Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Gisteren pompoensoep, vandaag bieten met een bal gehakt, morgen weer pompoensoep en vrijdag boerenkool. Ik hou wel van plannen

Geplaatst:
Ja ze hebben harde stengel

Eet je ze dan koud als een salade?

Wij hadden vanmiddag een lekkere gevulde soep met uit de vriezer Big Borlotto`s, soepgroentes, extra prei, en uit de winkel nog een navetje erbij.

Nu zit er een mega spaghettipompoen in de oven..die ga ik straks klaarmaken ( De helft ervan dan) met zalm, eieren & crème fraîche..emmenthaler erop en nog even terug in de oven...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

thea schreef:

Ja ze hebben harde stengel

Eet je ze dan koud als een salade?

Ja als salade.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Hutspot ( ui, peen en aardappelen uit eigen tuin ) en een gehaktbal van de bio-slager.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

italianoindiesushirolletjes, prei, reepjes tempeh gewokt met nootmuskaat en laos en oystersaus, eitje, courgettezoetzuur

(dat zit zo: per ongeluk risottorijst gekocht en gekookt, laten afkoelen en gekruid met gember en P&Z en een beetje gesmolten roomboter; daarna rolletjes gemaakt met ham eromheen, daarna een beetje lekkere ketjap erover en opgewarmd )

Geplaatst:
en een platgeslagen gehaktbal

beetje agressief vandaag? wilde ie niet naar je luisteren?

Geplaatst:

Stamppot van snijbiet (uit de vriezer) met spekjes.

Geplaatst:

pompoensoepje, risotto met stukjes kip en garnaaltjes en boontjes, hangop met bessen toe,

u.a.t. bij de buurtjes

(dat zit zo: onze buurtjes zijn ook bijna onze moestuinbuurtjes, we kweken op hetzelfde complex ook veel dezelfde groenten en fruit)

Geplaatst:

Grondgroenten (wortel, aardperen, aardappels en een rettich (van de markt ) uit de oven. Met wat tijm, peper en zout. Met: plakken gezouten en gedroogde buikspek Die hebben nog even als een soort van deksel op de schaal met groenten gelegen in de oven van de houtkachel.

Geplaatst:

pitabroodjes uit eigen leemoven, quinoasalade knoflooksaus, falafelballetjes, pompoentaart en kaas toe...

(dat zit zo: we waren uitgenodigd op http://www.landjevandeboer.nl voor een maaltijd uit de proef/pluktuin waarin ik heel wat zweetdruppeltjes heb laten vallen als hulpje, lekker makkelijk weekje voor de RobOkok )

Geplaatst:

gisteren 2 prei quiche's gemaakt omdat ik nog zoveel prei had uit de moestuin, vandaag weer een stukje opgewarmd.

Geplaatst:

zuurkool uet en erwtensoepje ruim vooraf

Geplaatst:

Veldsla, rosevalletjes, sjalotje.

Vanmiddag had ik garnalensoep met pompoen.

Geplaatst:

Visje in botersaus, zuur van bietjes met rettich, aardappelen

Geplaatst:

spruitjes uet met cashewnootjes, spekjes, aardappeltje nmuet, bal gehakt, joggert met aarbei uet toe

Geplaatst:

Stamppot palmkool met biologische spekjes en worst

Geplaatst:

couscous met 7 groentes

Geplaatst:

Geen rucola want die is nu echt stuk gevroren lijkt het, geen broodje makreelfilet want dat groeit niet in mijn tuin, wel een paar blaadjes veldsla erbij, maar de smaak daarvan vind ik maar matig. Toch eens een recept zoeken om deze smakelijk te maken.

Geplaatst:

vreemd, bij ons doet de makreel het prima

(dat zit zo: RobO vist met een hengeltje op de pier)

Ik weet niet welke veldsla jij teelt: wij vinden de ronde wel lekkerder en romiger dan de langbladige

Geplaatst:

Haha, ik heb de rondbladige 'Verte de Cambrai' , Valerianella locusta, volgens de beschrijving een winterharde soort, maar ze blijft nochtans erg klein. Ik vind haar wat bitter, maar misschien moet ik wennen aan de smaak. Verwend door de rucola, die ik echt de lekkerste vind.

Geplaatst:

Dat is een van de soorten die ik ook zaai Huub..wanneer heb je het gezaaid?

Geplaatst:

Ja in oktober 2012, samen met de rucola die ik tot nu toe dagelijks gegeten heb. En met de knoflook die er nu al ver boven staat, 30+ cm.

Geplaatst:

Vanavond zelf gemaakte zuurkoolstamp met rookworst; vorige partij zuurkool was prima, vanavond de eerste van de nieuwe partij uit mijn Gärtopf. Ben benieuwd hoe die is gelukt, hij ruikt in ieder geval prima. Morgen snijbonen en vrijdag boerenkooldag O en ik heb gisteren rabarber uit de vriezer gehaald, als toetje voor vanavond.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.