Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil die graag gaan telen volgend seizoen. Weet iemand hoe dat moet en of je dan zaadjes of stekjes nodig hebt? En wanneer je die dan moet planten of zaaien? Ik woon omgeving Leiden.

Geplaatst:

Aardpeer is een kwestie van wat stukjes (natuurwinkel) in de grond stoppen. Dat kan nu in de herfst. De rest gaat meer dan vanzelf.

Geplaatst:

Eeuwige moes kun je stekken.

Gewoon een paar toppen in vochtige grond steken en voor je het weet heb je een stevige plant.

Het groeit als kool.

De beste tijd daarvoor is het vroege voorjaar, dan kan de plant in april/mei naar buiten.

Ik heb eeuwige moes staan, dus als je wilt kan ik je een paar stekken toesturen.

Stuur me tzt maar een pm als je ze kunt gebruiken, dan kan ik het ook niet vergeten.

Geplaatst:

Bedankt Marlouis voor het aanbod. Als ik in het voorjaar nog geen andere heb gevonden dan wil ik graag van je aanbod gebruik maken.

Pet: hoezo stukjes in de grond stoppen? Moet je dan de aardpeer in de natuurwinkel kopen en in stukjes snijden en in de grond stoppen? Of de hele aardpeer in de grond stoppen? Hoe werkt dat?

Geplaatst:

Ieder stuk aardpeer in de grond groeit weer tot een nieuwe plant. Dus ja, je kan een gekochte aardpeer door midden snijden en in de grond stoppen. Komt vast boven.

Het is net onkruid, maar wel leuk onkruid.

Geplaatst:

Else, ik had dit topic nog niet gezien...ik heb je ergens anders een aanbod voor een stekje eeuwig moes gedaan..als het om de een of andere reden niet lukt met Marlouis of andere manier ( wilde je zaaien?) stuur ik je wel stekken. Als je een kas hebt kan dat van de winter al (ik kreeg mijn stekken in januari...)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Aardperen heb ik in de tuin en wil ik in de loop van de herfst / winter oogsten.

Daar zitten vast wel een stel kleintjes tussen die ik in een envelop kan stoppen.

Stuur maar een pb met je adres.

Eeuwig moes heb ik ook, zie een andere draad, maar de stekjes heb ik al aan iemand anders beloofd, dus ik vermoed dat ik niets over heb.

Geplaatst:

Ik zou de knolletjes toch niet te klein versnijden voor je ze de grond in doet. Zo'n snijvlak kan ook gaan rotten. Gewoon een paar knolletjes planten en volgend jaar niet oogsten. Dan heb je meteen voldoende plantgoed voor een veldje.

Geplaatst:
Aardperen heb ik in de tuin en wil ik in de loop van de herfst / winter oogsten.

Daar zitten vast wel een stel kleintjes tussen die ik in een envelop kan stoppen.

Stuur maar een pb met je adres.

Eeuwig moes heb ik ook, zie een andere draad, maar de stekjes heb ik al aan iemand anders beloofd, dus ik vermoed dat ik niets over heb.

Ik laat ze in de grond en graaf ze uit naargelang ik er nodig heb.

Geplaatst:
Ik laat ze in de grond en graaf ze uit naargelang ik er nodig heb.

Dat probeerde ik ook te zeggen. Maar de kleinste kan ik wel achter houden en tzt opsturen.

Geplaatst:

Heel erg bedankt iedereen voor de reakties!

Ik heb je een pb gestuurd, RvO, over de aardperen.

En als ik eeuwig moes wil planten met stekjes, moet ik dat dan in het voorjaar doen? Dan kom ik er in het voorjaar wel op terug. Heel fijn om te weten in ieder geval dat meerdere mensen het hebben en me eventueel een stekje willen opsturen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...