Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Niet meer gewend aan 'fabrieksvoer'?

Featured Replies

Geplaatst:
... Of de McDonalds ...

Niet verkeerd hoor, maar 't is niet goedkoop en niet gezond en na een uur heb je weer trek...

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

Mijn zoon krijgt standaard 50% korting. Tja ga m dan maar vertellen dat t ongezond is

En ach hij weet t echt wel hoor, maar t is een tiener van 17 en het schijnt tegenwoordig heel normaal te zijn voor een tiener om al t geld te spenderen aan eten en drinken. Hoe ongezonder, hoe liever. En nee ben ik t totaal niet mee eens want ik kocht als tiener eigenlijk amper eten en drinken van mijn zakgeld, maar tijden veranderen. Hier krijgt ie wel elke dag gezond voedsel, vind ie vast al erg genoeg

Good things come in small packages

Geplaatst:

Off topic maar nu we het over de mac hebben: 2 weken terug was onze jaarlijkse mac afhaalmaaltijd. Ik houdt niet van gemalen vlees ( kan niet zien wat erin zit ) maar voor 1 keer denk ik dan maar dat hamburgers aan een boom groeien.....Best wel eens lekker zo'n hamburger. zegt mijn man: (Qua lusten: hij had altijd nog liever 3 mac's dan 2) "Ik hoef niks daarvan, krijg er zo'n maagzuur van". Ik nam wel en dat was ook mijn allerlaatste keer, de hele avond brandend maagzuur. Het lijkt ( ik wil altijd een reden zoeken, begrijpen ) dat hoe meer we zelf bereid, minder instant eten, de maag protesteert tegen fast food. Herkent iemand dat?

Geplaatst:

maak je er een nieuw topic van? Vindt het wel mooi dan, dat je alleen maar naar het lichaam, de maag hoeft te luisteren, voelen om te weten of het eten deugt.

Geplaatst:

Een ander topic is idd wel handig

En ja, dat verschil merk ik wel degelijk! Hoe minder additieven ik binnen krijg, hoe meer ik dat ga proeven als ik t wel eet (uit eten, visite, verjaardag ed.). En vooral, hoe viezer ik dat ga vinden

Op een gegeven moment proef je gewoon dat er 'spul' in zit wat niet natuurlijk meer te noemen is.

Vroeger, voor ik een moestuintje had, heb ik vooral een anti-gevoel bij vet eten gehad. Niet dat ik dat nu niet meer heb, want het eten ervan is wel flink verminderd. Vooral rookworst zoals die van de Hema, kreeg ik echt niet op. Dan had ik op een gegeven moment zo'n brok achterin m'n keel dat aangaf dat ik beter kon stoppen met het eten ervan. En als ik nu iets met additieven eet, valt het me op dat die smaak toch ergens achter in je keel blijft hangen. Heel apart als je dat eenmaal niet (meer) gewend bent

Geplaatst:
  • Auteur

Als je dan fabrieksvoer eet, waarom dan niet naar de plaatselijke patatboer? Is misschien net zo duur, en de kwaliteit is tien keer zo goed!

Ik heb wel een klein lijstje fabrieken, van goed naar minder goed.

Magnetron Pannenkoeken

Blik (katte) voer

Burger King

Mc Donald

En het lekkerste?

Alles uit eigen tuin, van prutje tot verse groenten./

Geplaatst:

Wij eten hier wel eens zelfgemaakte hamburgers. Ik maak de hamburgers dan zelf van biologisch rundergehakt. De kinderen met een hamburgerbroodje van de Appie, ik glutenvrij en mijn man volkoren

Iedereen gelukkig en we hoeven niet naar de Mac of Burgerking.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Antoine, we gaan echt geen kattevoer eten hoor. Dat lijkt mij zeker niet gezond!

Geplaatst:
  • Auteur

Smac van UNOX of Lupack vlees blikjes

Geplaatst:
de maag protesteert tegen fast food. Herkent iemand dat?
.

Ik zeker! Tegen vlees uit de supermarkt schijn ik niet meer te kunnen..ik heb heel snel buikloop als ik iets mee-eet dat uit de super komt, zeker als het van dat zogenaamde gemarineerde spul is! ik heb geleerd dat zeer te wantrouwen( zou het kunnen, of is dat wel heel slecht gedacht dat ze daar het slechtere of oudere vlees instoppen?) groente vind ik vaak minder lekker..tomaten zuur, sla geen smaak, maar dat is wat anders.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hem..ik weet het nog niet, misschien te kort aan gezond eigen groenvoer. Ik ben gek op Mac....keer of 2 per jaar. Maar toen ik dit las, moest ik denken aan de laatste keer dat we Mac gegeten hebben ( juli) we vonden er niks aan...en hadden zoiets van, dat hoeft voor ons niet meer! Toeval?

Blikjes smac van Unox....ik vind het zoo lekker! Evenals de rookworst van Unox...ik hoef geen andere. Misschien verandert dat nog wel, maar voor nu: yum !

Geplaatst:
  • Auteur

En het zooooo ongezond! In een blikje Lupack zitten zo'n 8 E-nummers!!!

Koop maar liever blikzult bij de slager, iets duurder maar kwalitatief ver daarboven...

Geplaatst:

Oh ik vind het eten bij Mac Donalds ook nog lekker hoor, je krijgt er alleen zo'n naar gevoel van later. Burperitus ( ) en je hebt snel weer honger. Schiet niet op dus.

Unox worst vind ik dan weer erg goor! Smerig fijn gemalen prutvlees Geef mij maar zo'n verse grove rookworst of straks een van eigen varken

Geplaatst:
  • Auteur

Punt is dat wij liefst eten zonder E-nummers. Dus eigen groenten, eigen inmaak of diepvries.

Ook de Aardappels, dat kunnen we redden tot maart volgend jaar. De groenten redden we niet, de laatste Andijvie gaat ongeveer januari in de pan. Echt ontkomen aan voedsel uit de winkel komen we niet, maar ook dan haal ik de groenten en vlees en brood het liefst bij de ambachtelijke winkel.

Maar goed, in veel sapjes of prik-zooi zitten E-nummers, of je moet elke dag water drinken of melk....

Misschien ben ik een zeurpiet, maar ik geloof gewoon dat al die toevoegingen die niet nodig zijn, ook niet gezond zijn...

gr Anton

Geplaatst:

Nee hoor, je bent geen zeurpiet (niet voor mij althans ), maar je raakt gauw gewend aan je eigen groenten en lekkere verse producten. En dan wil je eigenlijk niets anders meer.

Jet, marinades zitten bomvol met sterke kruiden en niet-natuurlijke ingrediënten. Het moet tenslotte wel in het vlees door kunnen dringen.

Idd, dat Mac-food daar raak je niet vol van. Maar daar wordt het dan ook niet voor gemaakt. Het is een fast-food product, geen slow-food product. Zegt ook al genoeg natuurlijk.

Geplaatst:

Een enkele keer naar de Mac vind ik prima, ik kan met veel smaak een hamburgermenu verorberen. Krijg er ook geen zuur of burperitus van. Ook rookworsten van Unox smaken mij goed.

Wel vind ik "gewoon" vlees en ook zuivel van de super veel minder smakelijk dan biologisch, dus behalve ethisch is er voor mij nog een reden om plofkippen, kiloknallers e.d. steeds meer links te laten liggen. Van gewoon rundergehakt van de super krijg ik wel een beroerd gevoel. Als je ziet hoe vet je braadpan is als je het gebakken hebt en hoe weinig gebraden gehakt je overhoudt, is dat ook begrijpelijk. De kwaliteit van groenten van de super vind ik ronduit belabberd. Smakeloos en oude troep vergeleken met mijn moestuinproducten. De kinderen lusten geen boerenkool uit de supermarkt maar smullen van de boerenkool van mijn tuin, dat zegt genoeg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.