Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er staat weer een lekker soepje te pruttelen, deze keer een eigengemaakte erwtensoep met veel groente uet.

Ik vind dit toch zo ontzettend kneuterig en gezellig!

• Like 4
  • 1 maand later ...
Geplaatst: (aangepast)

Volgende week zaterdag 1 maart is er bij de Aldi en gietijzeren tajine in de aanbieding, voor €24,99.

Die past mooi op het kookplaatje van mijn kachel. a85e396e12fe06778f996b6f9f8294b7.jpg

aangepast door Rookie
  • Like 3
Geplaatst:

@Roelie ik heb een recept van Aubergine Tajine, alleen maak ik het in de wok klaar, maar het schijnt lekkerder te smaken, het wordt meer gestoomd i.p.v. bakken maar het duurt wel langer. Dus op zo'n haardje is het heel geschikt. Deze bij Aldi is zeker een koopje. 

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)
3 uren geleden, Roelie zei:

Wat is een Tajine? En wat doe je er mee?

Het is een soort pan, die vooral gebruikt wordt (werd) in gebieden in noord Afrika, waar een vuur (en vooral het hout om dat vuur te stoken) schaars is.

Je doet het voedsel in de onderste schaal en de deksel fungeert als een soort schoorsteen.

Maar omdat die nauwer is, blijft er meer vocht in de pan zelf, dan bij een gewone pan.

Wat @Petrasmoestuinzegt het wordt meer gestoomd, dan gebakken.

Maar perfect voor op mijn houtkachel.

@Mellie: wordt de tajine ook in Turkije gebruikt?

Ik ken hem alleen maar van onze maandenlange verblijven in Marokko.

aangepast door Rookie
  • Like 1
Geplaatst:

Mooi proficiat dat zal mooi staan op je kachel. Ik denk dat dat gietijzer, eenmaal heet, de warmte ook goed door zal geven an je bereiding. Hou ons op de hoogte!

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...