Geplaatst: 10 augustus 201312 j Helaas Appelvrouw, ik ken geen imker, en ook geen compostmeester, in Frankrijk. Voor de muur zou ook een leilinde kunnen, of knotlinde, of knotwilg, of leifruit. of iets anders dat in jullie omgeving beter thuishoort dan bamboe.Leifruit zie ik meestal tegen een muur staan, maar ik gok dat dat ook, net als een leilinde, "vrijstaand" moet kunnen, een meter ofzo van de muur vandaan (zie eerste plaatje).. Succes ermee.
Geplaatst: 10 augustus 201312 j Auteur We mogen deze tuin 5 tot 10 jaar houden..totdat het kerkhof echt te klein is...later mogen we hier zelf lekker liggen Dus iets duurzaams planten zal wel lastig zijn.Van origine hadden de huizen hier veel leiperen..supermooi, dat wil ik nog graag aan onze nieuwe broodoven.... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 augustus 201312 j Wauw, ziet er nu al heel mooi uit!!! We mogen deze tuin 5 tot 10 jaar houden..totdat het kerkhof echt te klein is...later mogen we hier zelf lekker liggen Ik zou het wel weten... alvast veel bloemen die zichzelf elk jaar rijkelijk uitzaaien , en af en toe een mooie vruchtboom
Geplaatst: 10 augustus 201312 j ... Dus iets duurzaams planten zal wel lastig zijn. ...Nog een idee. Een stellage van hout maken en daar hop tegenaan zetten. Hop groeit enorm, vele meters per jaar.
Geplaatst: 10 augustus 201312 j @Appelvrouw voor de muur een columnade,pergola of bamboe hekje met druif, o.i.kers ed. dat lat het zicht op de muur geweldig op. Dan hoeft er niets met of in de muur. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 10 augustus 201312 j Auteur Indy die kabouters zijn van keramiek. Stan, een columnade heb ik even op moeten zoeken..een zuilengang?Er is een pergola, die breekt het uitzicht op de velden..ik neem jullie ideeën mee naar het volgende jaar. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 augustus 201312 j Auteur Ik moest vandaag een vogelverschrikker maken voor de tuin..maar ben geloof ik een beetje te ver gegaan met het idee verschrikker...wat vinden jullie, hij is nogal eng, ondanks dat ik geprobeerd heb hem op te leuken met nestjes en zo... ik wil geen kindertjes nachtmerries bezorgen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 augustus 201312 j Ik zeg maar, vogelverschrikken met vogelnestjes ? rijmt dat met elkaar ? En voor een vogellokker best wel eng. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 13 augustus 201312 j Hij is verschrikkelijk prachtig... moet kunnen toch? (maar ik heb dan weer geen verstand van wat kindjes eng vinden... )
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Hij is prachtig,niet eng.Kindjes hebben meteen door dat het manneke eitjes verzameld. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 14 augustus 201312 j Auteur Ok dan neem ik hem straks mee. Ik had een heel ander hoofd in gedachten maar dat heb ik blijkbaar al op het kampvuur gemikt We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 augustus 201312 j ...sprak de kraai tot z'n vriendjes: "keigaaf, een doorzonwoning met slaapkamer en locatie naast een gedekte tafel..." (wel een prachtig kunstwerkje!)
Geplaatst: 18 augustus 201312 j Auteur Hij staat er!Ondertussen druk bezig geweest met de bordjes..moest ik de Latijnse namen opzoeken van alle groentes, zodat de Fransen ( die dan weer niet wisten hoe die groentes en kruiden heetten) deze konden vertalen in het Frans. Voor kruiden was dat wel simpel, maar verder niet. Ik hoop dat het goed is gegaan, maar kan me zo voorstellen dat er een bezoeker komt die roept dat spitskool bijvoorbeeld helemaal geen brassica oleracea convar. capitata var. pointu is Vijver is klaar, mannen tevreden Midden in de tuin staat ie, niet gek Hier worden geen pompoenen gestolen, anders komt hij achter je aan... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 augustus 201312 j facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Hij staat er!Midden in de tuin staat ie, niet gek Hier worden geen pompoenen gestolen, anders komt hij achter je aan... Dappere Boomridder om de tuin tegen indringers te verdedigen
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Ik vind zijn hoofd best spooky. En ik kijk aardig wat enge films, dus ben niet zo gauw ergens bang voor facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Auteur Zei ik al dank voor het plaatsen van de affiche Jorieke? Ik twijfel ook nog steeds over dat hoofd..maar mijn mede Jardinadiers vinden hem goed dus ik laat hem wel staan. Ik ben nu wel nepvogeltjes grijs en bruin aan t schilderen om op zijn hoofd te zitten..wordt ie misschien wat liever.Vrijdag heel veel rupsen geraapt in deze tuin..niet leuk meer Kom ik vandaag op de tuin: nog heel veel rupsen op de koolplanten..super aangevreten. Dat kan toch niet in een showtuin! Dus net zo lang gevraagd totdat iemand begon met rapen..ik moest nl de tomaten opbinden..die knakten vrijwel om.Verder is de tuin wel mooi aan t worden.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Ja, Appelvrouw maak er nu geen vogel paradijs van he dan zie je er straks zo heul veel vogels op afkomen dat hij weg moet. En dat zou ik echt jammer vinden. Hij is juist top zo. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Als je hem minder eng zou willen maken ( ik weet zelf ook niet zo goed of dat nodig zou zijn, een beetje eng mag best denk ik) kun je volgens mij het beste het gezicht wat opvullen met iets.
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Auteur Hij heeft ook al 3 vogelnestjes Stan, op zijn schouder, in zijn hoofd en op zijn linkerhand een heel mooi merelnest..die heb ik toen het nest was uitgevlogen uit de heg "gezaagd"... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 augustus 201312 j Leuk Quote je zelf n.l. pagina 6 van dit topic. Ik zeg maar, vogelverschrikken met vogelnestjes ? rijmt dat met elkaar ? En voor een vogellokker best wel eng. Dus dat van die vogel nestjes en vogel vriendelijk. Als ik een vogel was zag ik niets engs. dan zag ik een raar stuk hout. Als ik al wist wat hout was dan. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.