Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat klinkt als hongerige slakken. Ik zou goed blijven strooien. Naaktslakken lossen helemaal op als ze escargo hebben gegeten, dus dan vind je niks terug .

Geplaatst:

Tot slot vanavond nog een zonnebloempje uitgepland en de achtertuin eens wat water gegeven.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Vandaag is de meest geweldige dag van deze week! Heerlijk weer en het werd steeds lekkerder.

Nu staan de deuren nog open..helaas is het te donker nog wat te doen. Van alles rond gerommeld, verplant, bijgeknipt, gefotografeerd, aan geroken, bekeken en bewonderd ...en enkele slakken geknipt in de schemering...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
...Alleen waar ik koffiedik heb gestrooid blijven de korrels liggen, verder is het de volgende dag allemaal verdwenen.

zouden ook vogels kunnen zijn...we leggen de korrels hier onder een dakpan waar de slakken wel onder kunnen

Geplaatst:
Vandaag voor het eerst stekjes gemaakt, van tijm.

Er staat overal dat je ze aan de rand van de pot moet zetten, dat heb ik gedaan, maar waarom dat beter is snap ik eigenlijk niet.

De blauwe bes heeft turf gekregen en de framboos is aangeslagen zag ik.

Heel veel slakkenvraat, zelfs de helleborus is aangevreten.

Ik raap wel, maar vind er ook 's avonds gek genoeg niet zoveel, dus toch maar een pakje escargo erbij gehaald.

Alleen waar ik koffiedik heb gestrooid blijven de korrels liggen, verder is het de volgende dag allemaal verdwenen.

Hoi,

ik wil ook graag mijn tijm stekken. Hoe heb jij dat gedaan?

Geplaatst: (aangepast)
...Alleen waar ik koffiedik heb gestrooid blijven de korrels liggen, verder is het de volgende dag allemaal verdwenen.

zouden ook vogels kunnen zijn...we leggen de korrels hier onder een dakpan waar de slakken wel onder kunnen

Ah, dan snap ik het beter, dankjewel, ik vind wel veel lege huisjes, maar toch niet zooo veel.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Hoi,

ik wil ook graag mijn tijm stekken. Hoe heb jij dat gedaan?

Ik heb takjes afgeknipt van ongeveer 4/5 cm. Die nog niet verhout waren, en nog niet bloeien.

Een paar onderste blaadjes eraf gehaald, de aarde in de potten nat gemaakt en de stekjes langs de rand van de potten gestoken.

Toen met stokjes en plastic een tentje over de pot gemaakt zodat de aarde vochtig blijft.

Dit is dus wel de eerste keer voor me

Je kunt ook nog stekpoeder gebruiken, of speciale zaai- en stekgrond, maar ik heb het gedaan met wat ik had, gewone potgrond.

Geplaatst:

twee tomaatjes uit de stekgrond in grotere potten gezet. Beetje laat, ik weet het, maar ze mogen in het najaar naar binnen als dat nodig mocht zijn. Tot nog toe staan ze fier in hun nieuwe onderkomen! (beetje trots)

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:

Lange heerlijke dag op de tuin. Veel gekropen en nog meer gekropen. Aardbeien geoogst. Water gegeven, De gekregen eeuwige moes-stekjes een luw plekje op de tuin gegeven uit de zon.

Peulen aangebonden. Tuinbonen getopt met de heggeschaar. Heggen begonnen met knippen.

Veel sociaal gedaan op de tuin.

Geplaatst:

Vandaag Maandag dus hebben we de fundering gelegd/gestort.

sam534617031371512414.JPG

Wat ben ik blij met deze drie mannen. Ook ben ik heel erg trots op hun.

Bryan een medetuinerder die ongevraagd aanbood om ons te helpen met de fundering. Glenn onze Zoon, die ons zonder gemopper toch maar even kwam helpen.

Hij had na zijn werk de boodschappen gedaan en was net thuis toen ik hem belde met de vraag of hij alsjeblieft wilde meehelpen.

En Herman die ondanks dat hij de nacht ervoor haast geen oog had dicht gedaan toch maar heeft lopen bikkelen vandaag. Wat heeft mijn vent vandaag onnoemelijk veel gepresteerd.

Dat moet ECHT even gezegd worden.

sam534751391371512412.JPGsam534815471371512411.JPGsam534929551371512409.JPGsam535071251371512408.JPGsam535139321371512406.JPG

Hier is het 17 juni 2013, 21:49:12 We hadden jammer genoeg niet genoeg aan de 144 zakken betonmix van 25 kilo per zak. Anders was de fundering vandaag echt afgekomen. Om 23:00 uur zijn we we maar mee gestopt. Maar morgen gaan Glenn en Bryan nog aan de gang om het resterende gedeelte van de fundering nog af te maken voor ons.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

zo hé, dat ziet er goed uit! wat een klus! dat was dus 3600 kg betonmix en nog een 400 kg water....

heb zelf een zwaar net over de kersenboom gegooid (zeker 3 kg )

Geplaatst:

Niet vandaag, maar gisteren, veel onkruid getrokken, heel veel, en dat gebruikt om de aardappels aan te aarden, ben ik nu slim of superdom? Geen idee of dat goed is, of nut heeft, maar het voelde goed, en had geen zand om aan te aarden. Witte kool en koolraap uitgeplant. Zondag pastinaak bij geplant en boontjes geplant, een droog boontje en een aspergeboon, ben benieuwd.

Geplaatst:

Gisteren; ik vind nog steeds dat de moestuin niet groot genoeg is dus ik heb besloten om de voortuin ook maar te gaan betrekken als zijnde moestuin. Ik kan er wel een 3 m2 bij snoepen. Deze wil ik gaan gebruiken voor de boterboon (mmmm). Gisteren dus het stuk klaargemaakt en vandaag (als dat nog lukt) zaaien.

Geplaatst:

Beetje gegieterd

Tuinbonen aan de stokken gebonden zodat ze beter bestand zijn tegen eventuele buien morgen.

Een langer stokje bij m'n puntpaprika gezet en vastgebonden want hij was zomaar ineens boven z'n stokje uitgegroeid

En nog raapsteeltjes, kervel en lange witte radijs gezaaid.

Straks de eerste Romeinse mini-sla oogsten en nog wat mosterdblad, Aziatische mesclun, het eerste snack-komkommertje, wat kerstomaatjes, bieslook, peterselie en zo voor erbij.

Geplaatst:

Om 06.30 al hier bij huis watergegeven in m'n hemd, het was gewoon al warm buiten! Verderonkruid gewied en vanavond nog maar even op de volkstuin aan de gang met de kids.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

1 veenmol...rip

het kreng of familie had drie 3! grote kervelplanten en een complete lambada met vruchten omgeknaagd, no kervelsoep today no lambada's tomorrow

hommelnest geruimd, zaten in een vogelhuisje,

water gegeven aan aardbei knof en jong spul

schoon t-shirt aangetrokken ivm .....

Geplaatst:

65 knoflookbollen uit de grond gebikt, gras gemaaid om 6 uur sochtends, het werd 38 graden vandaag daarna afwisselend in het peuterbadje gaan liggen, dan weer de randjes gras rond de moestuin geknipt dan weer badje dan weer knippen. Alle loken onder het afdakje van mijn stoepje geknoopt, de druif wat opgebonden.

De puinhoop die ons terras-to-be is ontdaan van onkruid, de vlier wat bij gesnoeid. Een klein emmertje moerbeien geplukt en in de vriezer gedaan.

Geplaatst:

RobO. Dat je een hommelnest ruimt wat zich in een vogelhuisje vestigt, waarom doe je dat ? De vogels komen nu toch niet meer toch ?

Vandaag vroeg op de tuin. Wel de hele dag gebleven , maar was wel warm ja. Geslapen van 2 tot 3. Daarna weer verder gekropen, geschoffeld en water gegeven en koolzaailingen opgepot. Heb even geen ruimte.

Geplaatst: (aangepast)

geruimd = verhuisd naar een rustiger plek want het nest zat op 30 cm van de schuurdeur en ben 2 keer gestoken omdat er een klem zat tussen lijf en leden, hopelijk hebben ze het daar ook goed

edit: hommels lijken zich goed te vermaken, brommen heel zachtjes het Wilhelmus geloof ik

aangepast door Gast
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...