Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

hahaha, waar smaakt dat eigenlijk naar

Groeten,

Linda

Geplaatst:

...Naar eikeltjes natuurlijk......

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Biogarde met banaan!

Geplaatst:

Grote sandwich van sneden vers gebakken meergranenbrood, dikke plakken ham, emmenthaler, slablaadjes, bieslook en peterselie uit de tuin.......Yam...)

MVG

Danuta

Geplaatst:

yam 2 lekker37911369240708.jpg

(sorry dames, geen horror , geen draculaatjes , gedroogde eekhoorntjes staat hier thuis voor gedroogde porcini = eekhooorntjesbrood )

vandaag spinazie uet, ragoutje, opperdoezer ronde nuet, rabarber met appeltjes uet

(dat gaat zo: je eet gisteren een soepje en bewaart de bouillonvleesjes,

dan:

60 g boter zachtjes fruiten met 1 sjalot

60 g meel erbij in 1 keer

roeren4 x

0,5 l bouillon erbij, had je toch al, en roeren 22+ x

eidooier erbij en thijm, nootmuskaat, P&Z, en ...roeren maar

slokje slagroom

op t laatst platte peterselie erbij)

ja, we eten dus best traditioneel dingen achter elkaar: de setjes zijn altijd soep-ragoutje, asperges-aspergesoepje, aardappel - pastinaakpureetje, zalm-vissoepje, tomaatsoepje - pasta met saus, zuurkool- zuurkoolpannenkoek, spinazietaart- spinazie/ricotta filodeegjes, hmmmm er zijn er best veel eigenlijk...

Geplaatst:

Grom , ik ben nog bezig...artisjokken zijn wel erg taai na bijna 30 minuten, gemista staat in de oven en de vers gemaakte ricotta staat nog uit te druipen.....en ik heb honger!!!!

MVG

Danuta

Geplaatst:

De laatste rode kool uit de vriezer...

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Gebakken uien, ei, chorizo en bieslook...verse boterham erbij...klaaiii!! )

MVG

Danuta

Geplaatst:

Witte druiven en banaan bij gebrek aan oogst uit de tuin.

Geplaatst:
De laatste rode kool uit de vriezer...

goed id, eten wij vandaag ook,

Geplaatst:

De toppen van de gezonde tuinbonenplanten zonder zwarte luis. Smaakt naar jonge tuinbonen.

Geplaatst:

O echt kan je die eten dan??? en hoe bereid je ze dan? Nog nooit van gehoord.

Geplaatst:

Even roerbakken, of gewoon als groente bereiden zoals je gewend bent met spinazie, andijvie. Ook lekker in een roerei of hartige pankoek meegebakken. Ook de heel jonge tuinbonen kun je straks met schil en al de pan in mikken!

Geplaatst:

Dank je,echt nog nooit van gehoord,zoals ik al zei, maar bij een roerei wil ik het wel proberen,en je bent serieus hé haha

Geplaatst:

Ja ik ben serieus. Uitgedunde wortelen en rode bieten kan je ook met wortel en blad eten. Aardappel en tomatenloof dan weer niet maar dat wist je vast wel.

Geplaatst:

rode kool dus, met pastinaakpuree en varkensworst

(Zegt de knappe slagermevrouw streng: u mag ze niet langer bakken dan 8 minuten hoor anders worden ze droog!!

Zegt de Robo: maar dan mag ik er wel gaatjes in prikken toch?

Dat komt dus nooit meer goed tussen ons... )

(ps: springen er !!@#$^$$#&*)*^ na 5 minuten bakken spontaan 3 gaten per worstje in het vel... )

Geplaatst:

Hé RobO er wordt aangeraden om de saucijzen eerst

te laten wellen.

Of om ze op een niet te heet vuur aan

te braden en later op een heet vuur af te bakken.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:
rode kool dus, met pastinaakpuree en varkensworst

(Zegt de knappe slagermevrouw streng: u mag ze niet langer bakken dan 8 minuten hoor anders worden ze droog!!

Zegt de Robo: maar dan mag ik er wel gaatjes in prikken toch?

Dat komt dus nooit meer goed tussen ons... )

(ps: springen er !!@#$^$$#&*)*^ na 5 minuten bakken spontaan 3 gaten per worstje in het vel... )

In Engeland... een worstjesland bij uitstek...prikt men de worst altijd aan van te voren (alle grote chefs doen het hoor) om er voor te zorgen dat de darm niet knapt waardoor emn een groter verlies aan sappen heeft dan met een serie kleine gaatjes...., rustig braden, maar dat is altijd beter dan op een te hoog vuur.....langzamer braden geeft eigenlijk sneller een gaar resultaat bij worstjes dan snel een hittebarriere leggen....en de smaak blijft beter bij langzamer braden....aangezien sommige kruiden hun smaak geheel of gedeeltelijk verliezen bij te hoge temperaturen, darmen sneller verbranden dan vlees, bij hoge temperaturen er veel meer vocht uit eht vlees gedrongen wordt dan bij langzamer garen etc.....en worstjes zijn snel klaar

Ik heb het niet op knappe slagersmevrouwen...ik heb liever zo een oude tang die weet waar ze mee bezig is maar ik ben dan ook kokkin en geen man.....

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Ik heb gisteravond heerlijk knapperige sla gegeten Op een broodje hamburger

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:

Goed idee Inez, ik heb teveel sla geplukt voor een menselijke salade, dus ga morgen eens lekker broodbolletjes en hamburgers halen!

Geplaatst:

rustig braden, maar dat is altijd beter dan op een te hoog vuur

Ik heb het niet op knappe slagersmevrouwen...ik heb liever zo een oude tang die weet waar ze mee bezig is

ok, gaan we de volgende keer doen, rustig braden...

ik heb het niet zo op oude tangen...ik heb liever zo een knappe slagersmevrouw die weet waar ze mee bezig is

Geplaatst:

...Ik maak gewoon mijn eigen worstjes.....dat doettie knappe slagersmevrouw vast niet..........

MVG

Danuta (....of noemt u me maar oude tang..... )

MVG

Danuta

Geplaatst:

...klinkt een tikkeltje jaloersig ....misschien kan ze dat ook wel heel goed, naast knap zijn

zonet:

rijst met thaise vegacurry en mung-tauge uep, de eierman was net te laat helaas...de knappe dochter 1 en de knappe echtgenote hebben echtgenoten

(zo, ik zit weer een weekje gebeiteld)

Geplaatst:

Grijns...was ik maar jaloers........maar ik weet dat 99% van alle slagersmevrouwen in Nederland geen worsten maken.......helaas.......daarom is misschien ook de kwaliteit zo belabberd en het vet gehalte zo schrikbarend hoog.............

De mijne ambachtelijk, zonder vulmiddelen of toegevoegd vet..., bio varken, zeug van minstens 18 maanden, behoorlijk afgehangen )

worstjes--))87041369415985.jpg

Misschien morgen maar weer eens als ik tijd heb, vandaag is het weer Lam voor de chef...........ik heb net pesto pasta gegeten met helemaal niets uit mijn verregende steenkoude tuin.......

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

gebakken aardappeltjes van de boer met rozemarijn uit de tuin

24-mei-02416821369417153.JPG

daarbij in knoflook gewokte turkse spinazie uit de tuin..

24-mei-02193181369417655.JPG

slaatje van verse rucola en vis UEV

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.