Jkskenl Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 (aangepast) Hallo allemaal, Een hele tijd geleden heb ik de black beauty courgette gezaaid. Hij heeft een aantal weken buiten gestaan. Inmiddels staat hij een week of 2 binnen. Hier de foto's: 24 oktober 2012 aangepast door Gast Quote
RobO Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 ziet er goed uit! ben benieuwd hoe het in de donkere dagen voor Kerstmis gaat... Quote
Jkskenl Geplaatst: 25 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2012 Dit is een mannelijke bloem geloof ik toch?? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 oktober 2012 Geplaatst: 25 oktober 2012 Hier zie je 2 topics met meer info: courgette-wel-bloemen-geen-vrucht-t2498.html bloemen-in-courgetteplant-t4988.html Als je hier bovenin in het zoekscherm 'mannelijke bloemen' in typt, vind je nog wel meer Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kruidje Geplaatst: 26 oktober 2012 Geplaatst: 26 oktober 2012 Mannelijke bloemen zijn lekker gebakken in pannenkoekdeeg (bloem er gewoon doorheenhalen) Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Jkskenl Geplaatst: 28 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2012 Helaas heb ik zo te zien enkel mannelijke bloemen aan beide planten. Er beginnen nu ook witte plekke op te komen. Lijkt beetje op schimmel. Eventueel meeldauw Quote
bio-fee Geplaatst: 28 oktober 2012 Geplaatst: 28 oktober 2012 Begint de plant niet altijd met mannelijke bloemen en komen er niet pas vrouwelijke bloemen als hij zich een beetje gesetteld heeft? Quote
ilse Geplaatst: 29 oktober 2012 Geplaatst: 29 oktober 2012 bij mij van de zomer was dat inderdaad zo dat er eerst mannelijke bloemen kwamen. Later pas kwamen vrouwelijke Quote http://meestuintje.blogspot.nl/
Jkskenl Geplaatst: 29 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2012 Ik hoop inderdaad dat er nog vrouwelijke bloemen komen. Tot nu zie ik echt veel mannelijke, veel lange stengels. Quote
Jkskenl Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Geplaatst: 8 november 2012 Om dit moment zien ze er niet meer zo mooi uit. Het lijkt wel of ze beschimmeld. zijn... Iemand enig idee wat het is en wat ik er aan kan doen? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 november 2012 Geplaatst: 8 november 2012 Op de composthoop gooien en van het voorjaar en van de zomer buiten een nieuwe telen. Sorry Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 8 november 2012 Geplaatst: 8 november 2012 Echte meeldauw Kan je hem beter weggooien, of je moet met gif willen gaan werken op je bladeren.. (ok, ziek blad hersteld niet meer. Met gif kan je alleen de verspreiding naar gezonde bladeren stoppen). Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
RobO Geplaatst: 8 november 2012 Geplaatst: 8 november 2012 Voor de sport zou je het nog eens kunnen proberen met spuitzwavel of Silinal. Dat mag in de biologische teelt. Wageningen zegt wel resultaat te vinden: http://edepot.wur.nl/158462 Quote
Jkskenl Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Geplaatst: 8 november 2012 Oke, balen zeg. Maar gewoon weggooien dus? Quote
dennislp Geplaatst: 10 november 2012 Geplaatst: 10 november 2012 besmette blad weg halen en hopen op het beste zou nog kunnen misschien.. Maar is niet 'n mega grote kans dat dat lukt Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.