Yola Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Ergens heb ik een heel leuk idee gelezen over het maken van appeltaartvulling, iemand deed er al kado een recept bij.Na een hele tijd zoeken geef ik het op, iemand hier receptenideeen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Wat is je vraag precies Yola, een recept voor de vulling?Zoiets als een eierdooiers mengen met vanillemerg, en daar de bodem van de taart mee insmeren, er geroosterde walnoten over strooien en dan blokjes zure appel gemengd met suiker erop?Of bedoel je iets totaal anders? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Hier al gekeken?: http://www.weckenonline.eu/Uitleg_werkwijze/Fruit_wecken/Appels_inmaken_voor_taartvulli/appels_inmaken_voor_taartvulli.html Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yola Posted September 12, 2012 Author Share Posted September 12, 2012 Ik wil graag een vulling maken voor appeltaart met noten en rozijnen en kruiden en dat wecken, altijd handig voor een snelle appelstrudel bij onverwacht bezoek en heel erg leuk om als kado weg te geven met het recept voor de taart er verder bij.Sorry als ik wat wazig was Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Ik denk dat de temperatuur erg belangrijk is. Ik heb wel eens appelstukjes geweckt, en na het openen van de potten zakte alles helemaal in tot een soort van appelmoes. Maar dat kan ook aan de appels hebben gelegen. Misschien waren die niet stevig genoeg. Je kunt wel heel goed appelcake wecken. Met noten en rozijnen. Die trek je helemaal makkelijk open. Is minder vers natuurlijk, maar met een extra klodder slagroom en misschien een lik appeljam/moes, wel erg lekker. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Als je zoete appeltjes gebruik met rozijnen en abrikozen en deze in wekt 80 graden 30 min.Dan kan je deze goed gebruiken voor de appelstrudel .Want zoete appels wordt niet zacht. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts