Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb een klacht over mezelf. 2 klachten zelfs

1. Kreeg ik een herinnering met alvast een ( kleine ) boete, voor het niet betalen van een rekening van afgelopen februari ( mind you !! ) van het Vlaamse Zaadhuis. Geheel terecht natuurlijk . Ik schaam mij diep. En ik klaag dus terecht.

2. Zit ik eerst te klagen over het voor het eerst in mijn leven hebben van pijn in mijn rug ( paar posts terug ), ben ik gisteren al weer met de hoveniers meegeweest op hun verzoek ( ik moest fruitbomen snoeien , jawel Bit , dat kan jij zo goed. asjeblieft asjeblieft .... ) en heb het nu dus al weer een beetje in mijn rug hahaha. Tja. Hoezo stronteigenwijs.

Klachten toegewezen

En dat angorakonijn kon ik trouwens niet uitkijken. tsss.

Klacht 3 dus oevr mezelf : ik ben zo verknipt en omgedraaid tegenstrijdig als een konijn maar kan zijn.

Geplaatst:

ik klaag dat de ambtenaren van SZ mn naam zomaar zijn gaan gebruiken RobOjob

...voor bijvoorbeeld een hijskraanmachinist die zelf bepaalt welke klus hij neemt...deze kist doe ik wel, deze kist neem ik niet hoor...

Geplaatst:

Het probleem met onze media is dat ze net zo slecht doorontwikkeld zijn als onze samenleving in zijn geheel, plus dat we allemaal - zo naïef als we zijn - denken dat het principe van propaganda met USSR is gestorven. Tunnelvisie, gretig consument van weelde en 'waar we recht op hebben', gemak en verzorgd worden door de staat. Zowel lichaamelijk als geestelijk, domgeslagen, afhankelijk, ver-schaapt. Het NOS journaal... de kranten... internetmedia, nu.nl... Onzin natuurlijk, want als je de verschillende media van de tegenwoordige tijd eens inhoudelijk gaat bekijken is er niets veranderd. De burger krijgt via het zogenaamd 'eerlijke en betrouwbare' nieuws alleen te horen wat in het voordeel van bepaalde partijen speelt en er wordt vooral ook veel verzwegen, verdraaid of in het voordeel gedraaid om onze 'simpele' aandacht er vanaf te houden.

Kijk naar de berichtgeving over conflicten in het buitenland én binnenland, internationale betrekkingen, milieu, politiek, de EURO, de VS, natuurrampen als ver-van-ons-bed show, de recessie, etc. Laten we vooral steeds weer verbaasd reageren op dingen waar we onbewust allang kennis van hebben, als we écht eens goed zouden nadenken. Laten we vooral daar blijven hangen en niet verder gaan dan dat

Geplaatst:

M.a.w. natuurlijk gaan we ons nu weer richten op het angora konijn en vergeten we daarbij gentech, onze bio-industrie, de plofkip en noem maar op. We zijn negativiteit-moe en tegelijkertijd willen we onszelf het gevoel geven dat we 'er ons eventjes druk om gemaakt hebben', omdat dat ons blijkbaar een gevoel geeft dat we iets goed doen. Dat we er de juiste mening over hebben. Maar vooral niet te lang op doorzagen, want dat betekent dat we er iets aan moeten doen.

Zolang het niet in onze directe omgeving is kunnen we erover zeuren, dus volgende maand zijn het weer de zwerfhonden in Bulgarïje, en de maand daarop weer de stropers in Afrika.

Klacht: Ik ben gestopt met roken en merk dat ik hierdoor nog feller ben dan normaal én al drie dagen met een betonnen buik zit i.v.m. veranderingen in de spijsvertering Even doorheen, komt goed. Eigen schuld dikke bult...

Geplaatst:

Ach we kunnen toch een foster parents kindje nemen. Kopen we ons schuldgevoel gewoon mee af.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Grr, ik wil even klagen over mijn vriend! Hij zegt niks met kerst te hebben, maar omdat ie er ook niks tegen heeft mag ik toch het huis verkersten. Maar vervolgens heeft vriendlief wel ineens allerlei meningen over hoe dit dan zou moeten. Het moet bont. AB-SO-LUUT bont. Ik hou van stijlvol, en wilde hem wel tegemoetkomen door voor stijlvol bont te gaan, maar zelfs dat ging hem niet worden. Dus vanmiddag zijn we samen wezen winkelen. Ohmijngod! We zijn thuisgekomen met glazen engeltjes met led-verlichting, lompe fluorgekleurde glitterpaddestoelen in felroze, gifgroen en knalblauw, en nog zo wat. Ik heb gelukkig de gekleurde knipperende lampjes en nog meer fluorgekleurde glitterballen uit het mandje kunnen houden! Wat een ramp! Kunnen we kerst niet afschaffen dit jaar? Of was dat soms stiekum zn bedoeling?

Geplaatst:
fluorgekleurde glitterpaddestoelen in felroze, gifgroen en knalblauw
Ik laat dat lompe maar even weg zodat het mij als liefhebber van paddenstoelen nog wel mooi lijkt .

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

jamaar ze zijn echt lomp, plus je ziet aan alles dat ze nogal goedkoop waren, dikke lijmklodders en dat soort zaken. Ze zijn lelijk. LELIJK!!!!!!

Geplaatst:

Sorry ze zijn dus zo lelijk dat ze bijna weer mooi zijn.

Geplaatst:

Jamaar nou!

Het zit zeg maar zo.

Kerstversiering volgens mij:

Tamara_1318409617_Kerstversiering_Riviera_Maison.jpg

Kerstversiering volgens marinus:

0b0050f1b5590e711d220b586352aada.jpg

Hm?!

Geplaatst:

Stuur die vriend met de kerst maar naar mij dan, kan die z'n hart ophalen. Helemaaaaal tóp !!!

Mijke, wat valt me dát tegen zeg, van een toch nog jonge meid dacht ik ( kan het mis hebben ) en dan zoooon saaie burgelijke smaak te hebben met zo'n mooi feest !!

Hiep hiep hoera voor de vriend van Mijke !!

Geplaatst:

Burgerlijk? Ik vind tacky kerstversiering met knipperende lichtjes juist burgerlijk. Trouwens, op je bijna-dertigste is het toch je goed recht om burgerlijk te zijn! Tssssk...

Geplaatst:

er is niks mis met burgerlijk toch?

(het plezier zit 'm in de uitersten maar het behoud zit 'm in het midden)

Geplaatst:

Misschien doet hij het erom Mijke, puur het tégenovergestelde willen om je te narren, of zag hij dit meningsverschil al aankomen en wilde hij daarom geen versieringen. Either way, dit zijn de mooiste dingen

Geplaatst:

Wij hebben het andersom. Lie wil het zó stijlvol dat één kerstbal in de kamer genoeg is...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

dat is niet stijlvol, dat is gewoon sneu!

Geplaatst:

Dat is niet sneu, niet voor sommigen.

Over kerstbomen: Alle bomen horen buiten, niet binnen.

Ik ken twee soorten planten: planten en kamerplanten. Maar kamerbomen?

Ik klaag dus eigenlijk over de verspilling. Bomen kappen in Denemarken, België, Oost-Europa. Dan op vrachtwagens hiernaartoe. En hier worden ze een aantal weken later verbrand. De kerst beleving komt bij mij niet door een boom.

Ieder moet doen wat hem/haar goeddunkt.

Geplaatst:

ik ben het helemaal met henkg eens........

maar ik heb elk jaar een echte boom! staat dan van 17-12 tot 6jan...

erg hé, maar dat moet nu eenmaal in mijn beleving

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Ik klaag dus eigenlijk over de verspilling. Bomen kappen in Denemarken, België, Oost-Europa. Dan op vrachtwagens hiernaartoe. En hier worden ze een aantal weken later verbrand. De kerst beleving komt bij mij niet door een boom.

Je kunt ook gewoon een boom kopen die in Nederland geteeld is hoor. En je kunt zelfs bomen adopteren: die worden dan na kerst weer teruggeplant (bijvoorbeeld in de Tuinen van Weldadigheid) en kun je het jaar erop weer komen halen.

Geplaatst:

Ik doe ook niet aan kerstbomen kopen, ik vind het zielig voor de boom, ik versier dit jaar de moerbei in de voortuin..

Geplaatst:

Ik doe het anders,kippegaas in de vorm boom en dan servetten in steken.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Kerstbomen, kerstballen, nep-bomen, kransen etc doen we niet aan en heb ik heel mijn leven weinig van gezien. Kerstballen is milieu technisch maar troep, nepbomen al helemaal. Echte bomen nemen is zonde en geeft bij paasvuur verbranding ook alleen maar onnodige uitstoot en wat schiet je ermee op. Radio en tv gaat ruim 3 weken uit hier met al dat gemekker over kerst, sinterklaas en die eeuwige kerstliedjes waar ze mensen het gekkenhuis mee in-zingen. Nieuwjaar ben ik het liefst het land uit, met al die ***zooi die zonodig de lucht in geschoten moet worden. Kerst is het aanhangen van een in essentie religieus beginsel, komende uit een sprookjesboek, voortkomend uit een van origine Noors geloof van dondergoden en hekserij. Snap je het nog? Nee hoor, de kerk komt er hier niet in, maar de kerstboom ook niet. Sinterklaas mag wat mij betreft ook terug naar waar hij vandaan komt, ik doe wel cultureel door mijn Nederlandse taal te koesteren, een kaarsje op te steken als gezelligheid tijdens de wintermaanden en zuinig om te gaan met familie en vrienden door warmte te zoeken bij elkaar. Niets meer, niets minder. Voordelen: Bespaar geld en ruzie over ballen, vuurwerk, zwarte piet en cadeautjes. Stom gedoe

Geplaatst:

Ik doe ook niet aan kerstbomen. Laat staan aan ballen. Of lichtjes.

Het enige boeiende aan kerst vind ik dat ik 2 dagen vrij ben

Geplaatst:

Ik haat kerst en kerstbomen. Had vorig jaar toch (onder druk van familie en vrienden) een kerstboom gekocht, een echte uitneembare kunstkerstboom met alle tierelantijnen erbij en geplaatst in de woonkamer. Maar bah, ik hoef hem niet binnen dit jaar. Daarom komt hij nu in de voortuin te staan.

Geplaatst:

wij hebben geen kerstboom ivm de katten.

maar bij mijn ouders wordt er een klein boompje gekocht (NL, niet te snel groeiend) met goede kluit. die gaat na de feestdagen weer terug in de tuin en het jaar erop weer naar binnen. totdat de boom te groot is, dan blijft hij buiten staan.

zo kan het ook zonder verspilling;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.