Geplaatst: 22 augustus 201213 j Hee, wie kan me uitleggen hoe je wat je op je scherm hebt staan kan printen? Dank! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 augustus 201213 j Hee! Daarvoor heb je een knopje op je toetsenbord als het goed is. Bij mij zit die naast F12 en boven m'n "insert knopje. Moet je even zoeken op je toetsenbord.. Print screen? prt scr? zoiets zal er wel op staan. Dan druk je daarop, en op dat moment maakt hij een soort foto van je hele scherm. Daarna open je paint [of een ander programma] en doe je rechtermuisknop > plakken. En dan heb je je print screen zichtbaar Die afbeelding kan je ook weer in word plakken enz. Ook een stuk uitsnijden via paint.. want vaak zat heb je lang niet alles nodig. Rechtermuisknop > plakken, kan trouwens ook met Ctrl + V Rechtermuisknop > kopiëren kan met Ctrl + C Zeg het maar als je er nog steeds niet uitkomt! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 22 augustus 201213 j Druk op de "PrtScn" knop op je toetsenbord. In Word of bv Paint plak je dan en je kan dan dit afdrukken. Je kan ook rechtstreeks naar de printer afdrukken en ga je voor CTRL + PrtScn + p.
Geplaatst: 22 augustus 201213 j dennis had helemaal gelijk en met t schaamrood op mn kaken heb ik mn eigenwijze bericht maar weer verwijderd 22 augustus 201213 j aangepast door Gast
Geplaatst: 22 augustus 201213 j @GeedeeHier staat ie boven SysRq, maar ik hoef niet shift ingedrukt te houden als ik een print screen maak.
Geplaatst: 22 augustus 201213 j En dan nog een tip:PrtScn maakt een kopie van je gehele scherm.Alt-PrtScn maakt een kopie van alleen het actieve window. Zeker handig als je eerst -met het vierkantje helemaal rechtsboven- het actieve scherm verkleint (dus niet meer full screen), Daarna eventueel het window nog iets kleiner maakt, en dan pas Alt-PrtScn gebruikt. Als je alleen een tekst wilt kopieren, dan kun je beter die tekst selecteren. Dan Ctrl-C (is kopieren, kan ook met rechtermuisknop, en dan kiezen voor Kopieren).In kladblok, Word o.i.d.: Ctrl-V (is plakken). Je hebt dan een berwerkbare tekst, en niet alleen maar een plaatje. [Edit]Als je gaat kopieren naar Word, dan kun je bijvoorbeeld -in één en dezelfde selectie- een heel stuk tekst inclusief plaatjes kopieren. Dan plakken in Word, en je hebt zowel de tekst als de plaatjes. 23 augustus 201213 j aangepast door Gast Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 22 augustus 201213 j Geedee, ik heb t net gedaan zonder de shift maar dat gaat prima. Hier staat er ook SysRq onder de PrtSc op t zelfde knopje. Kon t gewoon daarna in een Word plakken. Good things come in small packages
Geplaatst: 22 augustus 201213 j dennis had helemaal gelijk en met t schaamrood op mn kaken heb ik mn eigenwijze bericht maar weer verwijderd yups Helly
Geplaatst: 22 augustus 201213 j En dan nog een tip:PrtScn maakt een kopie van je gehele scherm.Alt-PrtScn maakt een kopie van alleen het actieve window. Zeker handig als je eerst -met het vierkantje helemaal rechtsboven- het actieve scherm verkleint (dus niet meer full screen), Daarna eventueel het window nog iets kleiner maakt, en dan pas Alt-PrtScn gebruikt. Als je alleen een tekst wilt kopieren, dan kun je beter die tekst selecteren. Dan Ctrl-C (is kopieren, kan ook met rechtermuisknop, en dan kiezen voor Kopieren).In kladblok, Word o.i.d.: Ctrl-V (is plakken). Je hebt dan een berwerkbare tekst, en niet alleen maar een plaatje. Goede tip! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 22 augustus 201213 j Auteur Dank allen! Eerst eten en dan ga ik het proberen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 augustus 201213 j Auteur Thanks het is gelukt..ik ben blij We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.