Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Continue

Voorgaande delen van deze topicreeks

Babbeltuin 1 (100 pagina's)

Geplaatst:

okay wáár hadden we het over?

over het WK wielrennen??? en het feit dat ik morgen ingesloten ben door die club....kan niet voor en niet achteruit

aangepast door Gast

Geplaatst:

Nou dan zal ik het maar weer over school hebben, vandaag tot 12 uur plantenkennis. En smiddags een excursie naar een aardbeien, prei, bramen en frambozen kwekerij. Zal vast wel weer leerzaam worden.

Omdat het kan.

Geplaatst:

Neem een paraplu mee Guus!

Good things come in small packages

Geplaatst:

Kat van een vriend van mij was al anderhalve week ontsnapt uit huis. Komt anders nooit buiten en er ligt een groot plantsoen (met veel mensen die honden uitlaten) voor de deur.

Dus gistermiddag om uur of 4 maar een vermissingsmelding geplaatst op Amivedi (website voor vermiste en gevonden huisdieren).

Vervolgens wordt ik om half 11 die avond gebeld door die vriend. Max was terecht! Stond opeens bij de achterdeur van de benedenbuurman te miauwen.

Geen vodderige vacht maar lekker glad, geen vieze pootjes, geen ongelofelijke honger...

Waarschijnlijk heeft ie al die tijd bij iemand vlak in de buurt in huis gezeten.

En misschien is het toeval... maar kan natuurlijk zijn dat diegene de website heeft gecheckt en erachter is gekomen dat het geen zwerver was maar gewoon een buurkat...

Nu krijgt Max een bandje om.

Geplaatst:

Ik ben er niet exact zeker van of het werkt.. Maar het volgende gebeurde:

- In de net gezaaide rucola zaten rupsen, alles was bijna kaal.

- Ik had er toevallig tuinkers naast gezet

- Tuinkers vol met rups en kaal

- Tuinkers inclusief rupsen in de container gegooid

- Rucola werd niet meer kaler, terwijl ik er geen rupsen uit had gehaald

Zou het kunnen dat ze voor het lekkerste simpelste hapje kiezen en dus zijn overgelopen naar de tuinkers? Viel me in ene op.

Geplaatst:

Op de slootkant na zo goed als de hele tuin eindelijk zo goed als onkruidvrij gemaakt. Die slootkant wordt nog "leuk", er staat een mengelmoes allerlei ongedefinieerde groene troep, waaronder toch weer wat brandnetels. Ik dacht dat die eindelijk weg waren. Als ik de slootkant schoon heb, ga ik vervolgens de waterplanten uit de sloot dreggen met een hark. Geen fijne klus, maar verplicht op last van het waterschap (rond 15 oktober vindt de jaarlijkse "schouw" plaats). Pluspunt is dat ik in een klap een volle composthoop heb, mooi voor volgend jaar. Nadeel is dat ik er uit kom te zien als een mestvarken en met pech lekgeprikt wordt door de brandnetels. Ik zag afgelopen weekeinde ook al een paar akkerdistels daar, lachuhhh...Klusje voor komend weekeinde als het weer het toelaat

Geplaatst:

Je bent een held en ik ben blij dat ik (dit weekend) niet in jouw laarzen sta

Geplaatst:

Voel me denk ik meer een loser komend weekeinde

Geplaatst:

Ik moet ook de sloot baggeren, bah helemaal geen zin. Ik hoop dat het een beetje knap weer is, dan is het minder vervelend

Geplaatst:

Ja dat is ook een rotklus. Met zo'n putsemmer aan een lange steel, oppassen dat je niet van de slootkant af de blubber in glibbert. Op mijn tuin hoef ik gelukkig niet te baggeren, alleen de waterplanten moeten er uit, maar ik heb het op de volkstuin van mijn ouders vaak genoeg gedaan. Succes!

Geplaatst:

Wij hebben 200 mtr sloot en die moet ook gedaan worden.Hele klus met lies laarzen aan.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

200 meter En ga je dat handmatig doen? Sjonge je bent daarna toch compleet gebroken? Voor mij is het totaal een meter of 25 denk ik.

Geplaatst:

Ja,mijn man is dan ook achter de pust.Lekker in bad en de volgende dag weer in orde.

Het is een klere karwei.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Daar stond ik dan bij de Praxis... Oog in oog met tulpenbollen.

zak van 100 stuks voor €8,-

2 + 1 gratis..

300 tulpen bollen (mix) voor €16,- Nu nog even kijken hoe ik die alle 300 in de grond ga zetten.. Word al moe van de gedachte

Geplaatst:

Zat me er laatst al aan te ergeren toen ik dat monument op TV zag, blijkbaar was ik niet de enigste.

Ophef over Brabants oorlogsmonument

Monument.jpg

Keus voor Comic Sans valt slecht bij Joodse organisaties

http://www.speld.nl/2012/10/21/ophef-over-brabants-oorlogsmonument/

Voor de mensen die Comic Sans niks zegt: Comic sans is dat lettertype.. Wat leuk is voor een groep 8 verslag of een informeel briefje maar daar houd het ook echt wel bij op...

Geplaatst:
Word al moe van de gedachte

Geplaatst:

Kom op Dennis zo'n jonge vent

Geplaatst:

En dan blijkt ook nog eens dat ze 12cm diep moeten..

Ach, heb tot december de tijd

Geplaatst:

....Zo zwaar kan het toch niet zijn....??

Geplaatst:

Tulpen uit Amsterdam....................of beter Alkmaar

Dennis nog nooit gehoord van een bollenplanter, en zelfs met een stuk pvc buis gaat dat, enkel dan uitkloppen op bv je schoen of in de verte ermee zwaaien.

Geplaatst:

Ohh! Goed dat je het zegt Bor! Ik zie nu via google dat ding.. En die hebben we in de schuur liggen ja! Wist ik veel dat dat een bollenplanter was...

Word een simpel klusje in ene dan

Geplaatst:

Heb jij geluk Dennis!

Geplaatst:

Doe het op de luie manier zoals ik dat doe Dennis.

Laagje grond afgraven tot gewenste diepte en die grond tijdelijk in een kruiwagen gooien. Bollen neerleggen en de afgegraven grond er weer overheen kiepen.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.