Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

O die is een stuk positiever dan de radio hier.....

Geplaatst:

Mijn moedertje zaliger zei altijd: je moet niet alles geloven wat ze op de radio zeggen ( en wat er geschreven staat...)

Ik hoop voor je dat het meevalt!

Ik heb ook wat te klagen..de eerste aouta`s beginnen te bijten nu het weer vochtig wordt..gisteren 12 beten opgelopen op lastige pekken dat wordt weer douchen na ieder tuinbezoek en calendulatinctuur smeren...( en deet voordat ik de tuin inga..balen )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Omdat ik niet weet wat een aouta is heb ik ze ff opgezocht en kwam dit ook ergens tegen:

" En vergeet niet te smeren op de rand van sokken, broek, BH enzo., die

plekjes waar stof zich verzameld. Het zijn de larven van het mijtje

die in je huid gaan zitten. In Frankrijk heb ik hier elenol gekocht, met lindaan erin, om die dood

te maken, als ze al in je huid zitten. Zo snel mogelijk doen, dan valt

de bult/jeuk schade mee.Er zijn minder aoutats als het gras kort en

droog is."

Maar wat vervelend zeg!!!

Geplaatst:

Ja echt!! Ik heb er wel eens 70 gehad..daar op die plekken..

Een emmer koud water naast mijn bed, en verschillende washandjes erin..de hele tijd verse koude washandjes op die plekken..was de enige manier om een beetje slaap te krijgen.

De jeuk bestrijd ik met calendulatinctuur..in ieder geval helpt de alcohol daarin ook de larfjes dood te maken. Mis je eens een plekje waar je gebeten bent, dan kan je de volgende moregn er wel 6 nieuwe bij hebben..op een rijtje...en die jeuk een muggenbeet is er niets bij vergeleken!

Geplaatst:

Ik leef met je mee Appelvrouw ! Wij kennen hier ook de horror. Vooral mijn zus is er erg aantrekkelijk voor kennelijk. Haar man totaal niet. Zoonlief weer héél erg.

Zelf heb ik sinds een 5 tal jaren het middeltje ontdekt wat je in elke apotheek in elk dorp kan kopen tegen aoutats. Een spuitflacon can 200ml : 14,- !!! 2x per dag spuiten op je schoenen en onderste deel van je benen. Eventueel polsen en onderarm. Maar dan niet ergens gaan hurken ! haha. Maar helpt echt. Deet hielp bij mij wel ietsje ( minder ) maar maakt je zo plakkerig he ?

Hele zomers moeten maaien en hooien. Aoutats zijn bij mij echt dé horror dingen daar. ( en Dazen )

Geplaatst:

Vreselijk!!! Dat bederft de pret behoorlijk.

Nou hoorde ik laatst van mijn moeder een methode die mijn oma vroeger dus schijnbaar toepaste bij jeuk...

Uhum... komt ie:

Wassen met groene zeep en daarna aardappelzetmeel erop.

(een tante van me zei woensdag dat het haar had geholpen bij haar netelroos die ze al tijden op haar benen had, andere dokter middeltjes hadden niet geholpen)

Misschien helpt het, misschien ook niet. Het kan zijn dat de aardappelzetmeel verzachtend werkt oid... Het uitproberen waard??

Geplaatst:

Talkpoeder is ook erg verzachtend. Heerlijk zelfs. Maar dan ben je wel gestoken al. beter voorkomen ( een beetje dan )

Je gras kort maaien en houden helpt ook trouwens. Alle huizen ( stukken groen tussen huis en straat ) in Frankrijk worden heel kort gemaaid. Hoe erg het dorp ook op instorten staat

Je schijnt er trouwens na een jaar of 15 ook immuum tegen te worden.

Geplaatst:
Je schijnt er trouwens na een jaar of 15 ook immuum tegen te worden.

Dit is mijn 18e zomer hier.

Ik krijg ze het meest omdat ik maai en in de tuin werk. Nu kan ik niet maaien, te druk..en met dat vocht gaan ze los..de kleine ettertjes.

Wat nog erger is ze zitten heel erg in de bonensoorten. Ik vraag steeds aan de gasten of ze die voor me willen plukken

Geplaatst:

Ik lees HIER

"Voorkomen

De beste manier om de beten van oogstmijten te voorkomen is het nemen van enkele voorzorgsmaatregelen. Het gras dient gemaaid te worden met laarzen aan. Ook het dragen van gesloten kleding, en dit geldt met name voor de benen, is doeltreffend, toegegeven dat dit soort maatregelen moeilijk te realiseren zijn tijdens een kampeervakantie. Zwavel in poedervorm, opgemengd met talk heeft een zeer gunstig effect. Dit mengsel kan op de huid, de kleding, het ondergoed en het beddengoed (slaapzakken) uitgestrooid worden. Lotions op alcoholbasis (kamferspiritus) kunnen verzachtend werken. Alleen bij een zeer grote concentratie aan beten is een bezoek aan een dokter nodig voor een antibiotica kuur."

Wat een ellende! Laarzen en gesloten kleding met dit weer is ook nauwelijks een optie...

Sterkte

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ik lach daarom!! Hoe meer kleding, hoe meer beten ik heb. Ik doe iets aan, een dunne lichte overal zonder ondergoed of ander spul dat zich ergens aan je lijf "vasthoudt"..(als ik ga maaien, verder probeer ik me zo simpel mogelijk te kleden) Ik smeer me helemaal in met Deet( ook niet te best ik weet het, maar anders vertrek ik gewoon hier van ellende) dat wil zeggen op knelplekken.

Ik ga echt niet de hele dag met laarzen in de tuin lopen...zeker niet nu!

En wie gaat er lekker in zwavel in poedervorm liggen?Douchen helpt..doe ik twee x per dag, de beten insoppen met calendulatinctuur...

AoutaTic is het spul dat je hier kunt kopen..vast en zeker ook met Deet..in ieder geval Duur..

Geplaatst:

Duur zeker. Maar het sproeipompje werkt wel erg zuinig, geurt zelfs aangenaam. Nee, ik dacht eigenlijk geen Deet. Deet insektenspray oid werkt zeker niet afdoende en dit wel ( bij mij dan )

Duur wél dus ja. Maar ja, ook wat waard zonder dat irri gejeuk of zelfs pijn.

Geplaatst:
Ben dus een paar dagen naar de Ardennen geweest, kom ik terug in Aalter en wat denkt ge???

Alle blauwe bessen weg, rijp of niet, bosduiven natuurlijk.

En ik ze maar sparen voor de kleine.

Maar ze heeft Taybessen in de plaats gekregen.

Die bosduiven dachten waarschijnlijk, wij zijn kleiner.

En nu hij toch weg is nemen wij het ervan hihihi.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Ik wil ook even klagen.

De bouw ligt hier plat in verband met de regen.

Ook is er code oranje uitgeroepen in verband met harde windstoten en hagelbuien.

De bouw gaat dus pas verder aanstaande maandag.

Geplaatst:

Sjongejongejongejonge.....

kernenergiezon90391375457603.png

Poepoe (pufpuf)

( in mijn beschutte tuin is het 39 graden...zelfs de planten die veel water hebben gehad en dus natte voeten hebben overleven het volgens mij nauwelijks)

Geplaatst:

Klacht met algemene stemmen ongegrond verklaard !

We mochten klagen over de late lente, over tomaten die niet naar buiten konden, over noordenwinden die maar niet wilden keren....

Nu is het al een tijdje topzomer. Eén dag van grote hitte in een topzomer die niet zou komen. Nu is hij er wél .... vind jij opeens 39gr wat te warm. Ja doeoeieieiii

Puffen zal je. En het gaat nog wéken en wéeeeken zo door.( We moeten het record nog breken ook trouwens )

Geplaatst:

Ik wil klagen over jullie geklaag

Trouwens IDEAAL weer om je eigen zongedroogde tomaatjes te maken

Geplaatst:

Ja, als je tijd hebt, en je tuin niet is overlopen met kabouters, ridders, jonkvrouwen, pretparkdirekteuren, wielrenners, zandbaktaartenbakkers, indianen, spionnen, cowboys, kippenbesluipers en andere klein gespuis dat je in de gaten moet houden...van dat spul dat overal aanzit, en die oma steeds willen vastbinden in het klimkasteel....

Geplaatst:

Pftttttttttttttttttttt, wat had ik alweer te klagen...............................te warm om het te onthouden.........................zal van geen belang zijn....................................ha ja het was te koud buiten...................................was in de serre op de middag aan het dieven.................................kom ik buiten en kreeg spontaan kippevel en begon te rillen..........................was het nu echt zo koud buiten?

Geplaatst:

laten we klagen en zweten in stilte.........................

en regen zal uw deel zijn!

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

whahahahahaha zeer wijs gesproken Greetje !

Geplaatst:

Ik wil klagen over mijzelf.

Ik heb wekenlang logees gehad en ook mijn kinderen, verder mijn broer met 7 kids en nog meer visite en ik heb de tuin verwaarloosd.

Nu heb ik paprikaas die 3 cm groot zijn en verschrompeld (het is al wekenlang tussen de 35 en 42 graden hier zonder regen), spekbonen die geel worden en niet groter dan een sperzieboon, verdroogde bloemen in de bakken, dode basilicum en dode rozemarijn..

Heb ik wekenlang een slakkenplaag getrotseerd laat ik nu alles verpieteren! Gister begonnen met sproeien maar of dat nu nog resultaat geeft? blerghh

Geplaatst:

Ik ken het Sonia...balen!

Geplaatst:
Ik wil klagen over mijzelf.

Ik heb wekenlang logees gehad en ook mijn kinderen, verder mijn broer met 7 kids en nog meer visite en ik heb de tuin verwaarloosd.

Nu heb ik paprikaas die 3 cm groot zijn en verschrompeld (het is al wekenlang tussen de 35 en 42 graden hier zonder regen), spekbonen die geel worden en niet groter dan een sperzieboon, verdroogde bloemen in de bakken, dode basilicum en dode rozemarijn..

Heb ik wekenlang een slakkenplaag getrotseerd laat ik nu alles verpieteren! Gister begonnen met sproeien maar of dat nu nog resultaat geeft? blerghh

Om je zelf te beschermen,afspreken 's morgens WERKEN en dan de hele dag vrij.Bij iedereen ook je gratis gasten??

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik ben het helemaal met Thea eens.

Gratis logeren is leuk, maar samen werken in de tuin ook.

En als het goed is eten ze toch ook mee van je oogst.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.