Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Print screen

Featured Replies

Geplaatst:

Hee, wie kan me uitleggen hoe je wat je op je scherm hebt staan kan printen? Dank!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hee!

Daarvoor heb je een knopje op je toetsenbord als het goed is. Bij mij zit die naast F12 en boven m'n "insert knopje.

Moet je even zoeken op je toetsenbord.. Print screen? prt scr? zoiets zal er wel op staan.

Dan druk je daarop, en op dat moment maakt hij een soort foto van je hele scherm.

Daarna open je paint [of een ander programma] en doe je rechtermuisknop > plakken. En dan heb je je print screen zichtbaar Die afbeelding kan je ook weer in word plakken enz. Ook een stuk uitsnijden via paint.. want vaak zat heb je lang niet alles nodig.

Rechtermuisknop > plakken, kan trouwens ook met Ctrl + V

Rechtermuisknop > kopiëren kan met Ctrl + C

Zeg het maar als je er nog steeds niet uitkomt!

Geplaatst:

Druk op de "PrtScn" knop op je toetsenbord.

In Word of bv Paint plak je dan en je kan dan dit afdrukken.

Je kan ook rechtstreeks naar de printer afdrukken en ga je voor CTRL + PrtScn + p.

Geplaatst:

Oeps Dennis was me net voor......................

Geplaatst:

dennis had helemaal gelijk en met t schaamrood op mn kaken heb ik mn eigenwijze bericht maar weer verwijderd

aangepast door Gast

Geplaatst:

@Geedee

Hier staat ie boven SysRq, maar ik hoef niet shift ingedrukt te houden als ik een print screen maak.

Geplaatst:

En dan nog een tip:

PrtScn maakt een kopie van je gehele scherm.

Alt-PrtScn maakt een kopie van alleen het actieve window. Zeker handig als je eerst -met het vierkantje helemaal rechtsboven- het actieve scherm verkleint (dus niet meer full screen), Daarna eventueel het window nog iets kleiner maakt, en dan pas Alt-PrtScn gebruikt.

Als je alleen een tekst wilt kopieren, dan kun je beter die tekst selecteren. Dan Ctrl-C (is kopieren, kan ook met rechtermuisknop, en dan kiezen voor Kopieren).

In kladblok, Word o.i.d.: Ctrl-V (is plakken). Je hebt dan een berwerkbare tekst, en niet alleen maar een plaatje.

[Edit]

Als je gaat kopieren naar Word, dan kun je bijvoorbeeld -in één en dezelfde selectie- een heel stuk tekst inclusief plaatjes kopieren. Dan plakken in Word, en je hebt zowel de tekst als de plaatjes.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Geedee, ik heb t net gedaan zonder de shift maar dat gaat prima. Hier staat er ook SysRq onder de PrtSc op t zelfde knopje. Kon t gewoon daarna in een Word plakken.

Good things come in small packages

Geplaatst:
:oops: dennis had helemaal gelijk en met t schaamrood op mn kaken heb ik mn eigenwijze bericht maar weer verwijderd

yups Helly

Geplaatst:
En dan nog een tip:

PrtScn maakt een kopie van je gehele scherm.

Alt-PrtScn maakt een kopie van alleen het actieve window. Zeker handig als je eerst -met het vierkantje helemaal rechtsboven- het actieve scherm verkleint (dus niet meer full screen), Daarna eventueel het window nog iets kleiner maakt, en dan pas Alt-PrtScn gebruikt.

Als je alleen een tekst wilt kopieren, dan kun je beter die tekst selecteren. Dan Ctrl-C (is kopieren, kan ook met rechtermuisknop, en dan kiezen voor Kopieren).

In kladblok, Word o.i.d.: Ctrl-V (is plakken). Je hebt dan een berwerkbare tekst, en niet alleen maar een plaatje.

Goede tip!

Geplaatst:
  • Auteur

Dank allen! Eerst eten en dan ga ik het proberen

Geplaatst:
  • Auteur

Thanks het is gelukt..ik ben blij

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.