Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

ohja ik snap je Thea.. Ze krijgen hier elke avond om 18 00 wat lekkers... Dus hij weet het wel hoor, waar hij voor thuis komt.

Geplaatst:

Andere honden fokken...?

Bedoel je opfokken, of letterlijk fokken (dekken)?

Geplaatst:

uh, ik lees even terug.. spreek je tegen mij? Ik had het niet over fokken maar naar een fokker gaan namelijk.

Ik had het over een andere hond bij een fokker halen.. gewoon een rashondpuppie... die komt er sowieso bij komend voorjaar, we hebben al een ras-waakhond en die is wat minder wispelturig dan ons handenbindende lieve zwervertje. Voor in huis maakt het mij niet zo veel uit of het een ras is of niet, maar hier buiten moet ik weten wat ik kan verwachten van mijn hond (samen met mijn opvoeding uiteraard) vandaar gewoon nog een komondor erbij van een goede fokker.

Geplaatst:

Niet over honden maar over de 'Hollanders' zou ik eens willen klagen!

Echt waar en ook heel serieus gemeend.

Een paar maanden terug was ik naar Schiphol gereden om mensen af te halen die uit vakantie kwamen.

Het viel me op dat de dames en heren Nederlanders redelijk gediciplineerd op de autoweg reden.

Hetzelfde toen ik bij Frank, die boompjes ben gaan kopen.

Waarom kunnen ze dat ik België niet?

Waarom moeten die verdomde gele platen steeds veel te snel rijden?

Rechts voorbij steken??? Slalommen in druk verkeer???? En dat tegen 120 km/h.

Anders rijden ze wel kilometers ver op de middenstrook, zelfs als het rechter rijvak vrij is, zijn dat misschien voetballers die op het middenveld spelen?

Snelheidsbeperkingen worden in Nederland stipt opgevolgd, waarom dan bij ons niet?

En dan maart klagen en zeggen dat de Belgische politie de nederlanders viseert! Er is wel reden voor ook vind ik.

Mensen, houd u a.u.b. aan de spelregels gelijk ge in uw thuisland doet.

Maar...... mogelijks zijn de boetes bij ons niet hoog genoeg? Zou ook kunnen toch?

Sorry hoor, maar dit ligt al zeer lang op mijn lever.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
uh, ik lees even terug.. spreek je tegen mij? Ik had het niet over fokken maar naar een fokker gaan namelijk.

dit stukje heb je het over honden fokken:

Nee Hond is nog niet terug... Het is een bekende in het dorp, we hebben hem als zwerver opgenomen 7 jaar terug, hij liep toen al een flink tijdje rond, maar ze weten dat hij nog steeds graag " zwerft" . Dit gaat er blijkbaar nooit meer uit. Tot nog toe doet hij geen stoute dingen, een beetje vuilnis eten en andere honden fokken, maar niets ernstigs..
Geplaatst:

ohhhhhhh hahaha, andere honden fokken is OPFOKKEN, pesten, fucken...uh.. nouja wat je er maar voor woord aan wil geven. Sorry. Ik snapte de vraag niet.

edit: hier zijn de honden buiten, dus op het land. Als er een loslopende hond langsloopt gaan ze allemaal op tilt je hebt dan een heel dorp vol blaffende honden. Mijn hond vindt dat leuk om te veroorzaken, de grapjas. (daarom is het ook verboden ze los te laten lopen)

Geplaatst:
Snelheidsbeperkingen worden in Nederland stipt opgevolgd, waarom dan bij ons niet?

Go Willy Go!! IK ben het -met dit deel van je betoog in ieder geval- helemaal met je eens...ik ben er met zo een getrouwd, en zal hem even je stukje laten lezen...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik denk dat men denkt dat de boete in Nederland niet in-baar is dus dat men zijn gang kan gaan in het buitenland. Alsof je niet met je eigen leven (en dat van anderen) speelt als je gaat scheuren op de weg.

Geplaatst:

ik had (toen ik in belgie woonde) het idee dat het een bepaald type volk aantrekt ofzo. volk wat in nederland ook idioot rijd alleen dan valt het minder op doordat er ook veel nederlanders zijn die de regels gelukkig wel snappen.

Geplaatst:
Niet over honden maar over de 'Hollanders' zou ik eens willen klagen!

Echt waar en ook heel serieus gemeend.

Een paar maanden terug was ik naar Schiphol gereden om mensen af te halen die uit vakantie kwamen.

Het viel me op dat de dames en heren Nederlanders redelijk gediciplineerd op de autoweg reden.

Hetzelfde toen ik bij Frank, die boompjes ben gaan kopen.

Waarom kunnen ze dat ik België niet?

Waarom moeten die verdomde gele platen steeds veel te snel rijden?

Rechts voorbij steken??? Slalommen in druk verkeer???? En dat tegen 120 km/h.

Anders rijden ze wel kilometers ver op de middenstrook, zelfs als het rechter rijvak vrij is, zijn dat misschien voetballers die op het middenveld spelen?

En dan maart klagen en zeggen dat de Belgische politie de nederlanders viseert! Er is wel reden voor ook vind ik.

Mensen, houd u a.u.b. aan de spelregels gelijk ge in uw thuisland doet.

Maar...... mogelijks zijn de boetes bij ons niet hoog genoeg? Zou ook kunnen toch?

Sorry hoor, maar dit ligt al zeer lang op mijn lever.

is dit een nieuwe belgen mop??

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:
ik had (toen ik in belgie woonde) het idee dat het een bepaald type volk aantrekt ofzo. volk wat in nederland ook idioot rijd alleen dan valt het minder op doordat er ook veel nederlanders zijn die de regels gelukkig wel snappen.

Dan -dit lezend- moet ik wel even recht zetten dat Lie daar niet bij hoort, Jawel hij rijdt wel vaak te hard in België..maar alleen daar waar het heel stil is, tussen Luik en Bastogne bijvoorbeeld. Verder rijdt hij trouwens juist heel erg goed, afstand, altijd naar rechts gaan waar mogelijk (sorry Willy, maar wij zien juist veel Belgen die op de middenbaan blijven rijden)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik bedoel ook niet alle nederlanders die in belgië zijn. Gelukkig niet zeg.

Maar lie valt in nederland toch ook niet onder de groep die idioot rijd?

Geplaatst:

ff snel tussen de wegpiraten door : Ik zit met een heftige onderrug-pijn in de stoel. Slapen ging al nauwelijks. Lopen pijnlijk.

Voor het eerst in mijn tuin-leven ( beetje overdone-veel gewerkt met de hoveniers de afgelopen weken denk ik ) dat ik dit heb. Tsss. wat lastig zeg.

Gisteren naar de kruidvat gelopen hier aan het eind van de straat. Normaal 5 minuten heen en 5 minuten terug. Nu kostte me dat ruim een half uur.

Tiger-balsem gekocht, ook voor het eerst in me leven. Maar het hielp wel gisteravond na de warme douce. Nietemin een waardeloze nacht gehad: kon alleen op mijn rug liggen: elke 2 uur wakker enzo.

Het gaat vaag ietsje beter nu, dacht ik , hoop ik ... we zien wel.

Geplaatst:

Bit, die lage rug is een plaag voor ouderen hoor, kan er ook over meespreken.

Op de duur gaat het zelfs niet meer over en veel is er niet aan te doen dan rusten en pijnstillers.

Wens u een snel herstel.

Geplaatst:

@ Bit, da's niet fijn. Je geeft zelf de oorzaak al aan en dit is een reacties van je rug: niet zo zwaar belasten steeds, doe nou maar eens rustig aan. Warm houden, wel bewegen, maar geen zwaar werk doen, niet forceren. Komt goed, sterkte.

Geplaatst:

Slechte dag voor mij. Kreeg deze morgen bericht dat er een kalkoen uitgebroken was.

Toen ik ter plaatse was zag ik dat er een uitgebroken en twee doodgebeten waren, een zelfs voor de helft opgegeten.

Duidelijk een vos.

Geplaatst:

Vervelend voor je Willy. Dat heb je als je dichtbij de natuur leeft, dan maak je ook de minder prettige dingen van dichtbij mee.

Geplaatst:

Beterschap Bit ik hoop dat u snel opknapt. Een troost : het is weer om bij de kachel tekruipen >binnen blijven .

Geplaatst:

hi Bit:

massage, liefst door een aangename blondine van 28, die zijn het beste

warmte, idem

ibuprofen gekocht bij idem

buikspieroefeningen als het weer beter gaat, liefst door jezelf

Geplaatst:

nah een leuke Taise van 25 kan ook best hoor!

Bah, vervelend zeg Bit, ik hoop dat het snel beter wordt.

Willy, wat een nare toestand!

Geplaatst:

*verwijderd vanwege te snel geplaatst, zag later dat er al een reactie was die mijn vraag beantwoorde*

Geplaatst:

Auw Bit! Sterkte. Echt klote als je dat krijgt door overbelasting, heb het zelf 2 keer gehad door iets te fanatiek sneeuw van de straat weghalen.. Blehh! Sterkte!

En ehh,

Geluk voor een Spaanse paddenstoelenverzamelaar: hij vond in de bossen bij Cáceres, in het westen van Spanje, een exemplaar met een diameter van maar liefst 65 centimeter

....

De kans is groot dat de paddenstoel nog een tijdje te zien is; hij is namelijk niet geschikt voor consumptie.

http://nos.nl/artikel/580837-spanjaard-vindt-megapaddenstoel.html

Waarom wordt hij dan geoogst, zonde!

Geplaatst:

dennis jij zegt wat ik dacht.......

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Ik was vanmorgen zoals gewoonlijk naar radio 1 aan het luisteren en daar begonnen ze weer over het angora konijn. Op mijn hoede, want ik wilde niet nog een keer de bijbehorende geluiden horen, één keer is al één keer teveel. Nu vertelden ze er even fijntjes bij dat zo'n konijn terug gezet wordt in zijn kooi en dat na drie maanden hetzelfde ritueel uitgevoerd wordt.

Ik heb de radio uitgezet. Dat heb je met de media, dan moeten alle omroepen zo nodig hetzelfde nieuws uit ten treuren voorhouden. Zo wordt de verkeerde (ik dus) gestraft, terwijl men daar verderop rustig zijn gang gaat.

En het draadje over het angora konijn lees ik niet verder, men begint er steeds weer over misstanden in de bio industrie, ondanks het verzoek van Jorg om het bij het angora konijn te houden.

Geplaatst:

Maar toch heeft het een positief effect om burgers als 'slachtoffer' te maken/er mee lastig te vallen: De kans dat jij nu ooit die wol koopt is denk erg klein geworden en dat is alleen maar positief? Ookal vind ik het wel wat overdreven om het drie dagen later nog steeds terug te laten keren in programma's.

Alleen wat ik niet snap.. Wel zoveel weerstand tegen een wol soort, maar niet zoveel weerstand in de media etc. tegen genetisch gemodificeerd voedsel, bestrijdingsmiddelen, etc. Terwijl we daar WEL zelf last van hebben

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.