Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)


appelvrouw

Aanbevolen berichten

:clap: dat lukt me nou nooit...(heb je ook niet even gebukt om wat onkruid te trekken? écht niet? )

Nee écht niet, maar mijn tuin is nog geen 2 vierkante meter he

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend en vanavond een rondje slakken en rupsenjacht gemaakt, met de hond op m'n hielen en tot m'n grote verbazing geeneen gevonden.

En om dat te vieren een snackkomkommertje gesnoept

En maiskolven geteld (nee hoor ik ben helemaal niet geobsedeert door m'n suikermais )

 

Oh ja ook nog hier en daar een beetje water gegeven. En het één en ander wat extra vastgebonden i.v.m. eventueel onweer morgen, zou toch zonde zijn als er iets omwaait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegels en steentje uit de tuin gehaald, op nieuw betegeld (wel natuurlijk de stenen en steentjes hergebruikt) het stuk dat nu moestuin word ligt klaar, nu alleen nog alle losse stenen er uit halen en even ergens neer leggen voor een ander project. Morgen even het stuk in drieen delen en een gedeelte van de stenen gebruiken om op te lopen/staan. Verders ondanks dat ze regen op geven morgen toch nog alles water gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewied gewied geschoffel geschoffel. Ouderwets geschoffel. Nu ik opeens hoor dat ik al het onkruid gewoon kan laten staan ben ik de hele dag in de war geweest. Mja. vanwege niet beter weten wat dan wél te doen ( ik heb wel eerst gekeken op de tuin of ik de tuin wel goed vond zo , maar dat vónd ik helemaal niet ) ben ik maar weer gaan schoffelen en gaan wieden.

 

Daarnaast bossen bloemen geplukt voor het bezoek wat zou komen. Tomaten vergeten te plukken, dat komt morgen dan wel.

Lang zitten babbelen met een man op de tuin, die vond dat ik wel es wat meer aan mijn onkruid mocht doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hier ook. Wat zitten staren naar een hoop zooi ( 2 oudere bedden aardbeien die volledig uit de hand gelopen zijn )

Toch maar weer niet aangepakt. Verderop wél geschoffeld, wat gepoot en gelummeld, water gegeven, geoogst. Aardbeien gesnoept enzo.

 

En toen ging het toch echt regenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verjaardag gevierd met kinderen en 2 zussen uit l'warden...

niet geschoffeld, niet gestaard......geen onkruid gezien ook, wel appels, plantjes en stekjes gedeeld , tomaatjes gegeten, kleindochter goudsbloemen geplukt

en vooral....

genoten van wat mijn tuin is!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag even bij http://www.detuinindestad.nl langsgefietst om wat zaadjes te halen. Gelijk een rondleiding gekregen (superleuke plek! en leuke mensen! en je kunt er babykonijnen knuffelen!) en mocht voor 50 cent een curieus plantje meenemen, de Olluco. Dus eenmaal thuis heb ik die gelijk in mn tuin gezet, en tevens wat slamix, winterpostelein, paksoi en raapsteeltjes gezaaid in de open plekken. Ohja en de laatste sla geoogst en de munt uitgestoken, dat woekert te erg dus dat mag mooi in een pot!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de hele dag maar weer eens tegen de 1000 slakken gevangen, of niet gevangen we hakken ze tegenwoordig in 2 stukken met een spade, hoef je niet te bukken

 

tomaten opgebonden, zonnenbloemzaad geoogst, pronkbonen geoogst, de hele kippen/kuikentuin gemaaid en geharkt, gewied, jonge passieflora en clematis helpen met klimmen, peertjes geraapt, tomaten geoogst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren twee muizen geoogst ,

snijbonen (nog nooit zoveel bonen gehad ),

nz spinazie voor de vriezer, laatste lente-ui (nouja...lente...),

2 kg pruimen aan de boom gerijpt,

1 aardbei (nieuwe plantjes gezet, die komen uit het ijs en denken dat het lente is, 1 bloem vergeten af te knippen),

3 black cherry tomaatjes (verrassend lekker)

kleinkids hebben "geholpen", heerlijk

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geschoffeld, tomatenplanten wat opgeschoont, de gepote prei iets aangeaard, wat gemest bij de 2 weken terug gepote sla-soortjes en andijvie. Water gegeven, stekken verzameld voor forum-leden. Sociaal gedaan in de heerlijke nazomerzon. Boeketten weggegooid en nieuwe geplukt. Wat dingen geoogst. Pruimen die écht rijp zijn er af gehaald en ter plekke gegeten. Tomaatjes ook , aardbeien en de laatste échte bosbessen. Ik neem tegenwoordig geen lunch mee naar de tuin. De 1e appel gaat er van de week af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook tomatenplanten gefatsoeneerd ! Ik zag vanochtend dat er in de kas waar 10 planten staan er anderhalve plant zowat kaal is gevreten. Ik begon erg te balen van die rupsen en heb de planten flink gekortwiekt. De planten zijn toch bijna klaar, de tomaten hoeven alleen nog maar rood te worden.

Ik vond dus heel veel eitjes (?), poep (?) en rupsen op en onder de bladeren.

Maar goed, volgens mij zijn de tomaten veilig. Er waren er ook al een aantal van aangevreten.

 

Verder alles weer water gegeven en snijbonen geoogst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Ik heb er Butterhead all year around, Pluksla, Sugar-bon, Roodbloemige Peultjes, Heilige Boontjes, Spinazie en Andijvie gezaaid.

SAM572236431377554702.JPGDe Sugar-bon en de Roodbloemige Peulen staan aan weerszijden van de stokken.

Het zal wel te laat zijn, maar ik zie wel wat het word.

Leef je leven dag voor dag.

 

https://www.facebook.com/conny.coomans

Link naar reactie
Delen op andere sites

voorgekiemde stamboontjes prelude uitgeplant voorjeweetnooit

phacelia gezaaid

 

geoogst: minofmeer droge borlottobonen (moet je die nog nadrogen trouwens?), courgette (zucht...), pruimen voor de buuv (alsjeblieft buuv!), zaden van de olijfkomkommer, zaden van de zonnebloemen die steeds verder opgegeten worden (antivogelnet check. antimuis-muizeval check, schempje om de stam van de zonnebloem zoals vroeger bij de ankerketting van schepen check, zaden blijven verdwijnen check )

 

augurken geoogst en in het zout gezet,

spruiten bekeken, hart groeit niet verder, koolgalmugje oid...niks meer aan te doen denk ik

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onkruid, en nog es onkruid door mijn handen gehad. Pad aan de zijkant van de tuin geprobeerd wat op te schonen zodat de maaier van de vereniging er weer door kan. Met de heggeschaar lopen raggen dus, auw armen! Onkruid bij het aspergevak verwijderd, en een paar zonnebloemen ingepakt met vitrage....kijken of ik zo wat zaden kan behouden. De bedoeling is om de zonnebloemen met zaden in de winter aan de vogels te voeren. Staat wel heel raar, ik denk dat ze op de tuin nu zeker weten dat ik niet spoor....grinnik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal niets ! Maar zocht een plekje om te melden, dat ik vandaag een wel érg prachtige , fantastische, waanzinnig volle tuin bezocht heb van een gewaardeerd forum-lid.

Mein Himmel, wat had dat mens een hoeveelheid potjes zeg !! Een aantal potjes en potten en bakken !! Ik denk echt niet te overdrijven als je rustig aan de duizend komt. Tsss......

én een kasje , én een fruitkooi , én een rij fruitbomen én losse oude fruitbomen én gekke dingen die ik niet ken én een heleboel zielepootjes en een hoop zooi waarvan ik dan denk: wat móét je er mee ?

Maar zij doet er wat mee.

Wat een fanatisme ! en wat een pracht.

'Een paradijs ver weg'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...