Danuta Geplaatst: 28 mei 2013 Geplaatst: 28 mei 2013 Nog een zootje aardbeien geplant met donkerroze bloemen, augurken geplant, de NZ spinazie zit ern, nog wat basilicum en nu ga ik zo inpakken en morgenvroeg naar nedrland....de tuin moet even wachten ) MVG Danuta
RobO Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Begonnen aan de kruipsessies voor bijhouden paden. Ik overweeg echt een striemer te kopen op accu. heb je daar ervaring mee?(hier branden we af en toe, niet echt succesvol behalve als het een week goed droog is...komt hééééeel soms voor)
Bit Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Hier op het complex hebben we ook een brander. Maar die is voor algemeen gebruik op de algemene paden. De Algemene paden in de buurt van mijn tuin heb ik al allemaal schoon ( 2e keer kruipend gedaan alweer dit seizoen ( maart en vorige week ) Voor branden was het toen te nat. Ik wacht niet tot een hittegolf of zo, voordat ik het onkruid weg wil hebben. Nu zijn mijn eigen paden aan de beurt. Het gras is heel klein tussen de stenen, er komen ook andere zaailingen op ( Verbena bonariensis vooral en dille en venkels )Ik doe dat wel kruipend. Heb ik niks op tegen , ik zie nog es wat en eenmaal gedaan is het voor lange tijd schoon. Striemer zou bedoeld zijn voor de paden tussen de bedden. Dat zijn deels graspaden 40 cm breed. paar meter lang. Mja. zoals topic over dat thema ook aangeeft. Niemand heeft echt dé oplossing voor dat soort paden
RobO Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 gewied, geschuild, weer gewied, luizenplaag in de kas ontdekt, luizen naar luizenhemel gebracht, aardpeer omhekt tegen omvallen ("doen we lekker toch RobO")koude bak geschoond, ramen opgeruimd (was dat nou handig? morgen weer 12 graden...)veenmolvallen gezet want weer 1 veenmol gevangen
thea Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Yacon gepoot helaas niet alles,mijn hemstring speel op. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
geedee Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Ik heb vandaag, heeeeel gevaarlijk eigenlijk, de sneeuwschop in de winterberging gezet Van de brocolli nine star perennial heb ik kleintjes van de dikke stam afgesneden 10 dagen geleden en vandaag stonden ze nog steeds rechtop.....ziet erna uit dat ik die niet nieuw hoef te zaaien
Kassiopei Geplaatst: 29 mei 2013 Geplaatst: 29 mei 2013 Het compostvat een plek gegeven, en gebruiksklaar gemaakt.Oud snoeiafval fijngeknipt om een bodem te maken, en de eerste groenteresten liggen erin Volgend jaar nog veel meer bewaren van de voorjaarssnoei. Heb nog wel een plekje waar dat kan.
Bit Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 Gewied, meerdere rupsennesten weggehaald uit de appelboompjes. Peren getopt, pruimen en kersen getopt. Wat zaaigoed watergegeven. Stro op de aardbeienbedden gelegd. Voor het eerst. Nog nooit gedaan. Verder niks gedaan en gekeken.
thea Geplaatst: 30 mei 2013 Geplaatst: 30 mei 2013 Alle Yacon planten zit in de grond. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
jeanne-heijmans Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Bit,moet dat het toppen van de vrucht boompjes?
Bit Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Nee hoor, niks moet. Ik doe het om mijn boompjes te vormen zoals ik dat wil. Morgen Open Tuinen Dagen bij ons in het dorp, dus alles opgeruimd, aangeveegd, verder gekropen en gewied. De 1e, grootste, Delphinium-zaailingen op hun bed gezet. Nog wat Tomaten opgepot voor op de tuin.
Piroska Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Vanmorgen 1 kilo en vanavond 375 stuks slakken gevangen tussen de regenbuien door, mijn 100 goudsbloempjes in zaaibak zien opkomen, 2x geroerd in het 120 litervat met vlierbloemenwijnmost naar de regen gekeken van onder het afdakje, wat acaciablokken tot aanmaakhoutjes getsjopt met een bijltje.. beetje lui dus vandaag http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
pet Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 @bit: waarvoor zijn die kleine potjes in je tomatenpotten? Is dat om water te geven?
Carla Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Ik heb ook heeeeeel weinig gedaan. Terwijl Ben met de tuinbuurman het net over de kersenbomen heeft gedaan heb ik wat geschoffeld en verder alleen genoten van het zonnetje.
Bit Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 @Pet. Om water te geven, jawel hoor. Hadden er ook 2 kunnen zijn aan elke kant 1 ofzo. Probeerseltje.
thea Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Dan mors je geen water en het gaat langzaam naar beneden naar de worteltjes.Maar zou zelf een potje van 9 doorsnee hebben gedaan. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
simke Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Nog een klein stukje gespit in de tuin. En onkruid gewied.
pieterbl Geplaatst: 31 mei 2013 Geplaatst: 31 mei 2013 Mijn zelfgemaakte automatische voedingsregelaar in de muurkas geinstalleerd...
RobO Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 (aangepast) mooi!(dat stekkertje in het buitenstopcontact lijkt me wat onveilig bij storm en regen...) gisteren een veenmol een happy ending bezorgd (dat gaat zo: je vangt er een in een ingegraven yoghurtpotje en giet dat daarna halfvol alcohol... en stuurt m dan in een buisje in een envelop naar Groningen edit: op verzoek van Erny, heus waar ) 1 juni 2013 aangepast door Gast
thea Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Dank we hebben genoeg. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 1 juni 2013 Auteur Geplaatst: 1 juni 2013 Eeristeren worteldag..gezaaid wortels, witlof, pastinaak met een markeer-rijtje van radijsjes... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Veenmol is binnen... echt waar... Ga 'm straks openmaken en bewonderen...
Erny Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Absoluut... gaat echt wel een fotosessie worden... Komt dan bij de Insectentopic.
jvdh Geplaatst: 1 juni 2013 Geplaatst: 1 juni 2013 Hee, daar zeg je wat. Is dit het werk van een veenmol?
Aanbevolen berichten