wel op, niet alle "snack" groenten blijven dus even klein! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts