Geplaatst: 2 maart 201412 j Ik dacht dat het winter was? Is toch echt een foto van gister.... Dat was 29 december.. Dit is 21 februari (heb hem tussendoor ook vaak gespot);Nu maar hopen dat hij me zo dankbaar is met die 3 rozemarijn plantjes waar hij steeds op zit, dat hij ook gaat genieten van luizen.. Meneer van de bovenstaande foto is nog steeds aanwezig, maar het lieveheersbeestjes-gebied is wat uitgebreid. Elk lieveheersbeestje wat ik tegenkom plaats ik er; zitten er nu dus 5. Naast bloeiende rozemarijn plantjes nu ook diverse plantjes met luis, waar ook van gegeten wordt Maar sommige zitten wel verdacht dicht op elkaar.. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 3 maart 201412 j Voor de mensen die écht met de moestuin naar bed willen... http://www.focalprice.com/YF0186G/22centimeter_Plush_Peapod_Toy_with_Lining_and_Zipper_Closure.html > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 5 maart 201412 j Hier een foto van het 'stekje'. Mooi is ie he? <3 ... Zie je berichtje nu pas. Hier is ook een dergelijke traditie aan het ontstaan. Ik heb een plant gekregen van een studiemaatje, die hem weer kreeg van een tante. Die plant is daarmee al ruim 30 jaar oud. Ondertussen heb ik al weer verschillende stekken weggegeven. Mijn ouders kregen een Sanseveria bij hun trouwen, dat was in 1957. Deze plant heb ik meegenomen na mijn moeders overlijden in 2001 en hij staat nu bij mijn buuf Ik moet er maar eens een stekje van nemen
Geplaatst: 5 maart 201412 j ja moet je doen! Ik vind dat soort tradities altijd erg leuk, het maakt de plant die je hebt gelijk ook een stuk bijzonderder (vind ik dan).
Geplaatst: 5 maart 201412 j Ja, dat is ook zo, maar ik heb eigenlijk geen ruimte voor een kamerplant erbij, of ik moet de Beaucarnia wegdoen, die is toch niet zo mooi meer
Geplaatst: 5 maart 201412 j Mijn ouders hebben ooit van een vakantie in Joegoslavië ( toen nog Joegoslavië ; iets van eind jaren 60, wij, de kinderen mochten niet mee ) een stek van een Oleander meegenomen. De stek van de stek van die plant heb ik zelf nog. De zaailingen daar weer van ook. De oorspronkelijke 1e plant heb ik nu ook. Die geeft elk jaar veel zaad. Staat nu overigens bij mij op de tuin en ook gewoon nog buiten.Ja. Leuke dingen zijn dat.
Geplaatst: 6 maart 201412 j ik heb al jaren en jaren een stek van de sansevieria die vroeger bij ons op het schip in de stuurhut bij mijn vader stond en bijna de hele zusterfamilie en kinderen hebben wel zo'n stek,hier stekt hij als een gek en bij mijn dochter ook en sinds van de week bloeit hij/ZIJ [de vrouwentong kan nooit bij een hij horen ]gebeurt niet vaak!die kleine druppeltjes schijnen zeer plakkerig te zijn, hij ruikt erg zoet en sinds die bloem erin zit niesen en proesten hier bij de pc, maar hij is zó mooi! 6 maart 201412 j aangepast door Gast Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 6 maart 201412 j leuk! hangen er nou drupjes nectar aan, of heb je de plant toevallig net gesproeierd?
Geplaatst: 6 maart 201412 j had het er al even bijgezet.....plakkerig,dus denk nectarhij is trouwens ook licht giftig.....! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 6 maart 201412 j oei, niet van snoepen dus! Toen ik klein was snoepte ik wel altijd de nectar van de wasbloem af (wat bij mijn weten niet giftig is)
Geplaatst: 7 maart 201412 j hoera, ik vier morgen mijn 30e verjaardag en er komen geloof ik HEEL VEEL mensen. Dat betekent dus dat ik vandaag de hele dag in de keuken mag staan voor mijn favo hobby: HEEL VEEL taart bakken die HEEL ERG LEKKER zijn! \o/
Geplaatst: 7 maart 201412 j Potje met Welsh Onion ui zat vol met luis (wellicht dankzij de zachte winter?).. Paar stukjes stengel incl. luizen afgeknipt en vlak bij een aantal lieveheersbeestjes gelegd; vonden ze heerlijk! En daarna de pot midden op het gras gezet: zaten net 2 pimpelmezen de luizen op te eten.. Lieveheersbeestjes blij, pimpelmezen blij, en Dennis blij > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 7 maart 201412 j Dennis, heb jij ooit van the Law of Attraction gehoord? Ik kom geen enkele stomme luis tegen, maar die zitten altijd bij jou.... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 7 maart 201412 j Gefeliciteerd alvast Mijke !!! Mijn jongste kippetje, ongeveer 1,5 jaar oud, Spetter genaamd, heeft vandaag haar eerste eitje gelegd
Geplaatst: 7 maart 201412 j Feli Mijke. En wij willen genieten van die taarten , dus kom maar op ! ( met de foto's )
Geplaatst: 7 maart 201412 j dank jullie! de derde taart staat momenteel in de oven. Daarna is het wel ff klaar Hier alvast een voorproefje van de vruchtentaart (in de maak, hij kreeg hierna nog een dakje):
Geplaatst: 7 maart 201412 j Omnomnom dat ziet er smakelijk uit Gefeliciteerd en smikkel ze morgen! Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 8 maart 201412 j Gefeliciteerd mijke! Fijne verjaardag, gaat vast lukken met zulke lekkere taart!
Geplaatst: 8 maart 201412 j O, nou zie ik dat jullie gisteren al begonnen zijn met feliciteren, en dat ik de babbeltuin. Hadden we daar geen ander draadje voor lopen?
Geplaatst: 8 maart 201412 j Dát is nou het leuke van de babbeltuin Noooooit off-topic ! Pááágináás lang gefeliciteeeerd ! ( en och en ahhh's ik heb pijn in mijn grote teen; of ons konijn is overleden en ik kan alwéér niet slapen )
Geplaatst: 8 maart 201412 j Ik was trouwens afgelopen donderdag jarig. En ik wens niet gefeliciteerd te worden ( dát is wel erg on-topic he huub )
Geplaatst: 8 maart 201412 j Of ik was jarig en wens niet gefeliciteerd te worden...Niet gefeliciteerd dan Bit... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 maart 201412 j Bit én Appelvrouw worden van harte NIET gefeliciteerd met hun verjaardag. maar wel nog vele jaren zonder klachten en mopperen en vooral goede oogsten, een goed glas wijn die niet smaakt naar moerazijn!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.