Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

gediefd

watvoording?

tomaatjes en dahlia's

...de uitlopers zet ik op water om te wortelen in de hoop dat dat nog lukt....

vraagje: waarom zet je ze niet meteen in een potje met potgrond (zonder mest)? gaat het in water sneller? krijg je dan geen waterwortels?

Geplaatst:

Gisteren ook mijn tomaten gediefd, tot mijn verbazing was dat nodig ... een stukje grond extra goed geschoffeld en ingezaaid met een soort spinazie, waar de naam van het zakje af is.... bramen geproefd (bijna rijp) en heerlijke Japanse wijnbessen gegeten en mijn eerste herfstframboos (die heeft het ook niet tot thuis gered) en oh, wat is dat allemaal leuk en lekker en #ik word hier heel vrolijk van#

Marijke.

Oh ja, twee kleine komkommers van een lieve meneer op de tuin gekregen. Daar neem ik volgend jaar ook een plant van! Dat is lekker

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:

gediefd

watvoording?

tomaatjes en dahlia's

...de uitlopers zet ik op water om te wortelen in de hoop dat dat nog lukt....

vraagje: waarom zet je ze niet meteen in een potje met potgrond (zonder mest)? gaat het in water sneller? krijg je dan geen waterwortels?

Ik bedoel: wat is 'dieven' in vredesnaam?

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Dat zijn kleine uitlopers in de oksels van de steel en blad.

Bij dalias en tomaten.Wil je rode goede tomaten weg die dief.En wil je grote bloemen ook zo.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Tuinhekje hang, nu nog het gaas er tegen aan. Inmiddels een zwartebes, zonnehoed en vingerhoedskruid gekocht.

Eindelijk begin het weer een beetje op een bloementuin te lijken.

Geplaatst:

Gewied, prei aangeaard, boerenkool- andijvie- en broccoli-plantjes gepoot. Courgette en een paar tomaten geoogst. Nog even moed verzamelen om de volgende boerenkool van kant te maken en in te vriezen

elizabet.nl

Geplaatst:

Oh, en wortelzaailingetjes verplaatst! Ik weet dat ik nu waarschijnlijk hele kromme wortels krijgen, maar er was op mijn keurige rijtjes 1 dicht bosje plantjes opgekomen, verder niks.. Die plantjes toch maar uit elkaar gepulkt en verder uit elkaar weer in de grond gestopt. We zullen zien.

elizabet.nl

Geplaatst:

Boerenkool invriezen? Waarom laat je die niet lekker op het land staan en pluk je er van de winter van wat je nodig hebt?

Ik heb vandaag een aantal nogal veel te groot geworden Afrikaantjes versnipperd tot mulch, en op de vrijgekomen ruimte Yin Yang boontjes gezaaid. Verder nog wat gele naaldboontjes gezaaid en courgettes en een komkommer geoogst.

Geplaatst:

@Bio-fee, er is buiten winter boerenkool ook een zomer editie. Deze kan je ook als salade eten maar ook even in de vriezer doen om de suikers in de plant wakker te maken zeg maar, zodat deze in de boerenkoolstamp kan.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Gisteren gewied, ALLES geoogst wat al te lang aan de plant hing... Dat krijg je als je een week niet op de tuin bent geweest

5 komkommers, 2 pompoenen, 4.5 kilogram slabonen, 3 kilo zomerwortelen, 4 bossen snijbiet, 2 kilo tomaten, bergen van bieslook en bossen van bosui! Vandaag gaan de maïskolven van de plant en verwijder ik alle bonenplanten (zaad ligt al te drogen). Verder oogst en verwijder ik vandaag de kidneybonen en breid ik de composthoop uit.

Vandaag plant ik nog wat plantjes uit, een paar rijen extra prei, wat kooltjes hier en daar, spinazie en radijzen.

Ook nieuwe zaden besteld voor volgend jaar:

Tuinboon Driemaal Wit Listra

Koolrabi Wener Witte

Prei Herfstr. 2 Hannibal

Rudbeckia of Zonnehoed

Bosui White Lisbon

Palmboerenkool Nero di Toscana

Rode biet Detroit2 Nero

Bloemkool Armetta F1

Broccoli Lord F1

Kropsla Kagraner Sommer 3

Eco Komkommer Sonja F1

Paprika Golden Calwonder

Geplaatst:

oogsten

pruimen

zwarte bessen

blauwe bessen

kruisbessen van 1 struik, andere mag nog even wachten

snijbonen

bloemen, dahlia's cleome, cosmea, rudbeckia

Geplaatst:

Tjonge jonge, de kips geobserveerd, want ze wisten toch ergens hoor het hek werk te komen.

Na dit verholpen te hebben, de planten op hun bestemming geplant.

Mmmm zwarte cochintje goed in de gaten houden want die geef niet op.

Straks alles nog even opruimen, paadje leggen, en de eerste ideeën voor de moestuin klaar maken.

Pfff en die tuin centrums hier verkopen al geen groente plantjes meer, had gehoopt nog wat neer te kunnen zetten, morgen toch even naar kantoor in de stad, ga daar voor maar even bij vreeken kijken.

Geplaatst:

De laatste planten met aardappelen er uit vandaag. Konden nog wel even, maar ga er andere dingen zetten.

Verder aardbeien geoogst, Tomaten geoogst. Aardbeistekken gemaakt, gewied en geschoffeld.

Ow ja. De pompoen wat gefatsoeneerd. Dat loopt volledig uit de klauwen.

Wat volledig door de rupsen opgevroten kolen opgeruimd ( naar het nabij gelegen bos gereden en daar onder de bramen gestort ): Beginnetje gemaakt voor het knoflookveldje straks met een paar weken.

Geplaatst:

Diverse sla soorten gezaaid en weer veel gediefd bij de tomaten. Je blijft bezig, wat groeit dat snel als je er op gaat letten.

De tomatenplanten ook direct (heb er maar 6) bespoten met Ecostyle Vital. Zou de weerstand van planten verhogen, ben benieuwd of het met een paar bespuitingen nog effect heeft.. Of de tomatenziekte er iets langer door weg blijft. En nog m'n rozenstek van de roos die ik bij m'n diploma kreeg verpot. Heeft ondertussen echt een mooie wortelkluit. Staat nu weer in een rozenpot gevuld met een laag hydrokorrels met daarop rozenaarde. Verder nog diverse planten van voeding voorzien.

Geplaatst:

Vandaag niet vel, eigenlijk helemaal niets had zo veel plannen maar de reuma heeft gewonnen, deze dag maar rustig aan gedaan. Morgen weer een nieuwe dag.

Geplaatst:

Heb alleen japanse wijnbes geplukt,naar de fisio en de tandarts klein gaatje.

Ben dood benijd voor die tandartsen,bah. Een verdoving.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

wat plantjes in de mm-bak geplant; andijvie, sla, paksoy en Chinese kool. Daarna het rek wat mijn schoonvader gemaakt er weer opgezet na deze weer in elkaar geschroefd te hebben, want ik word een beetje verdrietig van de mussen die overal van eten

Geplaatst:

Ik ging vandaag naar de tuin, ik bekeek de tuin, ik zag dat het goed was, en ging toen weer naar huis. Ohja, maar niet voordat ik snel een handje kruisbessen geplukt had

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

dat lukt me nou nooit...(heb je ook niet even gebukt om wat onkruid te trekken? écht niet? )

hier de laatste blauwe/zwarte/kruis-bessen geplukt en het net eraf gehaald, de rest is voor de vogels

prei gerooid om te drogen, die is erg lang blljven staan dus er zat nogal wat preivlieg in, voorzichtig rond de rupsjes gesneden...

courgette meegenomen

snijbonen geplukt

mierikswortel gestoken voor de poolse augurken

pruimen geplukt

appelboompjes bespoten met wat zwavel tegen schimmels

compleet lege zonnebloem zwart zaad bekeken, hoe krijgen ze het voor mekaar om zooo netjes te eten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...