Ga naar inhoud

In welke leeftijdscatogorie val jij 618 leden hebben gestemd

1. 1. In welke leeftijdscatogorie val jij

• 20 jaar of jonger
      51
    • 21 t/m 25 jaar
      76
    • 26 t/m 30 jaar
      111
    • 31 t/m 35 jaar
      79
    • 36 t/m 40 jaar
      77
    • 41 t/m 45 jaar
      66
    • 46 t/m 50 jaar
      53
    • 51 t/m 55 jaar
      44
    • 56 t/m 60 jaar
      27
    • ouder dan 60 jaar
      36

Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Featured Replies

Geplaatst:
Wat leuk om te zien dat de grootste groep 26-30 jaar is, had ik niet verwacht.

Ikzelf wordt volgende maand alweer 44..

Zou dat niet te maken hebben met het internetbezoek van jongeren t.o.v. ouderen?? Ik schat zo in dat ouderen sneller een boek uit de bieb lenen dan op internet te gaan zoeken?

Geplaatst:

Ja, dat zou een goede verklaring kunnen zijn, alhoewel ik toch wel veel senioren achter de computer zie kruipen. De helft van mijn ooms en tantes zitten tegenwoordig op Facebook haha.

Geplaatst:

Mijn vader is 80 en werkt al vanaf zijn 55ste intensief met een computer. Daarnaast heeft hij tot en met dit jaar een volkstuin gehad. Maar het computerwerk is voor hem zuiver administratief en voor noodzakelijke communicatie. Dat je voor je plezier op een moestuinforum zou kunnen vertoeven, is ondanks aandringen van mijn kant er nooit van gekomen.

Daarnaast heeft het misschien ook te maken gehad dat bij de 50-ers van nu in hun jeugd het tuinieren tijdelijk minder populair was. Ik was rond mijn 20ste de enige op het volkstuincomplex en de enige in de familie en vriendenkring die zich aan tuinieren wijdde.

Geplaatst:

Daar heb je wel gelijk in..in ieder geval in mijn kennissenkring van 50/60-gers wordt weinig getuinierd...

Toen ik begon met tuinieren was onbespoten groente zoals dat toen heette nog iets voor NOVIB-types met ouderwetse wandelschoenen en dito hoedje.

Men zag niet de lol in van het zelf kweken en de goede smaak die je dan verkreeg.

Op het platteland van Frankrijk hebben wel veel mensen van mijn generatie een tuin..argumenten zijn de betere smaak en goedkoper..tegenwoordig komt daar ook voorzichtig het gezondheidsaspect erbij.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ik heb mijn stem ook maar gegeven, bijna 30

Geplaatst:

Hier een vertegenwoordiger voor de groep onder de 20. 17 jaartjes!

Geplaatst:

ben 20, wordt 27 maart al weer 21

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Oeps ik wordt oud! 46 in april. ..... ai ik voel me nog een meisje, ,,,,, zou ik body dismorphic syndroom hebben?

In de kern van alle problemen schuilt een kans

Geplaatst:

Nee hoor, hier nog eentje. Het werkt juist andersom: Het lichaam vormt zich naar de leeftijd van je geest.

Geplaatst:

Hahahaha! Yep daar kan ik me helemaal in vinden..... waar is m'n stipjes bikini......

Geplaatst:

Net 24 geworden, dus nog net onder de 25-30 groep!

Geplaatst:

Ik zit voor het laatste jaar in de 36 t/m 40 jaar groep

Dus 40 me geest denkt 20 me lijf denkt 60

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Geplaatst:

Ben 50 wordt dit jaar 51jaar

Geplaatst:
Ik zit voor het laatste jaar in de 36 t/m 40 jaar groep

Dus 40 me geest denkt 20 me lijf denkt 60

Hahah jij hebt het ook Ai ik weet niet wat nu erger is; denken dat je jong bent terwijl je lijf dat toch echt anders ervaart of andersom; denken dat je oud bent terwijl je een mooi jong lijf hebt...... daar moet ik even op broeden....

Geplaatst:

Wordt in mei 45,voel me soms 25-30,ben nog gezond,wat wil een mens nog meer!!

Geplaatst:

Ik voel mij leeftijdsloos, alleen aan mijn lichaam merk ik dat het al ver voorbij de gemiddelde leeftijd hier is. Ik keek er eerst gek van op dat er zo weinig mensen van mijn leeftijd hier rondhangen, maar nu weet ik het: die zijn allemaal op hun volkstuintje aan het werk, en als ze thuis komen gaan ze groenten invriezen, dagenlang boontjes doppen en blancheren, geen tijd dus voor een moestuinforum, die tuinlieden van rond de 60.

Geplaatst:

@huub ik weet wel dat je het beste kan leren van oudere mensen die er veel ervaring mee hebben dan van jongere mensen die er toevallig een opleiding in hebben gevolgd hahha

Geplaatst:

Ik denk dat wij als ouderen genoeg kunnen leren van de jongeren onder ons

Zolang je maar open kan staan voor nieuwe dingen komt alles goed.

Wat dat betref leer ik er nog elke dag dingen bij.

Theo

Theo

Geplaatst:

ik weet t niet hoor maar als t gaat om de moestuin dan neem ik altijd t advies aan van de 65+ers want die hebben er ervaring mee en van een boek kun je t eig niet leren

Geplaatst:

Ja maar Jongeren kijken soms anders naar de dingen dan Ouderen.

Die oudjes kunnen soms een beetje vastgeroest zitten in hoe het vroeger ging.

Trouwens dat is MIJN menig hoor.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

Beide generaties moeten voor elkaar openstaan. Van iemand die jaren lang bijv. plantenkunde of iets dergelijks heeft gestudeerd kun je net zoveel leren als een 65+er die al jaren op het veld staat.

T'is immers niet dat je op zo'n studie niks leert, en je zit heus niet alleen maar in de boeken. Dergelijke studies als landbouwkunde, plantkunde, plantwetenschappen zijn ook heel veel praktijkwerk en veldwerk. Nou waarom is er geen vinger-wapper smily? Die is hoognodig Ik kijk naar jou, Renze!

Geplaatst:

Wat grappig om te zien dat de meeste mensen op dit forum rond de 26-30 jaar zijn! Dat had ik inderdaad niet verwacht!

Ik ben zelf 25, maar dit is dan ook mijn eerste moestuinjaar.

Geplaatst:
Ja maar Jongeren kijken soms anders naar de dingen dan Ouderen.

Die oudjes kunnen soms een beetje vastgeroest zitten in hoe het vroeger ging.

Trouwens dat is MIJN menig hoor.

Ik heb het laast nog met een Hongaarse boer over permacultuuur gehad, maar hij bleef standvastig kleven aan het idee dat je grond slechts met kunstmest kan verbeteren, "omdat dat gewoon alleen zo werkt en ik doe het al sinds 1944 bla bla en haarworteltjes bla bla, bla".

Geplaatst:

Juist! Oudjes kunnen heel vastgeroest zitten in hun ideeën! Mezelf uitgezonderd vind ik zelf , ik ga binnenkort al over na de laatste groep ( belachelijk trouwens, dat 60 en ouder de laatste groep is, ik pleit voor twee nieuwe groepen: van 60 tot 70 en van 70 tot 80 !!!) maar ben erg geïnteresseerd in nieuwe ideeën zoals permacultuur...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic