Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Ik ben op zn zachts gezegd witheet! Wij hebben toestemming gevraagd bij een van de bestuursleden en de ouderhiudsman van onze tuinenvereniging of de kas mochten bouwen en nu stond hier net een ander bestuurslid voor de deur dat dit echt niet mocht. Was te hoog te breed en en en. Ik ben 1.89 lang..de grond in kan niet door de extreem hoge waterstand, alles moet in bakken dus....

Ik uitgelegd dat iedereen ons heeft zien bouwen, we enkel complimenten en bewondering kregen ook van de onderhoudsman en dan nu DIT!

Het ding is zo goed als klaar, zou alles moeten veranderen, uitelkaar halen om hem te kunnen aanpassen daar er geen stroom is op de tuin. Ik ben zo verschrikkelijk kwaad en terleurgesteld!

Ga eerst rustig worden en dan mijn argumenten op papier zetten en de betreffende heren erop aanspreken.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Daar zou je toch gestoord van worden...en dan niet prettig....

Geplaatst:

Aarggghhh....Das niet leuk! Jammer dat dat bestuur daar blijkbaar niet eensgezind is... Ik vindt dat je door toestemming van dat ene bestuurslid de goedkeuring hebt gekregen. Jij hoeft je toch officieel niet druk te maken over de onderlinge verhoudingen binnen dat bestuur? Of elk bestuurslid apart om toestemming te vragen? Dus... dan moeten ze zichzelf maar op de vingers tikken omdat ze een fout hebben gemaakt en betere onderlinge afspraken maken en betere procedures uitschrijven, maar uiteindelijk jouw prachtige bouwwerk gedogen gezien jíj hier geen schuld aan hebt!!!...

Zo zou ik het zien als dat hier bij mij op de tuin zou gebeuren in ieder geval. Het bestuur moet het boetekleed aantrekken!!

Geplaatst:

Hé Prettig Gestoord wil je een foto van je bouwsel op het forum zetten ???

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Dank je Erny, dat je me wees op mijn "foutje"

En sorry Prettig Gestoord dat ik vroeg naar een foto die je al geplaast had.

En ondanks het bestuur, vind ik het toch een mooie kas.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Enry, het word nu nog bonter, nu mogen de planken op de bakken ook niet meer van een, weer een ander vind de constructie te stevig!!!!, ik moest maar gewoon bij de lidl twee kweekkasjes kopen en me verder niet zo druk maken..

11dec is er een ledenvergadering, ik ga dit absoluut aankaarten. Die bakken zijn o.a. zo hoog omdat zij in gebreke bkijven met drainage en er anders gewoon niet op te telen valt! Er staan een flink aantal bouvallen op ons complex van het soort een storm en het ligt 3 tuinen verder, die mogen wel..go figuere!

Geplaatst:

Wauw! Het is echt een prachtig bouwwerk zeg! Super!

Wel diep triest dat je er direct weer zoveel gedoe over hebt.. Zal vooral zuur zijn omdat er zoveel werk in zit lijkt me.

Hopelijk loopt het uiteindelijk nog goed af zonder veel extra werk!

Geplaatst:

Hebben jullie dan geen bouwreglementen op de tuin? Bij ons is alles dicht getimmerd met huishoudelijkreglement, tuinreglement en bouwreglement, statuten etc. Daarin kan je precies lezen wat je wel en niet mag voordat je gaat bouwen etc

Geplaatst:

@Nicolette, wij hebben echtnoverleg gehad met twee afzonderlijke mensen hierover of het zou mogen omdat het iets anders zou worden dan in het regelement staat. Max hoogte is normaal 180cm maar omdat ik zelf al een stuk langer ben mocht dat, net als de bakken op hoogte ivm de wateroverlast.

Juist omdat er door ons echt overleg is geweest is dit nu zo misselijkmakend. Er zit veel tijd, energie en ondertussen voor een klein kapitaal aan schroeven e.d. In. Wij waren ins echt van geen kwaad bewust daar we toestemming hadden die nu teruggedraaid lijkt te worden.

Geplaatst:

ja ze beroepen zich altijd op de regelmenten. Daarom als iemand zegt dat het goed is het op papier vragen dan kunnen ze het niet terug draaien. Sterkte!

Geplaatst:

Nou Prettig, das een nare zaak... en het lijkt alsof er hierdoor opeens allerlei dingen opgerakeld gaan worden daaro... Dat mén door dit opeens aanleiding ziet om allerlei onduidelijkheden aan te kaarten. Maar mijns inziens maakt dit voorval vooral duidelijk dat het bestuur níet goed functioneert. En als er geen eenduidige duidelijke regels inzake bebouwing zijn gesteld, óf er bij andere tuinders wél vergelijkende bouwsels worden gedoogd, lijkt het mij dat er geen reden is om jou nu opeens zo fel aan te pakken. Helemaal omdat jij wél toestemming hebt gevraagd en hebt gekrégen.

Dan moeten ze hun regels en statuten maar ná deze toestand bijstellen/aanpassen. Het lijkt er nu toch wel erg op dat jij slachtoffer bent van slechte communicatie en bestuursfunctioneren.

Afzetten dat bestuur en er zélf in gaan zitten!

Sterkte op de ALV... Go get 'm!!

Geplaatst:

Nou Erny zo eenvoudig is het niet. Als je als vereniging reglementen maakt betekend dat je je daar met zijn allen aan moet houden. Anders krijg je de bekende wildgroei. Dat soort dingen veranderen zal door stemming van de ALV moeten geschieden. Ik vrees dat je anders altijd het onderspit delft. Bij ons is het zelfs zo dat vorige besturen toestemming ergens voor heeft gegeven en dat ze nu de regels gaan handhaven. Betekend dat mensen dingen moeten veranderen of afbreken. Heel vervelend maar je zal daar met de leden over moeten stemmen of het wel of niet mag blijven. Je zou contact op kunnen nemen met de avvn als je daar als vereniging lid van bent. Gezien jullie water toestand en de hoogte van de bouwsels zou je kunnen voorstellen de reglementen aan te passen. Dit moet je ruim voor de vergadering indienen.

Succes en hopelijk mag je mooie bouwwerk blijven.

Geplaatst:

@erny grijns, dit is het 3de bestuur in even zoveel jaren!

Er word met twee maten gemeten en onderhoud verwaarloosd. Ik ga zeer zeker bij de avl mijn punt maken, grote blonde vrouwen kunnen HEEL indrukwekkend zijn..muwhahaha

Geplaatst:

Veel bestuur en weinig wol ...

Wat een zooitje... Hebben die lui überhaupt wel iets met tuinieren??

En Prettig: ... je hebt nog een week of wat tijd om te lobbyen bij andere leden... "Eén voor allen en allen voor één" was het toch...?

Nicolette: erg verhelderend, je uitleg. Is goed om te weten (ben beheerder van onze moestuinen).

Geplaatst:

Bij ons op de tuin moet je voor dat je gaat bouwen een bouwplan indienen met hoe hoog en breed waarvan gemaakt dan als het goed gekeurd is kun je een bouwvergunning kopen die kost 1 euro en krijg je een papier mee van goedkeuring waar alles opstaan hoogte breedte en lengte.Naar de bouw komen ze het opmeten en kijken of alles volgens afspraak is .Pas geleden heeft iemand zijn huisje moeten afbreken 40 centimeter te hoog en te breed,want een bestuurlid had mondeling gezegd dat dit geen probleem zo worden .Verandering over hoogte en breedte mogen alleen door het gehele bestuur genomen worden schijnt .Maar de arme man moest dus zijn huisje afbreken en opnieuw beginnen met de opgegeven maten .Er schijnt bij ons in het regelment te staan ,maar ik heb niet zo goed doorgelezen . Maar in de grote vergadering komen er zulke gevallen inderdaad aan beurt .

Geplaatst:

@erny ik heb er al twee bij de kladden gehad zojuist en die zijn met name bang dat mensen allerlei zooi gaan bouwen en de toestanden levensgevaarlijk gaan worden. Het word d

Komende donderdag nogmaals in het bestuur besproken en ik heb wel gezegd dat ik tot dat er echt wat besloten is het ding laat staan, de hoogte wil ik nog aanpassen maar de rest niet. Snapten ze eigenlijk ook wel. Hoeveel dit zal helpen moet nog blijken. Wat wel leuk was is dat er tijdens het gesprek een nauwelijks Nederlandse sorekende buurman ons kwam vertellen dat hij het zo geweldig mooi vond! Dat gee de burger dan weer moed, zeker temeer die man veel klaagt!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zo dadelijk de ALV op de moestuin, ik ben er zo ongelovelijk klaar voor, lees mee...

We hebben nig niets verder vernomen van de bestuursvergadering van afgelopen donderdag over de kas. Ik ga gewapend met zoon van 13 met wie ik samen bouw, het regelement en een heleboel argumentaties waarom het wel zou mogen..moeten argg!

Geplaatst:

Ik hoop dat je succes hebt gehad.

Geplaatst:

Ja ik ben ook benieuwd hoe het af gaat lopen.

Geplaatst:

Ben ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen .

Geplaatst:

Dank jullie voor jullie medeleven!

Het is eigenlijk best goed gegaan. Officieel moet de kas naar 10m2, maar dar wij zulk hoog water hebben worden de bakken en de kas al wel getolereerd. Daar de kas een stukje groter is is het nu wachten op de nieuwe regelementen vanuit de gemeente. Wij hebben een hele spartaanse tuin zonder faciliteiten. Die willen van alles en nog wat gaan realiseren en toe gaan staan. Ik zet de achterwand dus een 75cm naar voren, maak aan de nu "buitenkant" nog een hoge bak die in de zomer gewoon bij de kan betrokken kan worden en los het op die manier op.

Verder kregen we enkel complimenten over hoe doordacht alles was, we een recycleproject zover hadden weten door te voeren en duurzaam met alles omgingen van de andere aanwezige medetuinders.

We gaan dus rustig door, en beginnen met de andere 17 perken ok verder op te hogen en af te timmeren zodat we overal bakken hebben van rond de 50cm hoog.

Hopelijk kunnen we dit voor het eind van 2013 realiseren daar het wel serieus veel werk is alles eerst 3 spades diep uit te graven, vullen met mest, stro en hooi van de kinderboerderij en vervolgens de bakken te maken, zand weer te storten en rugpijn te koesteren

Geplaatst:

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Heel goed gedaan!! En heel fijn dat je een positieve uitkomst hebt weten te bewerkstelligen.

Maar wát een vreselijke puts werk staat je nog te wachten met dat mega-ophogen....

Bij mij hoog ik nu tot zo'n 20-25 cm op en dáár gaat al vreselijk veel aarde in.

Succes ermee en laat de voortgang vooral zien...

Geplaatst:

Ziekteverzekering is echt klote in België.

Heb net een revisie heupprothese gehad en daar er door weggevreten bot donorbot nodig was en er geen derde keer een revisie meer mogelijk is gekozen voor een keramische kop, de bol dus, de rest is van Titanium.

Want met deze heupprothese moet ik 100 jaar of meer worden, 99 ben ik ook al tevreden mee

Nu wordt dat niet terugbetaald want een keramische heupkop is luxe

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.