Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ongewensde planten verwijderd ,plantjes in kas en tunnel verzorgd.Bij mijn vriendin mee planten in de kas gezet . Tonkinstokken geplaatst waar de bonen moeten komen .

Geplaatst:

gister: eindelijk het grote gedeelte in orde gekregen.

Laatste stuk gespit en voorzien an prachtige eigen compost.

zodat me 1e compostbak leeg is dus overzetten de boel 2 naar 3 en 1 naar 2 ..

Ben daar mee op de helft.

Het andere stuk komen de peulvruchten dus die hoeen geen compost maar nog wel spitten.

Maardat allemaal morgen weer.

Vandaag een rustige lijf dag morgen weer verder.

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Geplaatst:

Afgelopen vrijdag in mijn eigen tuintje (niet moestuin) een nieuwe zandbak voor de kids gebouwd. Gisteren in de tuin van mijn moeder een verwilderd hoekje gazon onkruidvrij gemaakt, omgespit en nieuw gras gezaaid. Valt me tegen hoe zwaar een vierkante meter droge kleigrond omspitten me valt.

--------------------------------------

Django

Geplaatst:

Knoflook geplant aan de voet van mijn nectarineboompje in de hoop dat het de krulziekte geneest. Verder kleine hortensia's in de potjes aan de schuur gehangen, aardbeien verplaatst.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

In de tuin van X heb ik vandaag een nieuwe schutting geplaatst. Goede daad van deze week. In eigen kas achter het huis heb ik vanavond om 21.00 uur al de twee olielampen (was 1 olielamp + 2 kaarsen) aangedaan in verband met de koude nacht die komt. Het was zo net nog 13 graden, terwijl het nu buiten plm 8°C is. De metalen lamp is een aanwinst, het metaal wordt warm en straalt de warmte uit. Geen gedoe met omgekeerde bloempotten en zo, is me toch teveel extra moeite. Er staan al tomaten-, aubergine-, peper- (1e pepertje is al 3 cm...) , paprika- (in bloei) en snackkomkommerplanten (al rankend) in en die wil ik wel dooi houden...

Geplaatst:

Vanmiddag was het heerlijk op de tuin. Manlief heeft weer een bak gemaakt, en ik onkruid getrokken....veel onkruid getrokken, en er is nog veeeeeeel meer onkruid! Maar het was weer heerlijk. Ook wat aardbei planten in de tuin gezet. Vrijdag wil ik een hele dag, o.a. Om onkruid te trekken! Grijns!

Geplaatst:

Vandaag vanaf 08.00u op de tuin geweest. Op de ipad voor het eerst tv zitten kijken 2x vandaag ivm plechtigheden W.A.

Voor de gelegenheid dan maar, doe ik nóóit weer

Veel dingen opgepot en omgepot. Grootste deel van de tomatenverzameling. Vaste planten-kweek een potmaat groter. Vloeibare bemesting slasoortjes op de tuin. 1e luizenbestrijding op de bessen ( ik wil die rode-blaren-plaag nu toch eens voor zijn ( gebrek aan rovers ook ( nu nog ))

Cobea scandens zaailingen opgepot. Veel koffie gedronken in het zonnetje en uit de te koude wind.

Nog wat gewied.

Geplaatst:

Vandaag de eerste paar kidneybonen en chinese bonen gezaaid. Kleine hoeveelheid, even kijken wat het weer nog gaat doen. De laatste spinazie gezaaid. Zo ook 8 knolselderij plantjes uitgeplant. Nog wat geschoffeld en gewied, en zeker na die regen van gisteren de boel mooi aangehakt. Zo goed als weer klontvrij

Geplaatst:

Voor niets naar de NME tuin gefietst in de veronderstelling dat er wel iemand zou zijn, bij de kinderboerderij of zo. Alles potdicht. Daar stond ik met een krat planten achter op de fiets die ik in de kas aldaar en in eigen tuin aldaar wilde planten. Dom van mij, er brandde al een oranje lampje.

Enkele erwtenplanten uitgeplant van thuiskas naar huistuin.

Geplaatst:

Hier ook niets, was ik eindelijk zo ver dat ik misschien wel even voorzichtig zou wieden begint het te pleznen..en het hield niet op. Wel nog even wat geaaid in de kas, mais en rattestaartjes.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

8 aardappelen in zakken gepoot. De andere aangeaard.

Verder het stuk gemeente grond voor ons huis( wat we nu in eigen beheer hebben gekregen) aangepakt. Al die vreselijke struiken moeten eruit. Hoop dat we daar deze weekk mee klaar zijn. Dan eerst een seizoen aardappelen erin en dan volgende winter de fruitbomen erin. Het gaat een pluk de stad idee worden, een fruittuin voor.de buurt.

Geplaatst:

Erg veel geharkt op het nog aan te leggen deel. Verder nagedacht over de te maken/plaatsen kas, de bomen, de aardbeienbakken, de ophoging, mijn eenden en eventueel kippen, enz. , de oven, de vuurkorf (die denk ik binnenkort aan gaat), de fakkels en hoe ik dit seizoen verder ga natuurlijk! De mais moet eigenlijk in de volle grond, maar juist waar de mais kan staan gaat het binnenkort plat en op de schop. Ik heb wel borders, maar dan krijgen ze denk ik net te weinig zon. Heerlijk dat wegdromen, maar niet zonder doel gelukkig .

Geplaatst:

Hier in Oostenrijk ook alles oranjevrij...vandaag hier feestdag dus alles rustig. Gisteren bergen met zevenblad verwijderd, bosbessenplant geplant en een stel nieuwe aardbeienplanten...begint te komen )

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Pfff.....mij te pletter geschrokken...er lag nog wat hooi, een restje van 1 van de bakken die ik daarvoor gebruikt heb.

Til het op en meteen springen/kronkelen er een stuk of 10 jonge pootloze hagedissen uit, was ik even niet op voorbereid....grin..gisteren 'sprong' er ook eentje van schrik uit een bak met rulle grond waar ik even wat in wilde zetten, ik weet niet wie harder schrok....ik ben er niet bang van, zijn geweldig mooie beestjes maar zo nu en dan schrik je van de snelheid/beweging op zo een onverwacht moment en ik ben natuurlijk altijd bedacht op slangen )

Dus dat heb ik vandaag in de tuin gedaan....even gecontroleerd of mijn hart nog goed werkt.....grin

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Zijn dat dan hazelwormen Danuta? Ken die beestjes nog niet.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ja, dat is een hazelworm, beeldschoon maar razendsnel ) Stikt er hier van en sinds we kippen hebben zit volgens mij de gehele plaatselijke kolonie in mijn kruidentuin toevlucht gezocht aangezien daar geen kippen komen )

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Vandaag de Dahliastekken , gekregen op de MTFD van Ezeltjuh, op de tuin gezet. Nog wat vaste planten erin. Nog wat stekken gemaakt van de Vlinderstruiken. Gelummeld, Sociaal gedaan. En een hele hoop opgeruimd en geveegd en troep weggegooid.

Geplaatst:

De schildpadden naar de vijver verhuisd,daar zitten ze elke zomer,palmkool in een tunnel geplant.Hopelijk doen ze het daar wel weer.,binnen waren ze aan het verpiteren.Voor de zekerheid een tweede zaaisel gemaakt(binnen)

cam0065065911367431610.jpg

Heerlijk in het zonnetje lag ie al snel weer.

Geplaatst:

Vandaag voor de 1e maal dit jaar het gazonnetje gemaaid. Mijn vrouwtje heeft een kruisbesstruikje geplant.

Terras geschuurd en tuintafel gewassen. Plankier langsheen het huis geveegd.

Compostvat nog even omgewoeld.

Wat grove compost aan de voet van het kruisbesstruikje en rabarberplant gelegd.

De border waar een 300-tal zomerbloeiende bloembollen in de grond zitten, begoten want het is redelijk droog.

Hier en daar komen er al planten boven piepen

Geplaatst:

Enkele stuks onkruid met wortel en al uitgespit bij de NME tuin. Ik ga er nog plaatjes van maken en dan kijken welk verschrikkelijk snelgroeiend onkruid het is. Met cm dikke wortelstukken op 35 cm diepte, het hele stuk grond moet overhoop, dus first thing in the morning.

Thuis op de vensterbank de Roma tomaten gediefd, de rest heeft nog geen dieven.

Geplaatst:

Weer andere aardappels aangeaard. grond los gemaakt,in de bak en manden,emmers. tomaat verplant. water gegeven,weer onkruid tussen de tegels verwijderd. erwten naar de andere kant gezet.en weer de tuinbonen vast gemaakt,die groeien zo hard en het eerste tuinboontje waar genomen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...