Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hmmm...ik heb toch nog wat gedaan vandaag verdoemde zon kwam toch nog te voorschijn, wat bakken ontdaan van zooi, wat mini aardbeien geplant en sla natuurlijk, teckels uit de tuin gejaag, grove compost in de grote bak gestort, wat plantjes en aarde gehaald......

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Een strook stevig gaas op de schutting geplaatst met stekels bovenop. Hopelijk houdt het de katten erachter. Een mezennest vliegt straks uit, daar willen we ze niet bij hebben. Dan nog de mussenvoederplaats, laat ze met rust poes. Bovendien kweek ik eetbare moes in mijn bloementuin - of andersom - en wil ik daar geen uitwerpselen van de kat.

Opgeruimd en met de ruimte voor de kippen bezig geweest.

Planten verplant in en buiten de kas in voor en achtertuin.

Geplaatst:

Twee snijbonen plantjes van binnen naar buiten geplaatst. Ze stonden in een klein voorkweek bakje. Ze hadden hele lange wortels helemaal geweldig. Vandaag in de tuin gezet en ze waardeerden de verhuizing.

Ik zie ook het eerste bloempje komen in de kersenboom. En de druif heeft de verplanting ook overleefd. Die begint ook uit te lopen. Zoals het eruit ziet hebben we volgende week onze eerste eigen sla.

Geplaatst:

Een begin gemaakt aan het ruimen van ongewenst kruid....daar ben ik nog wel een tijdje zoet mee...een flinke kluit bosaardbeien gedeeld en weer ergens anders geplant en wat uitlopers van andere aardbeien ook maar even geplant...

Alsook de grondkomkommer naar buiten gemikt, eens kijken oftie overleeft....

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Vandaag 4 San Marzano tomatenplanten hun uiteindelijke bestemming gegeven.

Afgelopen maandag had ik nog een aantal aardappels in zakken gepoot. Ik heb nu acht zakken en hier houd ik het bij, want er gaat zoveel grond in de zakken

Tuinieren is topsport, heb me afgelopen weken een breuk gesjouwd aan de zakken aarde..

Heb nog verschillende zaailingen die verspeend moeten worden, maar of dat vandaag gaat lukken, hoop het wel.. De plicht roept ook af en toe en dan heb ik het nog geeneens over het huishouden, trekken de laatste week de (gewassen) kleding uit de wasmand ipv uit de kast. So not me.... Breng teveel uurtjes door in de tuin!

Geplaatst:

Ja, dat is het! Ik wil nu ook genieten van elk zonnestraaltje. Het is idd gewoon te lang koud geweest. Daar ben ik ook absoluut geen mens voor. Heb dan geen energie.

Met het huishouden komt het wel weer goed! Heb hier een paar grote helpers, ze hebben geen baantje, dan weet moeders nog wel iets

Geplaatst:

Van 08.30u tot 17.30u op de tuin geweest. Van alles gedaan. o.a. het net over de bedden met de delphiniums een ruime etage hoger aangebracht ( tegen de fazanten, die de slakkenkorrels komen snoepen ). Een hele toer. Volgende week een soort raamwerk bouwen/ bedenken om de hele zooi steun te geven later. Dingen gaan hard nu.

Nog een plek plantklaar gemaakt voor een aantal rozen. Het hele kasje van binnen gehergroepeerd. De Pompoenen vliegen nu wel hun pot uit. Ik heb 2 zaailingen van de cobaea scandens gekregen. Die gaan ook veels te hard. Ik moet plek maken. De tomaten verder uit elkaar gezet. Zaailingen van de cosmea van thuis naar de koude kas gebracht. Thuis nu niks meer

Stekken van de salvia's naar buiten de kas. Geen ruimte meer. Die spinazie in de kas, gaat het weekend op tafel. Wordt mn 1e oogst dit jaar geloof ik

Geplaatst:

Aarbei zaadjes geplant (rijkelijk laat, maar ik was aan het verhuizen, woon pas 2 weken hier), 4 teentjes knoflook gepoot en een hazelaar cadeau gekregen. Denk dat ik het stukje voor de schuur ga leegmaken en hem daar planten, zou goed tegen zowel ozn als schaduw moeten kunnen.

Afgelopen dagen zevenblad uit de border getrokken en het terras begonnen onkruid vrij maken. Vooral veel paardebloemen en zevenblad.

Sprookjes vertellen kinderen niet dat draken bestaan, dat weten ze allang. Sprookjes leren kinderen dat draken verslagen kunnen worden.

http://awitchinthecity.blogspot.nl/ < Mijn blog (in het Engels)

Geplaatst:

Mesthoop aan het verkleinen en fatsoeneren ( moet er de zomer door liggen, maar neemt nu te veel plek in ), waar ik ook daar ongeveer een groot bed Cosmea gedacht had. De Cosmea heb ik een dag of 6 geleden gezaaid, staat nu allemaal al boven ( véél sneller dan vorig jaar ) en de echte blaadjes worden al zichtbaar. Staan in het koude kasje nu. Heb er veels te veel, dus bed wordt groter.

Verder meer stekken gemaakt van het een en het ander. De Laatste Dahlia's erin. Nog wat jonge gewone sla uitgepoot.

Geplaatst:

Kilo's zevenblad en brandnetel eruit getrokken maar er staat nog steeds genoeg, wat kan dat spul groeien zeg............bergen met nieuwe frambozen uitlopers bevrijd van onkruid en licht en lucht gegeven.... Morgen weer verder, de aanhouder wint..... totdat ze natuurlijk de laatste lach ehbben als ik onder de grond verdwijn )

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Lie opdracht gegeven ( en erbij gezeten

wortels, sjalotten, bietjes ( gele en chioggia) en uitjes gezaaid en geplant.

Kool en knolselderij uitgeplant.

Radijs gezaaid.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

fruitkooien hebben netten nu... Dus vogeltjes kunnen niet meer bij mijn besjes

kolen geplant en afgedekt met gaas omdat volgens de buren in de tuin de waterkiekens met bijna alles gaan lopen, jaja ook de kolen, nee, niet de selder, sla... tja als ze niets anders hebben...

Geplaatst:

2 slaplantjes uit de koude kas overgezet in de MM-bak en 2 Tah tsai plantjes die al aan het doorschieten leken te zijn, aan de kippen gegeven. Verder de kippenren dichtgemaakt, want de kippies moeten de volgende 5 dagen in de ren blijven, want wij gaan die dagen naar Ameland en ik wil de buuf niet teveel belasten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...