Geplaatst: 17 maart 20241 j @Vlietzicht, wij hadden op het schoolplein rozenbottels rondom staan, ergens jaren 1950. We wisten dat je er niet alleen leuk mee kon gooien, maar ook elkaar met de pitjes inwrijven. Sommigen wilden de rijpe vruchten mee naar huis nemen, om er jam van te maken. Als er tenminste wat overbleef, want ermee klieren op het schoolplein was veel leuker. Meester Rozema noemden we meester rozenbottel.
Geplaatst: 5 mei 20241 j Mooi systeem, zo'n kippenkar. Edit: Ik zie dat bij vergroting van de eerste foto de naam van de fabrikant niet te lezen is. Ik heb geen aandelen, maar deze kippenkar komt van Wijkamp. De kleinste is voor 50 kipjes. Ik eet geen vlees of vis, maar wel eieren, dus als ik zou kiezen heb ik dat graag van een systeem zoals dit. Kippen kunnen ver fourageren en rondlopen en koekeloeren, er zit een vluchtnet om te schuilen aan de zijkant in geval van roofvogels, ze kunnen veilig naar binnen. En de hele zwik kan snel en gemakkelijk naar een verse plek vervoerd worden, dus de kans op ziekten is ook minimaal. Dus. 5 mei 20241 j aangepast door woldistel aanvulling Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 juni 20241 j Die folder makers van Lidl hebben ook niet bepaald veel planten kennis. Ze hebben aardbei (linksboven en rechtsonder), tomaten, banaan en citroen. Maar die 2 andere planten lijken niet bepaald op tomaat, banaan of citroen. Plaatje is wel citroen. Zou het citroengeranium zijn? Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 5 juni 20241 j Kijk goed, de beker heeft een citroenen thema😅 wat voor plant er in zit is totale willekeur. Zo heb ik hier nu een Aardbeienberenklauw, mooie plant maar wel wat wankel in een bekertje..
Geplaatst: 25 juni 20241 j Het gezinnetje meerkoeten kwetterde weer levendig vandaag in de sloot. De raarste vogel in de sloot is overigens de man in het waadpak die eens per jaar de sloot komt inspecteren ''uit naam van het waterschap''. Volgens mij is ie ontsnapt uit een Jiskefet scene.
Geplaatst: 6 juli 20241 j Vanmorgen kwam ik langs een weitje waar hoge schermbloemen stonden die heerlijk roken. Ik heb er een paar geplukt en samen met kruiskruid in een grote vaas gezet. Het blijkt gevlekte scheerling te zijn. Lekker giftig bosje dus LOL Maar waarneming zegt over die geur: ‘Reeds de onaangename geur houdt de dieren wel van de sterk giftige plant’ en ‘is zeer giftig en ruikt, vooral als zij verwelkt, naar muizenurine’. Nou heb ik als kind muizen gehad, dus misschien vind ik ze daarom zo lekker ruiken, maar weten jullie wat ik bedoel? Wat vinden jullie van die geur? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 6 juli 20241 j Gevlekte scheerling enzo? Vooral niet opeten dan is het niet zo'n probleem. Ik verschoonde mijn muizen trouwens heel vaak 🙂 Persoonlijk vind ik een heleboel schermbloemigen moeilijk van elkaar te onderscheiden, en snel verwelkend, dus ik pluk ze nooit. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 juli 20241 j Dank je maar ik wil graag weten wat jullie van de geur vinden. Lekker of vies? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 7 juli 20241 j Nog nooit geroken en zou ook niet weten waar ze staan. Ik had toevallig met mede moestuinier een gesprek over de geur van het Robertskruid, (Geranium robertianum) en de meningen over die geur zijn ook zeer verdeeld. 7 juli 20241 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 juli 20241 j O ja, ook zo'n stinkerd 😝 Ruikt naar bedwantsen, las ik eens. Ik trek ze altijd meteen uit. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 7 juli 20241 j 🤣 Uhum, @speetsweet niet of ik een plantje dat naar rattenurine stinkt ook heerlijk zou vinden ruiken... Heb geen tamme muizen in huis gehad, wel ratten dus. En de niet tamme muizen die mijn huis binnendringen vind ik zeker geen lekker luchtje achter laten. (Paardenstallucht is trouwens dan wel weer heerlijk.) @appelvrouwDat roze geraniumpje heeft zeker een sterke geur, gelukkig vind ik deze niet vies. Plantje ook leuk en gemakkelijk te verwijderen als ie te groot wordt of in de weg staat. Wat ik vind stinken is een plantje waar ik de naam zo niet van weet. Stinkt naar vieze oude vaatdoekjes (vroeger bij moeders thuis, dát en aangekoekte melkpannetjes waren haar schoonheidszwaktes) en maak vaak de fout om deze bij het zithoekje te verwijderen als ik aankom op de moestuin ipv als ik wegga. Zit ik in die vaatdoekstank. Heeft paarse bloemetjes die wel een beetje iets van kleine orchideetjes hebben en wat harig blad wat een beetje op brandnetel lijkt... 7 juli 20241 j aangepast door Erny
Geplaatst: 7 juli 20241 j Die heb ik ook op de moestuin! En ik dacht altijd dat het Stinkende Ballote was, maar dat klopt niet. Inderdaad hele muffe lucht. Moet de volgende keer eens een foto in Seek maken. Een andere bloem voor een stinkboeket is natuurlijk Scharlei. Prachtige planten die ruiken naar een combinatie van oud zweet en kattenpis. 😸 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 juli 20241 j Ik wil even heel trots melden dat mijn wederhelft toch een beetje groene vingers van zijn moeder heeft geërfd, en nu heel zoet in de voortuin de heg aan het scheren is. Geen idee of dit het juiste moment is, maar yolo Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Geplaatst: 7 juli 20241 j 1 minuut geleden, woldistel zei: Een andere bloem voor een stinkboeket is natuurlijk Scharlei. Prachtige planten die ruiken naar een combinatie van oud zweet en kattenpis. 😸 Oh lol ik heb net scharlei gekregen van mijn schoonmoeder en die had het erover dat de bloemen heel lekker zouden ruiken 😅 Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Geplaatst: 7 juli 20241 j 13 minuten geleden, Erny zei: paarse bloemetjes die wel een beetje iets van kleine orchideetjes hebben Is dat niet Bosandoorn ( Stachys?) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 juli 20241 j Jaaaah, dat was hem @appelvrouw Heb die al eens in het identificatietopic gezet, maar ja ik vergeet dat dan zo weer.
Geplaatst: 7 juli 20241 j @CherryCharlie de bloemen misschien wel, maar het blad.... Persoonlijk vind ik het niet vies, maar ga het niet in een vaasje zetten. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 juli 20241 j 4 uren geleden, CherryCharlie zei: Oh lol ik heb net scharlei gekregen van mijn schoonmoeder en die had het erover dat de bloemen heel lekker zouden ruiken 😅 Hoe is jouw band met jouw schoonmoeder?🤭 Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 8 juli 20241 j @acpronk niet slecht bij mijn weten! Is een lief mens, heel enthousiast in het wegeven van alles wat ze teveel heeft. Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Geplaatst: 30 juli 20241 j Achter dit pand waar je koffie kan drinken ligt een grote moestuin. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 augustus 20241 j Op 7-12-2020 om 22:33, RoosDeTuinier zei: Eindelijk een nieuwe tuin gekregen! 10 roe/160m² erg begroeid maar ik maak er wel wat van , hie hebben jullie je tuin /schuurtje ingericht? Prachtig stuk grond. Ik ben benieuwd hoe het er nu uitziet.
Geplaatst: 30 augustus 20241 j Op 11-3-2023 om 17:46, woldistel zei: @Lia56 Echt niet. En ze weten het gewoon hè. Dat ik geen zaailingen kan weggooien 😟 Ik geef teveel aan zaailingen aan mijn moeder of zusje. Dan kan ik ze toch blijven volgen. En ik maak hun er blij mee.
Geplaatst: 30 augustus 20241 j On 7/30/2024 at 10:29 PM, appelvrouw said: Achter dit pand waar je koffie kan drinken ligt een grote moestuin. Ik gok op Loosdrecht. Of was het die in 's Graveland?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.