Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pastinaak, wanneer oogsten?


LindaV

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb dit jaar voor het eerst pastinaak gezaaid. Wat een enorme planten worden dat zeg, daar had ik me wel een beetje op verkeken.

Het is dus heel veel blad en ik vraag me af of er nu ook al een beetje wortel aan zit. Wat is jullie ervaring? Wanneer kan je gaan oogsten?

Alvast bedankt.

Linda

 

Heb je een vraag over biologisch tuinieren? Stel 'm op mijn blog http://www.altijdtuintijd.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pastinaak groeit eerst boven de grond. Is hij daar groot genoeg gaat de wortel groeien. Oogsttijd in de buurt van oktober

 

 

Ik heb gisteren even gevoeld en ze zijn nu ongeveer net zo groot als een grote winterwortel. Dus vanaf nu kan ik wel oogsten. Het mooie is dat ze vanaf nu vele maanden te oogsten zijn. Ze zijn zelfs redelijk vorstbestendig.

 

Net als Liesje gebruiken we het als wintergroente. Op een tijdstip dat er niet veel anders meer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...