Else Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Ik wil die graag gaan telen volgend seizoen. Weet iemand hoe dat moet en of je dan zaadjes of stekjes nodig hebt? En wanneer je die dan moet planten of zaaien? Ik woon omgeving Leiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted September 26, 2012 Share Posted September 26, 2012 Aardpeer is een kwestie van wat stukjes (natuurwinkel) in de grond stoppen. Dat kan nu in de herfst. De rest gaat meer dan vanzelf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted September 27, 2012 Share Posted September 27, 2012 Eeuwige moes kun je stekken.Gewoon een paar toppen in vochtige grond steken en voor je het weet heb je een stevige plant.Het groeit als kool. De beste tijd daarvoor is het vroege voorjaar, dan kan de plant in april/mei naar buiten.Ik heb eeuwige moes staan, dus als je wilt kan ik je een paar stekken toesturen.Stuur me tzt maar een pm als je ze kunt gebruiken, dan kan ik het ook niet vergeten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Else Posted September 29, 2012 Author Share Posted September 29, 2012 Bedankt Marlouis voor het aanbod. Als ik in het voorjaar nog geen andere heb gevonden dan wil ik graag van je aanbod gebruik maken. Pet: hoezo stukjes in de grond stoppen? Moet je dan de aardpeer in de natuurwinkel kopen en in stukjes snijden en in de grond stoppen? Of de hele aardpeer in de grond stoppen? Hoe werkt dat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pet Posted September 29, 2012 Share Posted September 29, 2012 Ieder stuk aardpeer in de grond groeit weer tot een nieuwe plant. Dus ja, je kan een gekochte aardpeer door midden snijden en in de grond stoppen. Komt vast boven.Het is net onkruid, maar wel leuk onkruid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Else, ik had dit topic nog niet gezien...ik heb je ergens anders een aanbod voor een stekje eeuwig moes gedaan..als het om de een of andere reden niet lukt met Marlouis of andere manier ( wilde je zaaien?) stuur ik je wel stekken. Als je een kas hebt kan dat van de winter al (ik kreeg mijn stekken in januari...) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Aardperen heb ik in de tuin en wil ik in de loop van de herfst / winter oogsten. Daar zitten vast wel een stel kleintjes tussen die ik in een envelop kan stoppen.Stuur maar een pb met je adres. Eeuwig moes heb ik ook, zie een andere draad, maar de stekjes heb ik al aan iemand anders beloofd, dus ik vermoed dat ik niets over heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Ik zou de knolletjes toch niet te klein versnijden voor je ze de grond in doet. Zo'n snijvlak kan ook gaan rotten. Gewoon een paar knolletjes planten en volgend jaar niet oogsten. Dan heb je meteen voldoende plantgoed voor een veldje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Aardperen heb ik in de tuin en wil ik in de loop van de herfst / winter oogsten. Daar zitten vast wel een stel kleintjes tussen die ik in een envelop kan stoppen.Stuur maar een pb met je adres. Eeuwig moes heb ik ook, zie een andere draad, maar de stekjes heb ik al aan iemand anders beloofd, dus ik vermoed dat ik niets over heb. Ik laat ze in de grond en graaf ze uit naargelang ik er nodig heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Ik laat ze in de grond en graaf ze uit naargelang ik er nodig heb.Dat probeerde ik ook te zeggen. Maar de kleinste kan ik wel achter houden en tzt opsturen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Else Posted October 3, 2012 Author Share Posted October 3, 2012 Heel erg bedankt iedereen voor de reakties! Ik heb je een pb gestuurd, RvO, over de aardperen. En als ik eeuwig moes wil planten met stekjes, moet ik dat dan in het voorjaar doen? Dan kom ik er in het voorjaar wel op terug. Heel fijn om te weten in ieder geval dat meerdere mensen het hebben en me eventueel een stekje willen opsturen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts