Eveline68 Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 Peen en erwtjes met gebakken aardappels, zoon stukje kipfile ik vales camember snitsel.En net tijdens het kijken van oempa loempa hihi charlie en de chocolade fabriek lekkere poriddge daar had zoon lief in eens trek in. Mmmm jammie. Voor die gene die niet weten wat het is, gewoon pap hihih ik laat de havermout zo dik in koken dat het bijna een bal word dan suiker er over heen en koude melk er bij jammie.
RobO Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 (aangepast) getver sorry hou niet zo van koude ballen met suiker sorry broodje van vanmiddag met koolsla en kaasjes koolsla= gesnipperde bloemendaalse gele met rozijnen, walnoten in een sausje van mayo, ketchup en yoghurt 17 november 2013 aangepast door Gast
Eveline68 Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 Hahahaha nee jo, die havermout is bloedheet, maar door de koude melk er bij eetbaar blus een beetje af, daarom vinden mijn kids het zo apart en lekker, trouwens ook mijn nichtjes en neefje eten het wel bij mij maar niet bij hun zelf thuis
helen Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 Verse patatjes van de rode kriel De vroege aardappels zijn nog steeds goed te bewaren! Vorige week voor het eerst een eigen pompoen in soep veranderd, was heerlijk! Groetjes uit de Betuwe
appelvrouw Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 Hahahaha nee jo, die havermout is bloedheet, O, ik ben gek op goed gemaakte havermout! (En je kunt er ook een klontje roomboter op doen..mmm) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Eveline68 Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Ja die ouderwetse pap vind ik toch altijd nog lekkerder dan die verpakte toetjes, met toevoegingen. Havermout, griesmeel, rijstebrij gortenpap mmmmmm end an niet te vergeten zelf gemaakte custard de wel bekende gelevla
Jizkaha Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Gisteravond de bramenlikeur geproefd. Oh my.... die is wel lekker!Helaas heb ik maar 1,5 liter gemaakt Zelluf doen
RobO Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 regenboog snijbiet gewokt met walnootjes en oude geitenkaaspasta raviolizalm uit de pan gebakken & gestoomd
RobO Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 kartoffelpuffer, tuinbonen, biefstukje, koolsalade (nou jongens en meisjes, dat was dus echt lekker:600 g eigen frieslanders in smalle reepjes (zeg 3x5x50 mm) masjienen en afdrogen met keukenpapiereigen uitje idem3 eitjes kloppen met parm kaas, 30 g meel, nootmuskaat, P&Zuitje erdoor en kartoffeltjes erdoor scheppen ( geheel moet vrij droog zijn zodat je de puffers ziet met de reepjes aardappel er nog in en niet een soort pannenkoekje) niet zo: maar zo: plukje in hete zonnebloemolie kiepen, platdrukken en bakken tot lichtbruin, keren en idem tot gaarmeteen serveren kool fijnsnijden in de keukenmasjien die toch al vies wasrozijnen (geweekt) erbijgeroosterde walnootjes erbijsausje van olijfolie, citroensap, flinke drup gembersaus, idem mayo , idem ketchup erbij15 minuutjes laten staan in de koelkasten dan op je bordje )
Nynkef Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 gisteren rode bietjes en vandaag andijvie uit "eigen" tuin
appelvrouw Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Aardappelpastinaakpuree. Boeuf Bourguinon met wortels,ui,knoflook, shi takes.Stoofpeertjes van de kweeperenruil. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Na een week Nederland miste ik toch echt de verse eitjes dus ik heb vanavond bij thuiskomst meteen 3 eieren bij de kippen gehaald en die gebakken met spek. (te moe om te koken, maar toch uit eigen tuin) http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Ik maak vandaag weer een kaas, dus vanavond staan er wei-pannenkoeken op het menu. Met appel! De appels komen niet uit eigen tuin, ik had zelf maar 5 goudrenetten. En die zijn al lang op Maar we hebben de mooiste valappels bewaard die we wekelijks voor de varkens bij elkaar harken hier in de buurt. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
René Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 28 oktober heb ik de wiltofwortels uitgegraven en 2 november heb ik het loof eraf gesneden en de witlof in emmers gedaan en op verschillende plaatsen (in huis en in de schuur) weggezet.Vanmiddag hebben we de eerste witlof gegeten. Heeeeerlijk Na lang twijfelen heb ik (om gezondheidsredenen) besloten om met mijn moestuin te stoppen, maar wat zal ik de lekkere verse groente gaan missen Wie zaait zal oogsten
René Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 kartoffelpuffer... lekkerrrrrrrrr dat is toch hetzelfde als reibekuchen? Wie zaait zal oogsten
thea Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 @ rene:Na lang twijfelen heb ik (om gezondheidsredenen) besloten om met mijn moestuin te stoppen, maar wat zal ik de lekkere verse groente gaan missen Wat jammer,sterkte voor de toekomst. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Eveline68 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Heb zojuist tuinboontjes uit de vriezer gehaald.
Manuela88 Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 de nog warme appelcompote die vers van het fornuis kwam en 3 potten gevuld
RobO Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 @rozekonijn: ja, maar dan zonder die 80 g kaas maar met een snufje parm gerapst vandaag eten we het weer want broertje echtgenote komt eten en heeft al eens tussen neus en lippen door gezegd dattie dat wel heul lekker vond...hint, hint, hint... ...maar dan met een bal lamsgehakt en andijviesla met wat yaconschijfjes.
Jan Lokman Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 eej Rene heb ff je blog bekeken .. jammer dat je na al dat ploeteren .. en toch wel mooie oogst moet stoppen. sterkte met je gezondheid. "Natura non nisi parendo vincitur "
appelvrouw Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Jep heel jammer rené! Eten: spruitjes met Spaanse kastanjes, soep met verse kervel en pastinaak, rest pastinaakpuree van gisteren. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Hier een stoofpotje op het houtfornuis van lamsvlees met wortel, ui, krieltjes in de schil en courgette (uit de vriezer) gestoofd in rode wijn. Alles uit tuin, vlees van Jorieke http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
RobO Geplaatst: 21 november 2013 Geplaatst: 21 november 2013 pompoensoepje met Friezig roggebroodje van rogge uet straks rijst, gebakken tempeh, gebakken bloemendaalse gele en een bio-eitje geoogst/inkopen gedaan voor de snert van morgen: knolselder uet, ui en prei uet, wortel spekjes en een flinke hamschijf met bot en zwoerd
Aanbevolen berichten