Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Indische Loopeenden houden


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Ha,

 

Bij Den Bosch in de buurt. Als je Facebook hebt kan ik je in contact brengen. Wat je kunt doen is ze alle 3 in 1 nemen en dan weer aanbieden wat je niet wil. Sowieso wil ik wel een dame van je overnemen en als je geen ruimte hebt kunnen de heren wel bij mij logeren zolang.

 

Edit, heb doorgegeven dat je interesse hebt, krijg ik te horen dat de eenden al verkocht zijn..... Misschien toch Facebook uitwisselen zodat ik je meteen kan taggen.

 

Gwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is jammer. Dan heb ik gewoon pech haha!

 

Ik zit te denken, ik ga er echt max. 2 houden hier in de tuin. Sjaak wil ik absoluut niet weg doen, Flip begin ik steeds meer over te twijfelen omdat hij mij blijft bijten wanneer ik hem aanhaal, uit de hand voer of ik op mn hurken bij ze zit, en hij is absoluut niet bang, "voed" hem al vanaf dat ie twee dagen is op (en dat gaat er niet zo zachtjes aan toe). De andere familieleden bijt hij niet...

 

Maar misschien zou het wat zijn voor de kinderboerderij hier, en er zijn een paar adresjes hier in de buurt waarvan ik weet dat ze loopeenden hebben.. Dus mocht het toch ooit zover komen, dan wil ik er het liefst voor zorgen dat Flip een huisje krijgt waar hij mag blijven.

 

Ik stuur je even een Pb Gwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Goedemorgen

 

Mijn dametje, Roeptoeter van nog geen zes maanden oud is al aan het leggen Maandagochtend lag haar eerste eitje in haar zelfgemaakte nestje en zojuist is haar tweede eitje een feit. Dat ze om de dag legt is voor zover ik van fokkers heb gehoord normaal voor jonge dames. Dat de eitjes ietsje kleiner zijn is ook normaal. Maar wat volgens mij niet normaal is, betreft dat haar tweede eitje de afmeting van een kwarteleitje heeft. Op de foto kun je het verschil zien. De grootste is een nepei kippenei maat M formaat, de middelste haar eerste eitje, met opzich een nette maat, en de derde haar laatste eitje en echt inimini.

 

Wat zou de kleine afmeting van het ei kunnen veroorzaken? Sowieso ga ik met de dierenarts overleggen. Want het kan ook een problem met haar geslachtsorganen betekenen.

 

Foto-op-23-08-17-om-0589781503458996.22

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha,

 

 

Nouja, ze niest wel en wil gewoon weten waar ik aantoe ben. Heb inmiddels ook van andere eendenbezitters gehoord dat het aan het begin van de legperiode altijd wat afwijkende eitjes zijn. Heb ook een methode gehoord om de eitjes in te laten drogen zodat ik ze kan bewaren. Dat ga ik doen met deze eerste eitjes. Mooi aandenken aan de stammoeder van mijn eendenpopulatie

 

 

Gwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

In de kleine kwartelsize eitjes schijnt nieteens een dooier te zitten, maar met name water en een beetje eiwit. Dus die laat ik sowieso indrogen als aandenken.

 

Heb nu ook een paar Khaki Campbell- eenden en gisterochtend had ik daar twee eitjes van. Ze zijn nu kippenei maatje M en die ga ik wel testen en proberen.

 

Vanmorgen lag een eitje bij Roeptoeter in de maat van het grootste eitje op de foto, dus het wordt al beter. Vergeleken met de khaki Campbell eieren zijn ze nog fors kleiner.

 

Zo leuk om cadeautjes te vinden <3

 

 

Gwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ze zijn nog steeds leuk, maar toen waren ze echt heel leuk.

 

Ik had zelf eieren in de broedmachine, de meeste daarvan hebben het niet gered. Daarvan heb ik een aantal bekeken. Waaronder die in het filmpje, die was dood, ja. Ze waren dus in een vrij laat stadium doodgegaan. Na een week of twee, denk ik.

~ Vita rosa est ~
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is onze 'natuurvijver' toch te onhygiënisch. Opmerkelijk is wel dat die op dat/dit moment voller zit dan ooit. Problemen zou je een paar weken eerder verwachten, toen het vijvertje bijna was ingedroogd, het heel warm was, en waarschijnlijk dus stikvol (eendenpoep)bacteriën en afvalstoffen.

 

Nu even de andere eend heel goed in de gaten houden en de beste oplossing onderzoeken.

~ Vita rosa est ~
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...