Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)


appelvrouw

Aanbevolen berichten

thnx huubg voor de info

ik doe er wel eens wat op brood en door de sla [die ik heel weinig eet]maar dit jaar groeide het ook niet denderend te weinig geknipt miss?

en gewone weegbree en zelfs brandnetel die ik graag wil komen niet in mijn tuin voor [heb mijn tuingedoetje achter huis]

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Véél gedaan vandaag. Ik loop ook ontzettend achter kwa onkruid na de afgelopen warme periode. Veel gekropen dus vandaag, veel geschoffeld. Morgen verder.

Tomaten gedieft en nogmaals getopt en her en der bloemtrossen verkleint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterochtend ontdekt dat zowat het hele vak Aziatische mesclun aangevreten was dus gisteravond in het donker met een zaklamp op jacht en ja hoor twee dikke vette volgevreten naaktslakken gevangen en door de wc gespoeld

Vandaag dus nieuwe Aziatische mesclun gezaaid.

Verder de tuinbonen en de laatste peultjes geplukt, de planten verwijdert en op de lege plekken Groene koolplantjes gepoot. Ook wat palmkoolplantjes gepoot en verpoot, nog wat Romeinse minisla gezaaid want er waren er maar 3 opgekomen van het vorige zaaisel, nog wat roodlof- en ramenasplantjes gepoot, 3 courgetteplantjes die ik een paar weken geleden gezaaid had (in de hoop dat ik nu binnenkort weer eens een mannelijke en vrouwelijke bloem tegelijk heb) in grote potten gezet, een aubergineplant die nog in een te klein potje stond een grotere gegeven en paksoi en Turkse spinazie gezaaid.

Ook maar weer eens een gieter water bij de suikermais gegooid, die staan met z'n vijven in een Action-wasmand en ondanks dat ik ze veel te laat gezaaid heb doen ze het verrassend goed.

En nog maar weer eens vleiend tegen de okra-plantjes gepraat in de hoop dat dat nog wat wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

straatje verder gelegd, nog maar 7 meter, pfffff...

kilootje nz spinazie geplukt, kilootje snijbonen, 1 rode kool, 1 pruim Opal, water gegeven, dahlia's geplukt, 1 gestreepte courgette, 2 killer-augurken (om bang van te worden ), smeerwortel gesneden voor de gier

 

ennuh een leuk kookboek gelezen: Le Pain Qoutidien, aanradert!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boontjes geoogst ( zit ze nu te eten ) samen met de Raja aardappelen. Veel gedaan vandaag. De rij appelen toch maar met netten beschermd vandaag, tegen de papagaaien en duiven enzo.

Heel gedoe trouwens.

Gewied, stekken gemaakt, water gegeven, veel opgeruimd, eerdere stekken omgepot, stekken van de aardbeien enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kas opgeschoond, dat wil zeggen: alle vier snackkomkommerplanten eruit getrokken, losgemaakt van de steunen en van de nok. Ze waren wel door de hele kas gegroeid en ik kon er nog maar net onderdoor lopen. Maar de opbrengst viel tegen en de bladeren verkleurden en verschrompelden. Het handje (mandje) vol komkommertjes heb ik ingemaakt voor in de koelkast, zo kan ik er de komende tijd nog wat van snoepen. Nu hebben de tomaten, paprika en peperplanten meer licht en ruimte, hopelijk komt daar nog wat van terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag de kat uit de vensterbanktuin gejaagd, nadat ze een heel blad van een babysperzieboon had opgevroten en alle 5 mn spinaziezaailingetjes uit de grond had gejast

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rupsen 1000-ling ontdekt in m'n grootste groene koolplant. Het hele hart was aangetast dus de hele plant maar weggegooid, niet meer te redden. Verder alles goed nagekeken en gelukkig verder geen grote nesten meer aangetroffen. Wel een enkele losse rups die ik in een struik in de voortuin gedumpt heb tenslotte hou ik wel van vlinders. Ze moeten alleen van m'n kool afblijven. Dus woensdag maar eens een paar meter vitragestof o.i.d. gaan kopen op de markt, misschien kan ik dan nog wat kool beschermen.

Ik heb het probleem helaas schromelijk onderschat

 

Gisteravond weer een aantal slakken gevangen en vanmorgen nog een paar ontdekt in de lavas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triest staan te kijken hoe veel van mijn planten het loodje hebben gelegd door de aanhoudende droogte...net weer 3 hele druppels gehad, de regenmeter is niet eens nat geworden... dus ik ga maar door met gieten wat ik in leven kan houden daarmee en de rest afschrijven op 'de grote Droogte'...........volgens jaar nieuwe kansen )

 

 

MVG

 

 

Danuta

MVG

 

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag weer voor het eerst vrw werk gedaan in de NME natuurtuinen. De compostvaten gevuld met wat onkruidblad met en zonder zaad. Zuring heb ik wel de wortels afgehaald, die niet in het vat komen. Daarbij weer wat mest van de kinderboerderijdieren gedaan en nu kan het weer flink gaan broeien. De onkruidzaden zouden dan gedood moeten zijn. Verder veel Japanse duizendknoop uitgetrokken, berm gemaaid met de handzeis, aardbeienveld gewied, aardbeistekken genomen, een emmer vol die morgen of zo in P9 potten komen. Eventueel voor in de verkoophoek, anders om weg te geven.

 

Uit de schooltuinen heb ik wat zaden genomen van de verschillende prachtig bloeiende papaversoorten, van collega tuiniers heb ik ui en wortel meegekregen. En de oranje goudsbloemen daar waren goed voor zaad en bloemen ten behoeve van 'in de toekomst te maken' calendulazalf. Ik heb zelf gele goudsbloemen (passen beter bij de naam 'goudsbloem', maar ja...), maar deze schijnen minder geneeskrachtige werking te hebben. Vraagteken.

 

De uien en wortelen gaan in de bewaring tot morgen, ik heb twee bier en een pizza opgehaald, ben te moe om te kokkerellen vanavond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wieden? wat is dat?

 

rode kool gesneden, snijbonen geplukt, 2 courgettes geplukt (was een goede krachttraining ), laatste rattes geoogst, laatste zwarte bes, eerste kruisbes

 

nieuwe aardbeitjes water gegeven, nieuwe snijbietjes ook, glimmende reepjes opgehangen bij de pruim voor tegen de vogels

 

ennuh...campanula's geplant, trechter onder de tweede regengoot gehangen om de tonnen weer te vullen, 1 tomaat gesnoept (er wordt maar heeeeeeel langzaam eea rijp hier), gediefd

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna klaar met het ontruimen van een stuk tuin, op de rozemarijn na is alles over geplant naar hun nieuwe bestemming, doel is dat dit gedeelte van de tuin moestuin gaat worden en probeer hier twee of drie bedden uit te halen. Denk er zelf over om er drie van te maken zodat ik overal makkelijk bij kan, maar dit hang af wat er geplant/zaaid gaat worden volgend seizoen. Nu alleen nog palen en gaas gaan halen want we willen niet dat de kippen zich te goed gaan doen aan het jonge gewas maar de gehele winter zolang er niets staan hebben zij een grote zandbak tot hun beschikken als ik nu naar buiten kijk zijn de eerste druppels al aan het vallen, hoop dat het snel ver gaat want wil vandaag de angora konijnen verschonen, en die mogen tijdens het verschonen even de benen strekken. Verder sta vandaag op de planning de rozemarijn te verplaatsen (dit doe ik gewoon als het regen) en eventueel een aantal stekken er van af te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...