Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Indische Loopeenden houden


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Nee, ze liggen in de enorme broedmachine van www.vpkv.nl Dat is zeker voor eendeneieren erg handig, want in ons kleine broedmachientje is de hoge vochtigheid daarvoor wat lastig te regelen. En i.v.m. ratten die eieren jatten onder broedse eenden vandaan, hebben we even geen broedende eenden/kippen dit jaar. Eerst een betere ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

 

 

Ahwwww, ben flieft <3 . Toen ik het afspeelde gingen mijn katten meteen om mij heen zitten en aandachtig luisteren. Kunnen ze vast wennen....... *en voorlopig barricadeer ik in de nacht de bench met tafelbladen zodat ze er niet bij kunnen..... *

 

Wat een boel kleurtjes en vlekjes. Ben heel benieuwd hoe het definitieve verenkleed wordt. En duimen voor veel vrouwtjes.

 

 

Gwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jorieke, wat leuk zo die kleine piepkuikens bij elkaar.

 

Ik heb er hier ook eentje lopen van inmiddels bijna twee weken oud. Groeit als kool! hobbelt zo nu en dan mee tijdens het uitlaten van de honden. En de andere eend is het daar absoluut niet mee eens!! Die zou ook graag eens een kijkje nemen aan de andere kant van de schutting, helemaal nu hij niet meer kan ontsnappen naar de tuin van de buurvrouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn jonge eenden hebben misschien 30 eieren gelegd en zijn blijkbaar uitgelegd voor dit jaar..eentje zit sinds vandaag volledig op t nest met daarin helaas maar vier eieren - ik heb er teveel van weggegeven op de mtfd - de andere is niet meer geïnteresseerd. Ik had nog twee eieren liggen en die heb ik er bij gelegd en de eend een hoekje met afscheiding gegeven zo dat ze rustig kan broeden zonder lastig gevallen te worden door de andere twee. Misschien morgenochtend even langs de boer om te zien of hij nog wat extra bevruchte eieren bij de hand heeft..13 mei is de verwachte kraamdag!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha,

 

 

Ohhh spannend!! Hoop voor je dat je een betere uitkomst gaat hebben dan Jorieke.

 

Mijn kroost groeit ongelooflijk snel. Zeker vergeleken met de filmpjes op de vorige pagina van dit topic zijn ze flink groter al. Binnenkort, als ik tijd over heb en het kabeltje van de telefoon en/of camera kan vinden post ik een filmpje van hoe ze nu zijn, een week oud ongeveer.

 

Gwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

 

Het valt mij op dat de kuikens steeds viezer worden. Eentje is van zijn hals tot op de rug kalig aan het worden. Er zit geen wondje en het kuiken groeit verder heel goed mee.

 

Hebben jullie ook vieze kuiken? En hoe ga je ermee om?

 

 

Gwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze een soort van badderen, dat deden die van mij vorig jaar ook. En dan met vieze snavels, waardoor het water niet al te fris is, en hun veertjes dus een beetje vastplakken aan hun nek Ik zal even foto's zoeken van mij van vorig jaar... volgens mij heb ik die.

 

Edit: hebbes. Kijk naar die kuikens rechts, en daar lopen ze al 'buiten' en badderen ze al meer.

 

IMG470925971466426014.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha,

 

Die zijn inderdaad ook licht kalig. Het water ververs ik iedere 24 uur, maar kennelijk is het zo snel vies dat het weinig uitricht .

 

Nouja, maar even aankijken, want wil ze ook niet in de stress jagen door ze te wassen of met een vochtige doek schoon te maken.

 

Als straks het buitenverblijf af is dan hebben ze een schelp als vijver en leg ik waar mogelijk een grasmatje neer. Dat moet precies passen. Soort van ophoging naar de vijver toe, maar moet wel makkelijk het badje om kunnen kieperen om te verschonen. Wordt even een puzzel, maar ook daar ga ik uit komen

 

Gwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej,

 

Waar ik echt knetterdeknettergek van word is dat de kuikens aan de kartonnen rand knagen (maakt echt een vreselijk vervelend geluid) en het ook nog opeten. Azijn erop spuiten helpt voor even, maar zodra het een beetje indroogt vreten ze er juist harder aan omdat het karton makkelijker los gaat omdat het nog vochtig is. Wat kan ik er nog meer op doen om het minder smakelijk, maar niet giftig te maken? Het karton moet erom blijven omdat anders mijn woonkamer vol strooisel komt en de muren te snel versmeren.

 

Ze 'pikken' ook vaak in de lucht of ze een tik hebben en zoeken dan vervolgens het karton en bijten er stukken uit terwijl ze super snel bijten en hun kop trilt.

 

Van de week ga ik naar de bouwmarkt om wat kunststof platen oid te scoren, maar tot die tijd zit ik met deze toestand.

 

Alvast veel dank voor het meedenken.

 

 

Gwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha,

 

Nouja, ik ben een lichte slaper en lig echt uren wakker van dat geluid. En omdat ze het vreten maak ik mij wel zorgen.

 

Donderdag ga ik kunststof platen halen voor in de bench. Ben ik voor de rest van mijn leven klaar

 

Gwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ha,

 

Wat zijn ze lekker bezig!!

 

Welke is de Woerd?

 

Het lijkt steeds meer of mijn kuikens een miniversie van de kleur van jouw eenden zijn. Nu ze goter worden krijgen ze allemaal steeds meer eigen tekening en het lijkt steeds meer.

De grootste begint al wat echte veertjes net onder de vleugel te krijgen. Witte en ook donkerbruin met zwarte zoals vrouwtjesenden eruit zien. Vanmorgen was het een beetje. En toen ik terug kwam was het een groter stuk. Ben echt verbaasd over hoe snel het bij ze gaat. Maar vergeleken bij het formaat van jouw eenden hebben ze wel nog even te gaan

 

Gwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er lopen 2 woerden, het zijn de 2 die het minste bezig zijn met slakkenzoeken Ze houden een beetje de wacht en hobbelen wat mee. Af en toe eten ze wat. Ze zijn grijs/wit en wit.

De 3 dames lopen rond met hun kop naar beneden, steeds op zoek naar slakjes. Die 3 werken zich dan ook dwars door/onder struikjes. Terwijl de kerels een beetje op de paden blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...