The Puma Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 De pepers en paprikaplanten gaan niet echt voorruitVruchten blijven klein. Tevens hebben de vruchten van een paprikaplant een donkere kleurWaaraan ligt dat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilse Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 welke kleur paprika hoort het te worden weet je dat? Want ze verkleuren later pas net als bij de pepers Quote http://meestuintje.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Tevens hebben de vruchten van een paprikaplant een donkere kleur.Waaraan ligt dat?Een verkleuring van bruin tot paars/zwart betekent bij gezonde paprika's dat ze aan het afrijpen zijn. Die van jou zien er zo te zien gezond uit. Binnenkort krijgen ze hun definitieve kleurtje. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Ik was ook al bang dat t niet goed ging met mijn paprika's Wat een opluchting. Is mijn 1e jaar dat ik eindelijk paprika's heb Is dat bij alle kleuren zo dat ze eerst zo donker worden? Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Ik had er ook die eerst donkerpaars/zwart werden en daarna rood , pepers. maar dat was dan ook een zeer speciale soort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Is dat bij alle kleuren zo dat ze eerst zo donker worden?Ik kweek alleen rode paprika's en die van mij verkleuren tijdens het rijpen van groen via overwegend bruin naar rood. Met lichtgekleurde paprika's heb ik geen ervaring maar ik vermoed wel dat witte , gele en oranje paprika's niet zo'n donker tussenstadium hebben. Misschien wil iemand die deze soorten kweekt ons daar wat meer over vertellen. Ik heb even een paar foto's opgedoken en als je dat verkleuren nog niet meegemaakt hebt zou je denken dat de paprika's op onderstaande foto er nogal 'ziekelijk' uitzien. Bij mooi weer kan dat afrijpen overigens snel gaan. Je ziet dat de getoonde paprika's in slechts 10 dagen tijd van lelijk bruin naar mooi rood verkleurden. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Ik heb van iemand op de moestuindag plantjes gekregen waar witte paprika's aankomen die daarna oranje en daarna rood worden. Niet vies-bruin dus Quote Kom 7 oktober ook naar de Moestuinforumdag! Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Puma Posted September 14, 2012 Author Share Posted September 14, 2012 Moeten rode praprika's worden, ik hoop dat het nog wat wordt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts