Jump to content

Paprika en peper: vruchten blijven klein en donkere kleur

The Puma

Recommended Posts

Tevens hebben de vruchten van een paprikaplant een donkere kleur.Waaraan ligt dat?

Een verkleuring van bruin tot paars/zwart betekent bij gezonde paprika's dat ze aan het afrijpen zijn. Die van jou zien er zo te zien gezond uit. Binnenkort krijgen ze hun definitieve kleurtje.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Is dat bij alle kleuren zo dat ze eerst zo donker worden?

Ik kweek alleen rode paprika's en die van mij verkleuren tijdens het rijpen van groen via overwegend bruin naar rood. Met lichtgekleurde paprika's heb ik geen ervaring maar ik vermoed wel dat witte , gele en oranje paprika's niet zo'n donker tussenstadium hebben. Misschien wil iemand die deze soorten kweekt ons daar wat meer over vertellen.

Ik heb even een paar foto's opgedoken en als je dat verkleuren nog niet meegemaakt hebt zou je denken dat de paprika's op onderstaande foto er nogal 'ziekelijk' uitzien. Bij mooi weer kan dat afrijpen overigens snel gaan. Je ziet dat de getoonde paprika's in slechts 10 dagen tijd van lelijk bruin naar mooi rood verkleurden.

sl550517.jpg

sl550539.jpg

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --