Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pompoenpitten drogen en verwerken in brooddeeg?

HansK

Recommended Posts

Ik heb hem eerlijk gezegd niet zelf geteeld, maar gekregen van een medetuinder. Het soort weet ik ook niet. Een grote oranje was het

Maar ze liggen gezellig met z'n allen in de vensterbank te zonnen en worden daarna gepeld. Of kan ik ze toch beter bewaren als ze nog in de pel zitten?

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

• 2 weeks later...

Grappig, ik had net die vraag in mijn hoofd. Staat ie hier al in een topic

Die pitten, hoe smaken die eigenlijk zo rauw? Of moet je ze eerst nog 'bewerken' voor je ze kunt eten?

Dat idee van pitten door een brood vind ik ook t onthouden waard. Heb nog wat meel staan

Oh en van de pitten kun je schijnbaar ook een pesto maken, dit kreeg ik net in de mailbox: http://www.okokorecepten.nl/recept/groenten/pompoen/geroosterde-pompoen-pompoenpitpesto

Good things come in small packages

Als je de pompoen lady Godiva of Kakai of een andere oliepompoen hebt gezet..dat zijn speciale pompoenen voor de zaden. Deze zaden hebben dus niet zo'n hard vlies om de pit..die groen is, en het vruchtvlees is lichtgeel, draderig en smakeloos.

Zie: http://www.bloggen.be/appeljam/archief.php?ID=1342322

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 7 months later...
En het lijkt net of je die pitten in de oven moet roosteren met salie en olie. terwijl ze toch echt de pompoen bedoelen.
Ik heb een filmpje gevonden ( wel n engels) en daar zijn ze volgens mij de harde pompoenpitten aan het roosteren......(dus geen naaktzadige).

Ik snap alleen niet of je die dan zo kunt eten of nadat ze in water hebben geweekt en zorgvuldig gekruid en geroosterd zijn, tóch uit de schil moeten???

Iemand dit al eens geprobeerd???

http://www.wikihow.com/Roast-Pumpkin-Seeds

Ow Ik zie ineens dat de titel heel anders is dan slechts "pompoenpitten".....help moderator.....Ik had een topic met alleen "pompoenpitten" gezien.....

Voor goede groene pitten met slechts een dun vliesje er omheen moet je de Steirischen Ölkürbis, is een tuinpompoen die erg makkelijk groeit, koud of warm, maakt um niet vele uit......geeft de mooiste groene pitten en nog mooiere en lekkere olie )

Ik koop de pitten gewoon, zijn hier redelijk goedkoop, worden gebruikt in en op brood, gerechten etc...........

Voor wie het wil kan ik volgend jaar wel een aantal verschillende soorten bij elkaar sprokkelen en wie dan een paar zaden wil hebben die moet maar effe roepen...

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Yep, dat zijn gewone pompoenpitten die je in iedere pompoen kunt vinden......je kun t zulke pitten ook kant en klaar geroosterd kopen bij de plaatselijke turk of gewoon pitten zo kopen of uit je pompoenen scheppen en zelf roosteren nadat je ze een tijdje hebt laten drogen....dit zijn pitten emt een harde schil, nou ja hard......de pompoenen die ze gebruiken voor gebak, brood etc zijn pompoenpitten waar alleen maar een vliesje omheen zit dat makkelijker te verijwderen is....en meestal zijn deze pitten ook groter dan die je daar op de website ziet.

Als je een voorbeeld wilt hebben hoe hier de pompoenpitten er uit zien en hoe ze smaken dan PB maar even met je adres enzo, dan stuur ik wel wat op, kun je ze zo eens proberen of even roosteren in een droge pan....errug lekker en niet te vergelijken met die van andere pompoenen. (daar is natuurlijk wel het vliesje al van verwijderd, koop hier het spul per kilo )

MVG

Danuta

MVG

Danuta