Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik lees van jullie over loopeenden in de moestuin. Maar eten ze niet veel meer dan alleen de slakken? De bedoeling is dat de sla en aardbeien etc. juist gespaard blijven.

Geplaatst:

Over het algemeen lopen mijn loopeenden straal langs alle groenten en fruit om er daarna wel achter of onder te zoeken naar slakken en pissebedden enz. Ik moet er wel bij zeggen dat ze alleen op uitnodiging van mij in de moestuin mogen komen en dan ben ik ook altijd in de buurt om ze een beetje in de gaten te houden. Kijken of ze zich niet vastlopen in een vogelnet ofzo. 

Geplaatst:

Ja zeker, we sluiten ze op in een stevig hok. Daar gaan ze bijna nooit uit zichzelf in, niet zoals kippen zeg maar. Dus we roepen/halen ze en dan lopen ze voor ons uit het hok in want ze weten heus wel dat het moet ;)  In dat hok hebben ze ook een nest met een plastic ei er in zodat ze hun eigen eieren daar bij leggen :thumbup:

• Thanks 1
Geplaatst:

Wij gaven ze aan t eind vd dag wat extra graan, daarmee gingen ze vrijwel altijd braafjes het hok in. De eenden aten bij mij wel van de boerenkool en eeuwig moes als ze het te pakken konden krijgen.

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ze zijn nog erg rechtop. Het is een kruising begreep ik. Wanneer op welke leeftijd gaan gewone/ Peking eenden meer “bootvormig ” worden? 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Nou er zitten al wel wat 'bootvormige' eenden bij:

227_0885.JPG

227_0886.JPG

Maar ze kunnen ook allemaal heel erg rechtop staan hoor, zeker als ze de oudere loopeenden zien/horen aan de andere kant van het hek. Ze zijn alleen echt al wel een stukkie zwaarder dan een gemiddelde echte loopeend gok ik zo. Dus eigenlijk horen ze al niet meer thuis in dit topic. 

227_0883.JPG

• Like 1
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...