Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
...Alleen waar ik koffiedik heb gestrooid blijven de korrels liggen, verder is het de volgende dag allemaal verdwenen.

zouden ook vogels kunnen zijn...we leggen de korrels hier onder een dakpan waar de slakken wel onder kunnen

Het zijn kauwen die dat doen, zag ik vandaag.

Een stuk of 15 in een keer, en toen ze opvlogen waren de korrels weer verdwenen.

En de zaailingen nog heel

Vandaag tomatenplantjes ontvangen door de brievenbus

Maar een klein takje geknakt, de rest heel, beetje plat, maar verder op het oog nog goed.

In de pot gezet, ben benieuwd.

Geplaatst:

VAndaag mijn cherry tomaat in volle grond gezet en 1 augurk plantje ook in de volle grond gezet.

Een zinken prullenbak die we buiten hebben staan en niks mee doen eens gevuld met leuke bloemetjes.

De komkommer in de uiteindelijke pot gezet en nog even het een en ander gezaaid

Geplaatst:

Vandaag wat dingen lichtjes bijgemest, net voor de regen ( die nauwelijks kwam tot nu toe )

Aardbeien geoogst. Echt knoeperts, vooral Elianny en Ostara.

Wat Ipomea gepoot, wat stekjes maatje groter omgepot. Een Brugmansia-stek in de tuin in de volle grond gezet. Gaan we gewoon proberen. Stenen pad deels gewied. Ben ik nog wel even zoet mee de komende dagen. Kruipen kruipen kruipen.

Geplaatst:

netvoorvandaag:

chrysantenbedje gewied onder het gaas, wat een gedoe, gaas ligt er weer even af

hek rond de tuinbonen gezet voor tegen de vogels

pluksla uitgeplant

bloemen voorzien van steuntjes

halve kas onder water gezet wegens vergeten pompje uit te zetten nou ja, spoelt ie eens goed door...

slaplantje gevonden zonder worteltjes....wie zou dat nou gedaan hebben...?

Geplaatst:

Tomaten binnen gezet, het regende flink vanochtend vroeg.

Brandnetels uit de grond getrokken. En straks de kas opruimen om volgende week of zo aan de tweede ronde zaai te gaan beginnen; boerenkool, palmkool, winterwortelen en wat ik nog meer kan vinden.

Alle planten die ik in het begin van het jaar uit het zaad heb getrokken staan op een paar na allemaal in de tuin. Het ziet er leeg uit.

Geplaatst:

Eergisteren had ik brandnetelgier meegenomen naar de huistuin en verdund over de hele tuin en kas verspreid. Vanwege de stank heb ik dat om een uur of 17 gedaan, dan zitten de meeste buren binnen te eten.

Gisteren en vandaag rook het hier en daar zelfs nog een beetje daarnaar, ook met groenten plukken moest ik uitkijken, wat een stank zeg.

In de kas heb ik de tomatenplanten gesnoeid, opgebonden, ook de snackkomkommers opgebonden.

Fietskarretje mest meegenomen voor compostvat en tuin. Ook dat is gedaan.

Geplaatst:

Half dagje op de tuin. Buien. Dingen opgepot. Tomaten verder aangebonden ( het waait hier een beeetje hard ) Tussen de buien door wat geoogst. Kolenvak opgeschoond. Gemaaid.

Stekken munt genomen.

Geplaatst:

Gekeken hoe alles lekker groeit nadat we een weekje op vakantie waren en een meegebrachte "zwarte"kerstomaat overgepoot. Verder beetje onkruid gewied en mezelf ervan weerhouden, met moeite weliswaar, om een knoflookplant te oogsten

Geplaatst:

Grond met mestmengsel gestort voor wat verdwaalde kalebasplantjes, knolvenkel uitgepoot, tomaten wat gediefd, nog wat heen en weer gelopen, paar laat gekiemde bonen uitgepoot op nog een inieminie leeg stukje. Nu nadenken waar de plantjes moeten komen te staan die nog uitgepoot moeten worden op korte termijn, maar waar eigenlijk geen ruimte meer voor is. Hmmmm vorig jaar meer aardappels, aardbeien nog in de tuin (nu naast de tuin in een aparte bak) maar dus nog steeds ruimte gebrek!

Elke morgen weer een verwondering in de tuin.

Geplaatst:

Ik ben wezen wieden,onkruid dussssss.

Sla planten gezet en nog een verloren stukje omgespit.

Mijn vader aan het werk gezet(op zijn eigen verzoek) om bloemkool,spruitkool en boerenkool te planten.

Hierover hebben wij een net gespannen,raamwerk van bamboe,met hieroverheen,windweringsnet uit de steigerbouw.

Een foto hiervan komt nog.

Ik kan hier goed en gratis aankomen,omdat wij leveren aan bouwbedrijven.

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/steigers/a1000360570-steigernet-bouwhekkleed-steigerdoek-steigernetten-4-80.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&casData=EjuiBbJSjW9XHPx2AUOqLJlsgWOm2f34NV3Xv6P2kcSjQkPssjLmD1vWf77T_ToJNMkMQnGnKyWjx-4jxfiazFBoB2Odi3ub39noMK9-IJ1pzsqk1xyB9AWUe2ygQKnT5a6JQNwg8BA

Zo heb ik vandaag ook geleerd,om goed te spitten,

deze kunst had ik nog niet goed onder de knie,maar dat is nu anders,,,,,Pa,bedankt. ,je bent een Toppertje.

Geplaatst:

De grootste boontjes aangeaard, opgehoogd, Argus zijn dat, lekker eten maar niet geschikt voor de winkel.

Veel gekeken op internet naar het plaatsen van een brug over de ringvaart in Gent, http://www.standaard.be/cnt/DMF20130622_005

Ze zijn precies gestopt met uitzenden.

Wat foto's gemaakt en veel geluierd, wel voor het eten gezorgd.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Niks gewerkt vandaag. Inspectieronde gedaan. Kruiden laag geknipt, wat groente geoogst, en weer naar huis.... totaal geen tuingevoel vandaag. Ook een beetje sjachie dat een boel niet opkomt (bonen bv), of te laat met oogst, zodat nieuwe zaai niet op tijd kan...

Vandaag de eerst dahlia in bloei gezien (niet van mij), en een boel dahlia's gedieft (ook niet de mijne), dat was wel leuk.

Geplaatst:

veel onkruid gewied, een omgevallen tomaat weer rechtop gezet met een stokje, huzarenknoop in bloembakken die nu eindelijk bloeit op een leuke plek gezet. Mijn viooltjes heel veel water gegeven (staan in bakken en de temperatuur is al 8 dagen boven de 35, telkens slap...)

heul veul courgettes geoogst maar weer, bietjes geoogst, gekookt en in de vriezer gedaan, Hongaarse boterboontjes die ik enkele dagen geleden te kiemen heb gelegd in bakjes met aarde gezet. In mijn peuteropblaasbadje gelegen Mijn arme overleden aangewaaide baby=eendje in de tuin begraven.. (weer uitgegraven door de katten inmiddels maar ik laat het maar zo)..

Geplaatst:
Niks gewerkt vandaag. Inspectieronde gedaan. Kruiden laag geknipt, wat groente geoogst, en weer naar huis.... totaal geen tuingevoel vandaag. Ook een beetje sjachie dat een boel niet opkomt (bonen bv), of te laat met oogst, zodat nieuwe zaai niet op tijd kan...

Vandaag de eerst dahlia in bloei gezien (niet van mij), en een boel dahlia's gedieft (ook niet de mijne), dat was wel leuk.

Die dieven kan je stekken en zo heb je weer nieuwe plantjes

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Het gras is weer gemaaid en een bak gewied. Daarin flespompoen, gele courgette en spaghetti pompoenen uitgeplant. Verder enorm veel slakken gevangen en gedood.

Geplaatst:

wiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwieden

wiedenwiedenKOFFIEwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwieden

wiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwieden

wiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenTHEEwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwieden

wiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwieden

DRAGONLIKEURTJE..ETEN..ACHTOENOGHEELEVENwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwieden

wiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwiedenwieden......................

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Appelvrouw, goed geslapen? Vandaag een vrije dag nemen hoor!

Ik geloof dat ik mezelf gelukkig mag prijzen met mijn kleine tuin. Wieden is hier: zo nu en dan een verdwaald grassprietje uittrekken (control freak...).

Geplaatst:
Appelvrouw, goed geslapen? Vandaag een vrije dag nemen hoor!

Ik geloof dat ik mezelf gelukkig mag prijzen met mijn kleine tuin. Wieden is hier: zo nu en dan een verdwaald grassprietje uittrekken (control freak...).

Hier net zo Na een weekje op vakantie te gaan, heb ik misschien net een bodempje van een 5 liter emmertje, maar dan moet ik wel alles eruit halen

Vandaag wat gezaaid in kleine zaaibakjes; zomer- en winterandijvie, romainesla, rode bietjes, basilicum, koriander, paksoy en tah tsai.

Geplaatst:

Gisteren tussen de buien door in de tuin van het huisje bezig geweest. Eindelijk (sinds de ribben) kon ik weer knippen met de heggeschaar en dat was wel nodig ook... Dus wild om mij heen aan het knippen geslagen en tussendoor steeds schuilen voor de plensbuien (die tijd ook nuttig besteed aan ramen wassen). Moestuin ben ik helemaal niet meer geweest... zo weinig tijd zat er tussen de buien...

Het pad was bijna dichtgegroeid, nu niet meer, en de buxussen weer mishandeld... ben op de helft.

img084279031372013718.JPG

En de ontginning aan de voorkant was stil komen te liggen door de ribjes... maar er moest toch echt wat de grond in. Dus grond wat verder losgeroerd (plaggen waren al omgelegd) en grof en oppervlakkig wat onkruid/wortels verwijderd (heermoes, zevenblad, winde... Bingooo!!) zodat de geplante plantjes even tijd hebben om te groeien. Alleen de achterste helft dus. Rest moet later maar.

De Hop als eerste... hangt nu nog een beetje (vette windstoten) maar krijgt nog een hekje.

img084424571372013928.JPG

Ricinus wilde ook erg graag de grond in...

img084631711372013991.JPG

Evenals de Lychee-tomaten...

img084726801372014075.JPG

En de Wijnbes van de MTFD... erg veel groeipotentie... nu mogen ze los! Krijgen dus ook nog een rekje om tegenaan te groeien. Was nu ff te nat om bamboe te oogsten.

img084865761372014158.JPG

En nu maar survival'len...

Geplaatst:

We hebben de tomatenplantjes achter/onder plastic gezet, morgen schijnt er weer een hoop regen te vallen De wind kan er nog wel door, dus als het goed is geen schimmels in aankomst

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...