Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Een groet vanuit walcheren


zeeklei

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik stel me even voor; Ik teel op klei, een moestuin van een vereniging. Ik had/heb dit jaar; Vijgenbladpompoen, suikermais, rode en witte bieten, snijbiet, witlofwortel, winter en zomerwortels, knolselderij, stengelselderij (groene), gele sperciboon(stam), postelein, groene asperges, veldsla (breedbladige en kleinbladige, winterandijvie, kersentomaat en trostomaat, Vitelotte noir aardappel, winterbloemkool (deze 2 laatste staan nog maar net boven de grond), spruiten, boerenkool, rodekool, spitskool, wittekool, uien (gezaaide en geplante), koolrabi, aardbeien(doordragers), herfst frambozen, kruisbes, aalbes (wit en rood), zwarte bes, elstar appel, conferance peer, marocaanse munt, lavendel, bieslook, mirikswortel, rozemarijn, bieslook,(alle kruiden zijn alleen voor de sier).

Als ik kan probeer ik het liefst te zaaien ( als er mensen zijn die zaad willen ruilen..) dat is en blijft toch een verslaving (haha).

Deze tuin doe ik nu voor het 8ste seizoen, ik heb hem vaak al willen opgeven, maar kan het niet over men hart krijgen. Daarom heb ik mezelf een vaste tuindag gegeven- weer of geen weer; ik ga iedere zondag, soms 4 soms 8 uur lang (het ligt eraan maar net aan..) Nou dit was het z'n beetje geloof ik, oja, ik spuit amper..alleen bv als ik hardnekkig onkuid probeer killen..van akkerwinde daar krijg ik een punthoofd van pff..

Mesten doe ik ook amper, klei is erg vruchtbaar.

doeg, marlo

 

suikermais.th.jpg

de suikermais

vijgenbladpomoenen.th.jpg

de vijgenbladpompoenen

snijbiet.th.jpg

de snlijbieten

rozemarijnstekjes.th.jpg

de rozemarijnstekjes

bieten2.th.jpg

de rode bieten

23augustuseersteopkomst.th.jpg

de eerste veldslaopkomst 23 augustus 2012

witlofpenen.th.jpg

de witlofpenen

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ilse,

 

het is niet echt megagroot, ik heb van alle groente maar 1 of 2 rijen.

Ik heb 100 m2, en het staat ook wel propvol haha.

Leren gaat vanzelf, erover lezen en afkijken van je buren helpt ook wel.

Ik wil wat foto´s uploden maar het luktt niet pff.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is ook zo dat als je alles gaat opnoemen wat er in je tuintje staat dan klinkt het alsof je een heel groot stuk hebt. Dat heb ik hier ook hahaha. Maar het is maar een klein stukje wat ik heb (gewoon in eigen tuin). Afkijken doe ik veel hier op het forum ideaal!

WAt ik heb staan:

andijvie, rucola, prei, spitskool, wortel, paksoi, pastinaak, radijs, spruitjes, boerenkool, pluksla, spinazie, courgette, bieslook, basilicum en aardbei... Het scheelt dat ik ook het een en ander in potten doe. Maar als het aan mij ligt zou ik heel de tuin om willen toveren tot moestuin alleen krijg ik nog geen toestemming van me gezin. Opzich wel begrijpelijk want ja de kids willen ook wat he en anders kunnen we volgend zomer geen zwembad in de tuin kwijt haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...