Geplaatst: 25 juni 20178 j Ha, Hmm, dus mijn eenden zijn niet de enigen die groen snaaien. Daar ben ik niet zo blij mee. Ik bied ze nu niks aan want ik wil niet dat het gewoonte wordt. Dan kan ik nog steeds niet met ze doen wat ik voor ogen heb. Dat ze heel fanatiek slakken zoeken en eten maakt veel goed hoor. Dat zie ik kippen niet doen. Gwen
Geplaatst: 25 juni 20178 j Auteur Inderdaad niet aanbieden dan krijgen ze de gewoonte niet. Aan de andere kant..moet een eend niet ook wat groen eten? Als hij/zij in een ruimte is zonder zal het niet aanbieden niet gaan lukken. Misschien iets aanbieden dat niet in je tuin staat.Mijn eend broed nog steeds op 17 eieren..nog een dag of twee/drie... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 juni 20178 j Ha, Er stonden aardbeienplanten in bakken waar ook veel slakken opzaten in hun stuk. En de planten werden kaalgegeten. Verder staat er een grote bak waar een clematis in groeit en die hebben ze ook gestript. Ze vreten hun eigen voer slecht en gaan wel aan andere zaken eten. Laatst slikte eentje een steen in. Ze krijgen regelmatig geplukt gras of onkruid en dat eten ze dan weer slecht. Nu heb ik niks groens staan en maak ik hun eigen voer nat. En verder gooi ik slakken in hun verblijf. Hopelijk verleren ze het en kan ik ze t.z.t. wel op slakken laten jagen en laten ze de planten met rust. Gwen
Geplaatst: 30 juni 20178 j Meurning, Omdat de kans toch wel steeds groter wordt dat ik 4 heren en 1 dame heb, ben ik mij vast aan het orienteren op het nemen van nog een koppeltje kuikens, zodat ik hopelijk genoeg dames heb voor de eieren en het broeden vanaf aankomend voorjaar. Mochten jullie bevruchte eieren en/of kuikens hebben/weten dan houd ik mij zeker aanbevolen Gwen
Geplaatst: 30 juni 20178 j Auteur pfft, mijn eend broed maar en broed maar.. woensdag is al even voorbij maar nog geen eendje arme beest. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 juni 20178 j Auteur 3 van de 17 eieren waren zonet leeg naast de moeder. Ik zag éen eendje. Ook een jonge rat gezien vanavond. Ik hou mijn hart vast. .. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 juni 20178 j Ha, Ach jeetje, een jonge rat . Kun je ze niet ratvrij neerzetten? In het eendenverblijf had ik ook een hol gevonden. Ben benieuwd welk dier dat heeft gedaan. Het eendenvoer ligt natuurlijk zo voor het grijpen. Hopelijk kunnen mijn katten vangen wat rondstruint bij de eenden.Diameter is zo'n 15 cm. Gwen
Geplaatst: 30 juni 20178 j Auteur ratvrij staan ze wel, maar ratten kunnen ook graven en jonge eendjes soms ontsnappen. Ik zag van de week ook een bunzing daarachter bij de eenden en de kippen. Ik heb de elektrodraad nog wat lager gespannen vanavond en kan morgen hopelijk met Lie nog wat verder beveiligen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 juni 20178 j Hey, Jeetje wat een toestanden. Op het beste hopen. Zijn mijn eendjes verwant aan jouw eenden? Gwen
Geplaatst: 1 juli 20178 j Auteur Ik denk het voor een deel wel..als je ze van Jorieke hebt? Nee misschien niet van het nest wat ik nu heb, ik heb andere ouders sinds vorig jaar. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 juli 20178 j Auteur 13 eendjes tot nu toe. En in een zag ik een gaatje en beweging. De burgemeester kwam me rattengif brengen..had gehoord van het rattennest.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 juli 20178 j Ha, Aardige burgemeester Wat leuk dat de teller al op 13 staat Heeft moeke mooi gedaan! Gwen
Geplaatst: 1 juli 20178 j Gefeli met de nieuwe waggelende aanwinstjes Appelvrouw! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 1 juli 20178 j Auteur Dank jullie! De teller blijft op 16 hangen, één ei is niet goed.Het is een zestienling We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 juli 20178 j Ha, Whaha wat leuk!! Bij mij eten ze nu al die grote escargots. Dan zie je een bobbel in die hals naar beneden glijden Gwen
Geplaatst: 3 juli 20178 j Hey, Hmm..... sinds gisteravond zie ik dat eenden, meestal 2 tegelijk bovenop Roeptoeter springen en haar/hem bij de kop grijpen met hun snavel. Het beestje 'toetert' dan nog harder. Komt dit gedrag bekend voor? Gwen
Geplaatst: 3 juli 20178 j Auteur Geen idee Gwen..of zijn je pubers al toe aan het liefdesspel? Daar lijkt het op nl. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 juli 20178 j Ha, Tsjonge, met nog geen 14 weken al? Ze beginnen pas volgend jaar met leggen, toch? Nouja Roeptoeter moet niet door haar broertjes worden 'genomen'. Dat is niet echt ehm.... verantwoord. Zodra ik zie dat ze er last van heeft gaat ze apart. Woensdag komen er 3 witte loopeenden van april bij en ik hoop ook 4 kuikens (die ik binnen houd) dus dan kan ik kijken of het met de nieuwelingen voldoende afleiding is zodat ze met rust wordt gelaten. Als het tegenzit zijn de 3 witte van april allemaal man. Van de 4 kuikens (als ik die dus kan krijgen) is nog volstrekt onbekend wat het geslacht is. Voor de zekerheid ga ik denk ik nog wat eieren uitbroeden. Wil wel een dame of 5-8 hebben komend voorjaar voor de eieren. Appelvrouw: Ga jij nog kuikens herbestemmen en een dezer maanden naar Nederland? Gwen
Geplaatst: 6 juli 20178 j Auteur Het gaat prima met de kleine eendjes. 5 dagen oud en ze beginnen goed honger te krijgen. Ze slapen buiten waar de moeder zich volledig uitstrekt om de 16 eronder te houden. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 juli 20178 j Oef, echt veel hoor, 16. Dat dat past onder zo'n tengere loopeend Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.