HansK Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Ik heb zojuist een pompoen geslacht en de pitten bewaard. Echter, kan ik die gewoon in de vensterbank drogen? En de tweede vraag is: moet ik dan pellen voor ik ze in het brooddeeg kan doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 Ja hoor, die kan je daar drogen.Je moet ze stuk voor stuk pellen om ze door het brood te doen. Volgend jaar een naaktzadige pompoen-soort kweken is makkelijker! Zie ook hier: naaktzadige-pompoen-t2136.html? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted September 16, 2012 Share Posted September 16, 2012 (edited) Drogen op een papiertje.Had je speciaal de pompoen voor de pit.De oostenrijkse pompoen is voor de pit.Welke soort had je?? Edited September 17, 2012 by Guest Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansK Posted September 16, 2012 Author Share Posted September 16, 2012 Ik heb hem eerlijk gezegd niet zelf geteeld, maar gekregen van een medetuinder. Het soort weet ik ook niet. Een grote oranje was het Maar ze liggen gezellig met z'n allen in de vensterbank te zonnen en worden daarna gepeld. Of kan ik ze toch beter bewaren als ze nog in de pel zitten? Bedankt voor de reacties in ieder geval! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Grappig, ik had net die vraag in mijn hoofd. Staat ie hier al in een topic Die pitten, hoe smaken die eigenlijk zo rauw? Of moet je ze eerst nog 'bewerken' voor je ze kunt eten?Dat idee van pitten door een brood vind ik ook t onthouden waard. Heb nog wat meel staan Oh en van de pitten kun je schijnbaar ook een pesto maken, dit kreeg ik net in de mailbox: http://www.okokorecepten.nl/recept/groenten/pompoen/geroosterde-pompoen-pompoenpitpesto Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Ik vind dat wel een slecht recept. Er staat toch niet bij dat je gepelde pompoenpitten moet hebben? het lijkt zo wel of je de pitten uit de pompoen kunt gebruiken die je staat te bakken...dan heb je wel erg goede tanden nodig! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Heb ik overheen gelezen. En tja ik heb dat nog nooit gedaan dus sta je ook niet bij stil. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 En het lijkt net of je die pitten in de oven moet roosteren met salie en olie. terwijl ze toch echt de pompoen bedoelen. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heylane Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Domme vraag: hoe weet je of je pompoen wel of niet naaktzadig is(en of ik dus de pitten moet pellen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Als je de pompoen lady Godiva of Kakai of een andere oliepompoen hebt gezet..dat zijn speciale pompoenen voor de zaden. Deze zaden hebben dus niet zo'n hard vlies om de pit..die groen is, en het vruchtvlees is lichtgeel, draderig en smakeloos. Zie: http://www.bloggen.be/appeljam/archief.php?ID=1342322 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 En het lijkt net of je die pitten in de oven moet roosteren met salie en olie. terwijl ze toch echt de pompoen bedoelen. Ik heb een filmpje gevonden ( wel n engels) en daar zijn ze volgens mij de harde pompoenpitten aan het roosteren......(dus geen naaktzadige). Ik snap alleen niet of je die dan zo kunt eten of nadat ze in water hebben geweekt en zorgvuldig gekruid en geroosterd zijn, tóch uit de schil moeten??? Iemand dit al eens geprobeerd??? http://www.wikihow.com/Roast-Pumpkin-Seeds Ow Ik zie ineens dat de titel heel anders is dan slechts "pompoenpitten".....help moderator.....Ik had een topic met alleen "pompoenpitten" gezien..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Voor goede groene pitten met slechts een dun vliesje er omheen moet je de Steirischen Ölkürbis, is een tuinpompoen die erg makkelijk groeit, koud of warm, maakt um niet vele uit......geeft de mooiste groene pitten en nog mooiere en lekkere olie ) Ik koop de pitten gewoon, zijn hier redelijk goedkoop, worden gebruikt in en op brood, gerechten etc........... Voor wie het wil kan ik volgend jaar wel een aantal verschillende soorten bij elkaar sprokkelen en wie dan een paar zaden wil hebben die moet maar effe roepen... MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Ja dat is dan ook een naaktzadige....maar op die link die ik in mn bericht plaatste zie je duidelijk dat ze pitten mét schil roosteren..... Al eens geprobeerd?? iemand?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danuta Posted May 25, 2013 Share Posted May 25, 2013 Yep, dat zijn gewone pompoenpitten die je in iedere pompoen kunt vinden......je kun t zulke pitten ook kant en klaar geroosterd kopen bij de plaatselijke turk of gewoon pitten zo kopen of uit je pompoenen scheppen en zelf roosteren nadat je ze een tijdje hebt laten drogen....dit zijn pitten emt een harde schil, nou ja hard......de pompoenen die ze gebruiken voor gebak, brood etc zijn pompoenpitten waar alleen maar een vliesje omheen zit dat makkelijker te verijwderen is....en meestal zijn deze pitten ook groter dan die je daar op de website ziet. Als je een voorbeeld wilt hebben hoe hier de pompoenpitten er uit zien en hoe ze smaken dan PB maar even met je adres enzo, dan stuur ik wel wat op, kun je ze zo eens proberen of even roosteren in een droge pan....errug lekker en niet te vergelijken met die van andere pompoenen. (daar is natuurlijk wel het vliesje al van verwijderd, koop hier het spul per kilo ) MVG Danuta Quote MVG Danuta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts