Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

jongens, het is gewoon natuurkunde, hoe sneller je werkt hoe langzamer je klok loopt, kijk maar eens naar Interstellar

Geplaatst:

oh, dus de oplossing is om heeeel langzaam te werken, zodat de tijd ook langzaam gaat, en dan stiekem toch een heleboel doen. Stiekem natuurlijk, omdat de tijd het niet door mag hebben.

Geplaatst:
Ik neem geen risico. Mocht ik het niet vertrouwen ben ik morgen snel terug bij de huisarts. En vannacht Laat ik haar bij mij in bed slapen. voor de zekerheid voelt wat fijner.

Ik zit maar steeds met die kleine in mijn hoofd. Hoe gaat het nu? Is ze al opgeknapt genoeg naar omstandigheden?

Geplaatst:

De antibiotica zat me niet lekker hou daar niet van liever iets op natuurlijke basis. Maar nu ze het gisteren en vandaag 2 keer gehad heeft ben ik blij dat ik het gedaan heb. Ze werd vanochtend niet al te laat wakker in tegenstelling tot de afgelopen dagen uur of 9 vandaag. En geen gehuil en ook is de pijn al wat minder. Ze wil zelfs rondjes om het huis fietsen. Ik kan haar moeilijk tegenhouden maar merk wel dat ze nu weer teveel gedaan heeft maar het is een kind van 6 kan moeilijk alles verbieden. Ze merkt het zelf wel als ze te druk bezig is.

maar de zon schijnt hier behoorlijk dus moet ze wel beschermende kleding dragen een vest met capuchon wegens blote huid in aanraking met zon. Wel maak ik zorgen om het praten ze praat net als een doof stomme. En als ik luid tegen haar spreek dan hoort ze me ook nauwelijks. Maar gelukkig stukken beter dan gisteren.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Waarschijnlijk praat zij zo omdat ze zichzelf ook niet goed kan horen. Dat zou ik als reden kunnen bedenken, ik ben niet een arts ofzo.

Geplaatst:

Fijn dat het beter gaat, wel kuur netjes afmaken

Geplaatst:

Ja dat moet tot vrijdag de kuur. Ondanks dat het al wat beter gaat laat ik haar nog wel een paar dagen thuis om weer wat aan te sterken en aan te kijken want vorige week een dag nadat de bof over was wou ze naar school koorts vrij toen en 2 dagen later kreeg ze die oor ontsteking met hoge koorts en krentenbaard. Dus dat doe ik niet weer zo snel weer na school. De krentenbaard is ook al aan de betere hand daar ben ik wel blij om want dat is zeer besmettelijk. Ik hoop dat we nu alles even gehad hebben.

Geplaatst:

Goed laten uitzieken hoor. Beter een keer een keer goed uitzieken dan telkens weer iets hebben, omdat de weerstand nog niet optimaal is.

Geplaatst:

Ja dat doe ik ook. Nu slaapt ze nog steeds dus ik echt nog niet de oude ik weet wel wanneer ze dat wel in als ze mij of haar vader vroeg bij bed komt wekken of het al tijd is om naar school te gaan. Want school vind ze geweldig met al haar vriendinnen lol trappen.

Geplaatst:

Krijg net een berichtje van onze tuin beheerder dat er nog een half tuintje over is van 33 vierkante meter. Ik had een mailtje gestuurd omdat mijn tuin van 60 vierkante meter bijna vol staat en eigenlijk zo goed als klaar is alleen het bijhouden ervan zelf heb ik nog mijn folie kas vol staan met plantjes die ik anders moet weg gooien of weggeven. En aangezien we met 4 personen thuis zijn kan ik nog wel een stukje gebruiken. Ga straks kijken hoe het eruit ziet. en vanmiddag nog samen met de beheerder.

Geplaatst:

Wat leuk voor je!

Geplaatst:

Mocht het teveel zijn kan ik altijd aan het einde van het jaar opzeggen. Alle tijd om dat te gaan bewerken ga me er niet mee haasten.

want ik heb best veel pompoen en meloen gezaaid dan kan dat daar mooi groeien.

Geplaatst:

zo'n 100 m2 is een leuk stuk moestuin toch.

veel plezier ermee.

maar ook pompoenen hebben hun verzorging nodig.

en als het niet wil lukken kun je er behoorlijk van gestresst raken.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Ik ga zo even kijken op de tuin hoe het erbij ligt.

Vanmiddag dus met beheerder bespreken. hoe en wat.

Geplaatst:

he fijn zon extra stukje erbij jessica!

Ons bedrijfsplan is bijna klaar. Nog even wat cijfertjes invullen, plaatjes toevoegen, een laatste aanvulling doen en dan is ie af. Klaar. Niks meer aan doen. Loslaten. Zo gek! Daar heb je dan samen een jaar lang zeer intensief aan gewerkt. Over een week gaat ie naar de gemeente en dan is het afwachten wat ze er van vinden. We horen dan binnen 2 a 3 maanden of ze ons plan goed genoeg vinden om ons 37.000,- te lenen. Spannend!!

Geplaatst:

da's zeker spannend.

en als het niet mocht lukken misschien is dan crowdfunding iets voor je.

veel suc6 en duimen maar.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

ja crowdfunden gaan we sowieso doen! Alleen verwacht ik niet dat we daarmee dat hele bedrag kunnen binnenhalen. Omdat we nog geen locatie hebben kunnen we nog geen reëele kostenraming maken voor het bedrag dat nodig is om de tuin te maken en het pand eventueel te verbouwen. We hebben nu iets geschat, maar mocht het dus duurder worden dan gaan we voor het resterende bedrag een crowdfundingcampagne doen. Dan wordt de campagne ook een stuk concreter dan nu, en kunnen we er ook concretere en leukere dingen tegenover zetten. We kunnen dan bijvoorbeeld een bepaalde hoek van de tuin die veel bewerking nodig heeft proberen te crowdfunden en daar dan tegenover zetten dat mensen die daarin investeren ook een border of een paadje met hun naam krijgen oid (naast natuurlijk andere zaken en rente).

Geplaatst:

Ben net even wezen kijken. zag er redelijk uit. straks de huurders overeenkomst tekenen ik neem het stukje wel.

Geplaatst:

toppie.

daar ga je plezier aan beleven.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

foto's volgen vandaag nog.

Geplaatst:

Dit is het stukje grond wat ik sinds vandaag erbij heb. De 2 tegels in het vak van de prei heb ik weggehaald en bij de nieuwe tegel pad gelegd wat ik ga maken want die pad is schots en scheef en hobbelig. Ook ben ik vast bezig geweest met een stukje spitten dit doe ik 1 keer en dan nooit meer. Alleen om de distels en ander onkruid er goed uit te krijgen daarna ga ik er alleen compost opgooien en wat extra grond om de bodem structuur minder kleiig te krijg.

tuin-00453261428934743.JPG

tuin-00157121428934654.JPGtuin-00395351428934712.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.