Jorieke123 Geplaatst: 20 april 2024 Geplaatst: 20 april 2024 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 21 april 2024 Geplaatst: 21 april 2024 Echt wel! 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 24 april 2024 Geplaatst: 24 april 2024 Het zijn trouwens niet alleen maar loopeendenkuikens. We hebben de broedeieren van iemand die van allerlei eenden door elkaar heeft lopen. Ons idee was dat we de dunnere eenden dan houden als nieuwe slakkenvangers hier in de tuin. Ik ben benieuwd hoe ze uitgroeien.... 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 29 april 2024 Geplaatst: 29 april 2024 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 9 mei 2024 Geplaatst: 9 mei 2024 Naar de grote ren! 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 17 mei 2024 Geplaatst: 17 mei 2024 Op avontuur buiten de ren! Ze vinden en eten meteen al een boel slakken 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jaaap Geplaatst: 21 mei 2024 Geplaatst: 21 mei 2024 Ik lees van jullie over loopeenden in de moestuin. Maar eten ze niet veel meer dan alleen de slakken? De bedoeling is dat de sla en aardbeien etc. juist gespaard blijven. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 21 mei 2024 Geplaatst: 21 mei 2024 Over het algemeen lopen mijn loopeenden straal langs alle groenten en fruit om er daarna wel achter of onder te zoeken naar slakken en pissebedden enz. Ik moet er wel bij zeggen dat ze alleen op uitnodiging van mij in de moestuin mogen komen en dan ben ik ook altijd in de buurt om ze een beetje in de gaten te houden. Kijken of ze zich niet vastlopen in een vogelnet ofzo. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Roland Geplaatst: 22 mei 2024 Geplaatst: 22 mei 2024 Eten die loopeenden helemaal geen planten? Quote
redzebra Geplaatst: 22 mei 2024 Geplaatst: 22 mei 2024 Ik vraag me dat ook af, volgens mij lusten ze ook wel af en toe een jong blaadje sla. Mijn dochter stuurde me deze ook al door, dat is je oplossing voor je slakken probleem 😃, 🙂My all time favorite winery 🍷🌤️ 📸: Credit by 👉: TT @taryn_renae ( Dm for credit or removal / All rights® are reserved & belong to their… | Instagram Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 mei 2024 Geplaatst: 22 mei 2024 Nou ik wil zeker niet beweren dat ze geen nooit planten eten hoor. Maar ik heb er hier nog geen last van gehad. Ze eten nu ook wel graag de zaadjes uit gras trouwens. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
redzebra Geplaatst: 22 mei 2024 Geplaatst: 22 mei 2024 Ik ben sterk aan het twijfelen, probleem zijn ook wat roof(vogels) dieren hier, zet jij ze s'avonds altijd op hok @Jorieke123 ? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 mei 2024 Geplaatst: 22 mei 2024 Ja zeker, we sluiten ze op in een stevig hok. Daar gaan ze bijna nooit uit zichzelf in, niet zoals kippen zeg maar. Dus we roepen/halen ze en dan lopen ze voor ons uit het hok in want ze weten heus wel dat het moet In dat hok hebben ze ook een nest met een plastic ei er in zodat ze hun eigen eieren daar bij leggen 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 22 mei 2024 Auteur Geplaatst: 22 mei 2024 Wij gaven ze aan t eind vd dag wat extra graan, daarmee gingen ze vrijwel altijd braafjes het hok in. De eenden aten bij mij wel van de boerenkool en eeuwig moes als ze het te pakken konden krijgen. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 23 mei 2024 Geplaatst: 23 mei 2024 Ja dat met dat voeren eind van de dag hebben wij ook geprobeerd, maar die van ons gingen dan altijd al veel te vroeg wat staan drentelen en bedelen en deden dan verder niets meer haha. Kwamen ze keihard kwakend al op je af rennen zodra je door de tuin loopt. Tsk. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 24 mei 2024 Geplaatst: 24 mei 2024 De jongelui krijgen al wat meer veertjes: 6 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 24 mei 2024 Auteur Geplaatst: 24 mei 2024 Ze zijn nog erg rechtop. Het is een kruising begreep ik. Wanneer op welke leeftijd gaan gewone/ Peking eenden meer “bootvormig ” worden? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 29 mei 2024 Geplaatst: 29 mei 2024 Ik weet niet wanneer ze bootvormig worden. We gaan het zien! Ik laat ze elke dag een paar keer uit hun ren, om slakken te gaan vangen. Hier zijn ze klaar (=vol) en stuur ik ze terug. Gaat mooi! 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2024 Geplaatst: 20 juni 2024 Nou er zitten al wel wat 'bootvormige' eenden bij: Maar ze kunnen ook allemaal heel erg rechtop staan hoor, zeker als ze de oudere loopeenden zien/horen aan de andere kant van het hek. Ze zijn alleen echt al wel een stukkie zwaarder dan een gemiddelde echte loopeend gok ik zo. Dus eigenlijk horen ze al niet meer thuis in dit topic. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 20 juni 2024 Auteur Geplaatst: 20 juni 2024 Ze hebben meer lijf dan nek idd 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 19 juli 2024 Geplaatst: 19 juli 2024 De jongste eendjes hebben de vijver gevonden! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 27 juli 2024 Geplaatst: 27 juli 2024 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.