Geplaatst: 6 november 201213 j hallo allen, sinds een paar maanden veel last van rode huid op m'n ooglid en onder m'n oog. voelt schraal en soms branderig aan. T is een lichte vorm van eczeem, waarschijnlijk veroorzaakt door hoge stressfactor. Bij dermatoloog een vaag zalfje gekregen (zonder cortisonen) maar helpt totaal niet. Zwaardere cortisonen zalfjes ga ik echt niet op m'n oogleden smeren. Wat denken jullie, calendulazalf ? of een ander soort zalf proberen ?
Geplaatst: 6 november 201213 j Probeer calendulazalf eens.Baad het niet,schaad het niet. Zelf heb ik dit gelukkig nog nooit gehad. m.v.g.hansi
Geplaatst: 6 november 201213 j Nou ja ik ben geen dokter.. En wil ook zijn/haar rol niet overnemen.... Maar brandnetel thee kan nooit kwaad. Mijn moeder heeft er baat bij voor de psoriasis. Is al veel rustiger (minder rood en schilfers) - al gaan we er niet vanuit dat dit bij haar ooit helemaal zal weggaan. Voor de smaak voegt zij munt toe. Ik weet uiteraard niet wat jij hebt, en lijkt mij goed om contact te houden met de dokter. Ps goed veel drinken (water en kruidenthee dan he ) is zowiezo goed volgens mij voor huidproblemen Zij drinkt al gauw 1,5 liter bn thee per dag
Geplaatst: 7 november 201213 j Auteur De 1,5 liter water/kruidenthee per dag haal ik op "mn sloffen". Thx. voor jullie reacties, ik ga t weekend eerst maar eens naar een natuurwinkel om calendulazalf te halen. Zoals hansi al zei "baat t niet, schaad t niet" .
Geplaatst: 7 november 201213 j Als het voor mezelf was zou ik voor cardiflor gaan: http://www.deonlinedrogist.nl/cardiflor-zalf-25gr-p-359.html?ref=2&utm_campaign=beslist&utm_medium=site&utm_source=affiliate We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 november 201213 j heb je ook al havermout geprobeerd.. papje van havermout maken en op je ogen en even in de relax stand
Geplaatst: 7 november 201213 j Jammer dat je toch geen cordison hebt gehad want dat is juist ontstekend remmend. Wat je ook kan kopen is daktarin oa te koop bij het kruidvat. calendual kan helpen maar is wat milder qua genezing. Ik spreek ook niet als dokter,maar als pedicure,en dit zijn de zalven die ik vaak gebruik. succes. Even aan toevoegen dat die zalven dus niet alleen voor de voeten zijn,maar gericht op vele kwalen.
Geplaatst: 8 november 201213 j Auteur hallo Jeanne, thx voor t meedenken, nee cortisonen smeer ik niet op m'n gezicht/rondom m'n ogen. ik weet wat cortisonen aanricht op een dunne huid. de kwaal is op dat moment ff over, maar omdat eczeem is , komt t ook terug, dus t probleem wordt bij welke zalf dan ook, niet opgelost. Dat weet ik, jammer maar dat is niet anders. ik heb een overzicht van de stoffen uit de creme van de dermatoloog, ga morgen bij een natuurdrogist gewoon een creme uitzoeken met een andere samenstelling.
Geplaatst: 8 november 201213 j Jomandawater, heeft mij al vaak met verschillende klachten geholpen en bij zeker bij de ogen zou ik niet zomaar wat op durven smeren, oke, goudsbloemzalf zonder verdere toevoegingen natuurlijk wel maar ben verder maar voorzichtig hoor!Hoe is het nu??? Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
Geplaatst: 10 november 201213 j wat te denken van de boosdoenner indimmen ?je geeft aan hoge stress factor.....helaas kan ik uit ervaring zeggen dat als je die weet in te dimmen/mee leerd omgaan je van je klacht afkomt of flink verminderd succes
Geplaatst: 11 november 201213 j Auteur Tja, ik weet t, hoge stress is niet goed! Maar hopelijk van tijdelijke aard. Ik heb nou eenmaal de rare eigenschap dat ik in stressvolle periodes koelbloedig doorga, niet afbrand en supersterk in m'n schoenen sta.... Alleen als de stressfactor minder wordt komt t er uit. En dat is de afgelopen paar weken gebeurd. Maar zoals ik altijd zeg, t kan niet alleen slecht gaan, er komen ook weer goede tijden. Afgelopen vrijdag cardiflor gekocht en m'n huid ziet er weer redelijk normaal uit. Thx. Appelvrouw.
Geplaatst: 11 november 201213 j Ik ben bij dat t helpt.Iemand die ik ken met dezelfde exceem-achtige eigenschappen mbt stress heeft er ook baat bij. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.