dennislp Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Een ideetje met klimmende winde wat ik dit voorjaar bedacht, maar waar ik nog wel twijfels bij had of het zou lukken.Je kan natuurlijk een stel stokken in een pot zetten en daar Klimmende Winde's tegen aanzetten.. Maar of dat opschiet? is dat stabiel? Dus ik dacht er aan om met wat stevig gaas een koker/cilinder te maken, en die in een 12 liter emmer te zetten. Dus begon ik met stukken gaas te knippen&zagen, en die stukken tot koker/cilinder te vormen en die meerdere stukken weer aan elkaar vast maken. Gaatjes onder in de emmer geboord voor de afwatering, stuk worteldoek er daarna in om te zorgen dat zo weinig mogelijk aarde er uit kan spoelen en vervolgens een laag hydrokorrels er in. Vervolgens dus het gaas er in gezet, en vast gemaakt aan de emmer door aan 2 zijkanten 1 gaatje te boren, recht tegen over elkaar.Daarna heb ik een stuk electriciteitsdraad wat nogal stevig was kunnen vinden om het gaas vast te zetten aan de emmer, maar dit kan je natuurlijk met elk iets doen wat stevig is maar toch te buigen is. Met als resultaat een stuk gaas wat stevig vast zit aan de emmer: En momenteel: Helaas nu vandaag geen bloemetjes, dus minder leuke foto [En had ze eigenlijk iets te laat gezaaid )Maar als zo'n koker volop in bloei staat: ziet er vrolijk uit! aanrader Het is tenminste stevig genoeg, laatst waaide hij om (aarde was erg droog) en had hij alleen een paar kapotte bloemetjes Die gekleurde dingen er in zijn tuinlampjes op zonne-energie [ookal van de action], maar dat resultaat is minder dan ik dacht. Maar krijg ze er nu ook niet meer uit, de Klimmende Winde zit er al helemaal om heen Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Goed bedacht Dennis, lijkt me ook leuk voor andere -niet te zware- klimmers. dank je wel voor je uitleg met duidelijke foto`s! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Leuk idee dennis Lijkt me trouwens ook leuk voor een clematis. En ik heb 2 passiebloemen gekregen....zou dat daar ook mee kunnen?? (want ik weet nog niet waar ik ze moet zetten...moeten in de winter naar binnen). Wat ik zat te denken: als je een kleiner emmertje neemt en daar die gaasdraad inzet.....en er dan een laagje cement ingiet(5 of 10 cm dik)....als die dan is uitgehard haal je die kleine emmer eraf.....dan kun je het geheel in de grote emmer plaatsen en valt die ook niet meer zo makkelijk om..... want ik vind het net zo leuk dat die gaasdraad van jou in verhouding mooi hoog is....en dan heb je een mooi tegenwicht met die cement. Bovendien kan het water gewoon weg omdat het cement een kleinere straal heeft dan die grote emmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Zagen? Dennis, dat draad kun je toch gewoon met een flinke tang knippen. Ga je toch niet een zaag bij halen Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted August 31, 2012 Author Share Posted August 31, 2012 Geedee, klinkt goed ja! Maar dat werd mij even te veel werk Helly, Ja het schaartje die wij er voor hadden is denk door vorige keren vrij bot geworden, want daar ging het vrij lastig mee [vroeger lukte het wel daarmee]. Klein zaagje was sneller. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts