Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

De kleine Ajax is helaas door een bunzing oid gepakt.Dat was wel triest, ik was toch ook een beetje zijn moeder Zijn eigen moeder geeft er geloof ik niet zo om, De eenden zijn nu weer op de loop en bedrijven behoorlijk veel de liefde in de beek. Er zijn twee nieuwe eieren dus er is nog hoop op een tweede nest.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Triest Jet waren de andere eieren wel bevrucht?

Ann: ze gaan echt zelf wel zoeken. Dat hoef je ze niet te leren. Ze krijgen gewoon 'ineens' interesse voor alles wat beweegt en happen er dan naar. Bij Gwen vingen ze al een mot op hele jonge leeftijd, dat hebben ze ook niet geleerd.

Oh en suikerwater voeren aan een eendje dat je uit het ei peutert (zoals in het verhaal in de link die je doorgaf) is ook echt niet nodig

Geplaatst:
  • Auteur

Nee de andere eieren waren misschien wel bevrucht, maar "doodgegaan" tijdens de laatste vorstperiode. Dat is in de hele omgeving een groot probleem, iedereen hoopt nu op de tweede leg want er zijn vrijwel geen eenden, fazanten, kippen en kalkoenen geboren.

Geplaatst:

Aha, nog een vervelende bijwerking van die vorst Nou de kuikens groeien supersnel dus een 2e leg in de zomer gaat vast goed Hopelijk komen er dan gewoon lekker veel kuikens uit hun ei, zodat er ook geen eenzame eendjes zijn

Hier zijn ze ook veel aan het paren nu, gewoon op het droge. Maar ze leggen de eieren overal en nergens en daar zitten dan meteen kraaien bij die er mee weg vliegen. Nou ja... we hebben op het moment toch livestock genoeg.

Geplaatst:

(spijtig genoeg) geen ervaring met loopeenden. Ik vond het wel leuk om te zien hoe ze bij haar op schoot gingen om slakken te eten. Je leest toch vaak dat ze zo schuw zijn. Wanneer wij er ooit nemen zouden ze niet schuw mogen zijn want heb maar een kleine tuin waar ook spelende kinderen in rondlopen.

Geplaatst:
2017-05-24-0990701495610223.11
~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

Hey!

Pfft inmiddels weer eventjes verder, maar Flip is gelukkig volledig hersteld! Heeft het ook ontzettend naar zijn zin in de tuin maar is nog wel wat bang voor zijn grotere eendenvriend! Maar al met al moet ik zeggen dat dat steeds beter gaat.

Flip is (uit mijn hoofd) bijna 10 weken oud.. Waar ik ongeveer 1,5 week goede hoop had op dat Flip een eendendame was, is die hoop inmiddels vervlogen.

Hij maakte die 1,5 week toch wel een kwakend geluid, met tussendoor ook veel kuiken gepiep. Toen is ie een ruime week schor geweest (er kwam echt GEEN geluid uit). En inmiddels maakt hij een raspend geluid, net als Sjaak. Dus de kans is heel groot dat ik er nog een woerd bij heb!

Geplaatst:

Ha,

Hoe zit het nou met geluiden die ze maken?

In mijn toompje kwaakt 1 een heel duidelijk/hard en de rest kwaakt een stuk zachter.

Dus geen idee of ik hier al geslachten kan onderscheiden? Ze zijn nu 8 weken.

Gwen

Geplaatst:

Ha,

Tjee, wat lijken die op mijn kuikens. Vrijwel exact hetzelfde patroon.

Mijn zwart-witte kuiken liep vandaag uitzichzelf van de bench naar de badkamer en later weer terug. Awesome :D En nergens onderweg gescheten.

Nou ik wacht dan geduldig, want 1 dame hebben zou jammer zijn zeg.

Gwen

Geplaatst:

Ik vind dat gekeuvel erbij zo gezellig klinken

Geplaatst:
  • Auteur
iedereen hoopt nu op de tweede leg want er zijn vrijwel geen eenden, fazanten, kippen en kalkoenen geboren.

De tweede leg is aan de gang ! Witte eend heeft nog 17 eieren weten te leggen en ze liggen er allemaal nog in. De Zwarte vadereend gaat dit keer maar uit logeren een week voor de kleintjes verwacht worden en vanaf vandaag mag hij een tijdje bij de kippen zodat hij niet de hele tijd de moedereend van het nest "afkwaakt".

Ik heb trouwens de bietjes, snijbiet en sla op de lasagna moeten afdekken..de eend was zich daar volledig aan te buiten gegaan. Gelukkig waren de bietjes nog te redden

Geplaatst:

(Veel) planten eten hoort toch eigenlijk niet bij loopeenden? Zouden ze dat onder bepaalde omstandigheden sneller doen?

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:
  • Auteur

Misschien omdat ze op het punt stond te gaan broeden..wilde ze zich nog even voleten. Ze heeft ook wat slakroppen op de lasagna geheel afgegraasd, en nee, ik ken dat idd niet zo van loopeenden.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ha,

Al drie van de vijf zijn aan het kwaken, waarvan Roeptoeter nog steeds het aller hardste. De twee die nog niet kwaken zijn nog wat heesig. Maar wie weet beginnen zij ook. Hoop het wel. Dan kan ik ze allemaal houden en een sexy woerd voor ze zoeken.

Gwen

Geplaatst:

Wat er dan ook allemaal gezegd wordt over het niet van groenten eten, die van mij zitten continu in het aardbeiennet, met rode stukjes aan hun snavel. Gelukkig moeten aardbeien sowieso tegen vogels beschermd worden, maar deze beesten proberen gewoon door het net heen te komen, met alle gevolgen van dien.

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:
  • Auteur

Ja o, aardbeien eten de eenden bij mij nog niet maar wel de bieten en de snijbiet en de sla ..dat allemaal door het vrouwtje die aan t leggen was en de volgende dag begon met broeden.. Misschien had het daar iets mee te maken

Geplaatst:

Hm, apart hoor. Dat ze ineens zoveel eten van planten. Hier niet, maar ik heb ze dan ook alleen in de moestuin als ik er bij ben. En ze lopen dan voornamelijk in het stuk met vaste groente, niet bij de sla enz. Daar zijn gewoon geen slakken meer te vinden.

Wel peuren ze in alle vakken om er pieren uit te vissen. Ook in potjes potgrond enz. Die ik dan dus maar iets hogerop zet.

Geplaatst:

We hebben er eendje (;) ) bij, een nakomertje uit de broedmachine van een vereniging hier uit de buurt. Hij (zij?) liep bij krombekeenden en wij mochten em hebben omdat wij meer loopeenden hebben. Het is een heel leuk beestje, met een aparte kleur. Streepjes op zijn rug! Hij wist meteen dat ie bij de Pekingeenden moest gaan lopen, en niet bij de krielkippen. Hij loopt nog niet bij de andere loopeenden, want die kerels zijn nog zo bezig met paren en daar ga ik geen jong bij zetten.

IMG053472451497871085.JPGIMG053674111497871132.JPGIMG053732641497871141.JPG

Geplaatst:

leuk om het verschil in bouw tussen de pekingeenden en loopeend te zien. qua kleur en dons lijken ze op het eerste gezicht wel wat op elkaar maar de houding is compleet anders.

Geplaatst:

Ja dit loopeendje 'wipt' ook nog eens steeds zijn kontje naar voren, tussen zijn pootjes door. Zo rechtop staat ie. Geen gezicht, maar hij gaat amper op zijn plaat hoor

Die Pekingeenden hebben echt modelletje dikke badeend ja. Waggel waggel.

Geplaatst:

Hi,

Wat een leuk eendje <3

Gwen

Geplaatst:
  • Auteur

Mooie eend Jorieke. Ja dat wippen ken ik wel ik had ook zo eendje vorig jaar

Geplaatst:

Mooi beestje Jorieke!

Pfft, mijn monsters vreten echt de hele boel kaal als ze de kans krijgen! Vrijdag terug gekomen van een weekje vakantie. Na een rondje tuin er achter gekomen dat ze een deel van m'n tomatenplanten kaal gevreten hebben, ook zijn ze begonnen met een van de blauwe bes planten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic