Winters Geplaatst: 28 november 2014 Geplaatst: 28 november 2014 Hierbij een foto's van mijn vleesetende planten nu. Drosera's Venus Vliegenvangers Quote
geertlaurent Geplaatst: 28 november 2014 Geplaatst: 28 november 2014 Hier ook veel blaadjes die zwart worden, maar de vervangers komen ook vlot opzetten hoor. Dacht eerst dat het door watertekort was maar dit blijkt dus een soort winterrust te zijn, ben ik gelijk ook weer gerust Moet je ze eigenlijk ook regelmatig verpotten of ruimer planten? Ik heb dezelfde als die op de foto van Frans. Quote
zaaizee Geplaatst: 28 november 2014 Geplaatst: 28 november 2014 Als jouw plantjes er zo ongeveer uitzien als die van mij is er dus niks aan de hand zaaizee . Dit voorjaar kwamen ze bij mij na hun eerste overwintering weer in volle glorie terug. Zelfs zodanig dat ik de planten moest splitsen omdat voor een goede ontwikkeling al die nieuwe groeipunten elkaar teveel in de weg zaten . klopt! ondertussen heb ik haar niet meer verhuist en ze doet het in de kas nu heel stabiel. Denk dat het lichtgebrek was. Ze drinkt al een tijd opvallend minder water. Wat denk je? zal ik haar verpotten in een andere pot, een die niet van plastic is, of liever in de lente doen? En zoja in een aardewerkdepot of liever van een ander materiaal? Quote
Winters Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Venus Vliegenvangers Moeten mijn Venus Vliegenvangers ook in winterrust of kan ik dat een jaartje overslaan? Quote
Rosegarden Geplaatst: 11 december 2014 Geplaatst: 11 december 2014 Naast alle spullen van mijn vriend vond ik dit wel een leuk project voor mij. Dus van de week heb ik zaad van de drosera Capensis gekocht. En vandaag gezaaid. Ze liggen nu op (voedingsarme) tuinturf. Ik heb bij gebrek aan perliet wat kleikorrels door de turf gemengd. Geheel is goed natgemaakt met regenwater(voor het zaaien). Ze staan nu op een schotel met regenwater bij een raam op het zuidoosten. Ik weet dat het niet het meest optimale moment is om te zaaien. We zien vanzelf wel of ze wat willen doen. Ik zou ze wat meer licht gunnen, maar heb gezien dat kweeklampen voornamelijk voor iets grootschaliger kweken zijn, daarbij zijn ze nogal prijzig voor een beginneling. Heeft iemand van jullie misschien tips om meer licht voor de plantjes te creëren? Quote
henkg Geplaatst: 12 december 2014 Auteur Geplaatst: 12 december 2014 Zoiets bijvoorbeeld: tl-groeilamp-voor-je-zaailingen-simpel-en-goedkoop-t12237.html Ook te gebruiken voor zaailingen voor je moestuin. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Rosegarden Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 Dat ziet er wel goed uit! Niet te ingewikkeld ook. Mijn vriend heeft het nu over ledlampjes in het rood/groen/blauw. Hij wil zelf gaan knutselen. Hij is opgegroeid met elektricien dus hij weet wel wat hij doet wat dat betreft. Is dat ook een optie? Quote
henkg Geplaatst: 12 december 2014 Auteur Geplaatst: 12 december 2014 LED is zeker een optie. Nog efficiënter, want iets zuiniger en straalt niet rondom zoals TL.Gebruik ik zelf ook. Maken is minder simpel dan TL, maar was goed te doen, en ik ben zeker geen elektricien. Aparte RGB LEDs vond ik teveel gedoe. Zou ook “raar” licht geven, dat wilde ik niet in de huiskamer. Ik heb twee kleuren wit gebruikt. Bevalt prima.Zie verder: http://carnivora.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=6683#p53551 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Rosegarden Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 Nou dan laat ik hem zijn gang maar gaan . Hij is technisch goed opgeleid dus hij zal wel weten wat hij doet. Ben al aan het kijken hoe we het makkelijk kunnen aanpakken. De planten en potjes staat nu op een tafel, maar heb ook al constructies met stellingkast enz. gezien. Dat is wat makkelijker met het monteren van licht. Ik vind het helemaal leuk! Quote
henkg Geplaatst: 12 december 2014 Auteur Geplaatst: 12 december 2014 Een goed plekje kan lastig zijn. Veel zaailingen hebben het niet graag koud. Daarom heb ik gekozen voor de woonkamer. Op een 's winters vrij donkere locatie, in een boekenkastwand. Geeft zo overdag en in de vroege avond een "gratis" bijverlichting. Een paarsige verlichting heb ik daar liever niet. In elk vak hangen nu twee balkjes van elk 9 Watt. Krap genoeg, maar meer zou in de woonkamer storend zijn. Ik ben wel benieuwd naar jullie projectje. Straks in een apart topic?(En de inhoud van mijn vitrinekast? Dat is zeker een heel ander topic, voor een ander forum. Zolang daar nog geen product van mijn mirabellen staat heeft dat niets te maken met moestuin) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Winters Geplaatst: 18 december 2014 Geplaatst: 18 december 2014 Weten jullie of ik mijn jonge vleesetende planten (Drosera en Venus Vliegenvanger) in winterrust moet laten gaan?Foto's staan op de pagina hiervoor Quote
zaaizee Geplaatst: 24 december 2014 Geplaatst: 24 december 2014 MERRY CHRISTMAS from Charlie the venus flytrap! ps alles van Charlie vind ik tof, echt dikke Quote
Winters Geplaatst: 26 december 2014 Geplaatst: 26 december 2014 Haha leuk Zaaizee! Nou ik kijk wel wat ik met mijn planten doe.Ik kom er zelf wel uit. Quote
Nasuada Geplaatst: 11 januari 2015 Geplaatst: 11 januari 2015 Ik lees net dat de plantjes in winterrust gaan en dat het normaal is dat de bladeren zwart worden en het er allemaal wat doods uitziet.Nu ben ik bang dat ik het verpest heb.Had 4 verschillende vleesetende plantjes en een mimosa (waarvan de blaadjes sluiten als je ze aanraakt) ze hadden even wat te droog gestaan en het zag er allemaal maar triest uit.Ik dacht water tekort en heb alles kort afgeknipt en in een hoek weggezet. Ik ben bang dat ik nu mijn plantjes vermoord heb Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Winters Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 Ik zou ze gewoon in een bakje regenwater/gedemineraliseerd water laten staan en kijken of het nog wat wordt.Wie weet lopen ze straks vanzelf weer uit. Quote
Trapping_Daniel Geplaatst: 21 februari 2015 Geplaatst: 21 februari 2015 Hallo Allemaal, Ik ben nu een weekje bezig met mijn vlees etende plantjes hobby. Kan iemand mij laten weten of ik Buffalo wormen ook aan mijn Saracenia's kan geven? En hoeveel kan / moet ik het per plantje voeren? Quote
Zaaier Geplaatst: 21 februari 2015 Geplaatst: 21 februari 2015 Ik heb een vraag, want ik heb een VVV en die heb ik ook buiten staan in een soort van winterberging, maar niet al zijn blaadjes worden zwart. Ik zie wel dat als er iets in komt niet dichtklapt. Is hij gewoon in winterrust of moet ik me zorgen maken?Gr. Zaaier Quote
Winters Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 Naar mijn idee is dat de winterrust Zaaier. Ik zou me nog geen zorgen maken. Daniel, ik durf het niet zeker te zeggen. Ik heb geen ervaring met die planten. Maar ik zou bijna denken dat dat wel moet kunnen Quote
Trapping_Daniel Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 Haha, ik denk wel dat jij ervaring heb met deze plantAls ik de naam juist gespeld had. Quote
Winters Geplaatst: 23 februari 2015 Geplaatst: 23 februari 2015 Dat is toch de trompetbekerplant, gevuld met een bepaalde vloeistof?Ik heb alleen ervaring de Drosera en de venus vliegenval Quote
Trapping_Daniel Geplaatst: 23 februari 2015 Geplaatst: 23 februari 2015 Dat is toch de trompetbekerplant, gevuld met een bepaalde vloeistof?Ik heb alleen ervaring de Drosera en de venus vliegenval Ja dat zijn die planten. Ik wil ook drosera's gaan kweken. Heb jij meerdere soorten? Quote
Winters Geplaatst: 23 februari 2015 Geplaatst: 23 februari 2015 Ik had een mix gezaaid. Ze groeien goed. Dit waren ze op 24-11-2014. Inmiddels groeien ze hun pot bijna uit Quote
Zaaier Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Vandaag een drosera rotundifolia gekregen van een vriend die een grote vleesetende planten bak gekregen heeft van iemand die vleesetende planten kweekt. Het is een schattig klein mini plantje van ongeveer een cm groot. Hij maakt nu al blaadjes en ben erg benieuwd hoe die zal zijn in de zomer. Ben er in ieder geval blij mee. Tips over de verzorging zijn altijd welkom. Hij staat nu gewoon buiten zoals het hoort bij deze soort. Ik wil later als ie groot is met hem gaan stekken en dan een vleesetende planten tuintje bij onze vijver maken.Gr. Zaaier Quote
Winters Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Schattig Zaaier Ik denk dat je plantje heel snel zal gaan groeien, nu het ongedierte ook weer komt.Bij mij staan ze gewoon in een potje met turf, met uiteraard een bak met water er onder.Ze staan op de vensterbank in de zon en groeien als kool Quote
Zaaier Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Kun je de drosera rotundifolia ook op de vensterbank binnen houden? Ik dacht altijd dat ie gewoon buiten moest . Ik vind het wel leuk zo al die vleesetende plantjes. De mijne staan nu gewoon in puur spaghnum, ook met een bakje eronder. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.