Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Zuring opgegraven voor de zoveelste keer.

Maar voornamelijk geoost, ik moest even de kruiwagen gebruiken om bij de auto te komen

Geplaatst:
  • Auteur

Pruimen geraapt.

Lie heeft een paar eau de vie tonnen klaar staan. Er zit al ongeveer 100 liter pruimen in in van de tonnen..ze beginnen lekker te gisten. De mirabellen beginnen af te rijpen, en in de ochtend gaan we even kijken hoe het ervoor staat

We rapen alleen nog maar pruimen op, plukken of schudden niet, want de zon gaat nog even uitbundig schijnen, en dan worden de pruimen zoeter..zoeter betekend meer suikers, meer alcolhol dus enne dan...hik

(Lees het volgende artikel over hoe we verder gaan met de pruimen: http://www.bloggen.be/appeljam/archief.php?ID=853801 )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb vandaag alleen water gegeven en foto's genomen van de mooie bloeiertjes:

Oregano komt net in bloei:

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=38777&g2_serialNumber=2

Net als de sperzieboon op het balkon:

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=38770&g2_serialNumber=2

En de slamixen in de tomatenpotten doen aan een soortvan sliertballet:

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=38774&g2_serialNumber=2

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Mooie bloemetjesfoto's!

Ik heb vandaag veel gezaaid: winterpostelein, spinazie winterreuzen, veldsla, snijbiet, meiraapjes en ik geloof nog wat maar dat ben ik alweer vergeten.

Heerlijk, bijna alle grond is weer bezet!

Verder het zaad geoogst van de pluksla en afgevallen bladeren van de notenboom verwijderd.

Geplaatst:

Zaadjes geoogst van de courgettes(ronde en gewone) van de komkommers,en van de bonen. De friese woudboontjes er uit gehaald,en die hangen te drogen,evenals een lading kruiden,en absinth.(Niet er uit gehaald maar afgeknipt)

Geplaatst:

Geschoffeld , onkruid getrokken , nieuwe sla gepoot. wat gerommeld en weinig substantieels verder. Tot de regen en het onweer. Een lekker dikke bui.

Geplaatst:

zaden en zaaddoosjes geknipt van de lathyrus ,stokroos, en de lupine,

in zakjes gedaan en zorgvuldig opgeborgen in de groentela van mijn koelkast.

De uitgebloeide koppen van de zonnebloem weggeknipt, en op een vuilniszak

in een houten kist in de kelder gelegd, om te drogen dan heb ik zaad voor volgend jaar,

en dan hebben de vogeltjes van het winter te eten .Ik kan me nu al verheugen op

het spektakel dat het geeft.

Nou de lucht betrok razendsnel, maar het regende warm water en volgens mij (heb ik nog niet gecheckt)

is er nog geen mm gevallen , dat schiet lekker op !!!

Geplaatst:

heerlijk staan genieten van een prachtige regenboog

(genieten op die manier is voor mij een wezenlijk onder

deel van tuinieren zie je ?

Geplaatst:

augurkommers gehaald, nz spinazie, water gegeven

Geplaatst:
augurkommers gehaald, nz spinazie, water gegeven

Idem!

Edit: zie ik daar een komma over het hoofd... ik heb dus alleen de nz spinazie water gegeven.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Water aan tunnel en kas gegeven ,vandaag had het een klein beetje geregend dus buiten geen water .

Geplaatst:
  • Auteur

Er is aangekondigd dat het morgen gaat regenen. Het is hier nu zo kurkdroog, dat de walnoot zijn blad al begint te verliezen.

Planten in potten dus water gegeven, de tomaten in de kas. Daarvoor natuurlijk eerst de rijpe tomaten geplukt. De tomatenplanten zijn nog steeds goed buiten, alleen de Coeur de Boeuf begint vreemde vlekken te krijgen..de Oekraïners en de Black Cherry`s doen het nog uitstekend.

Kippies vrijgelaten; het wordt wel moeilijker ze in het tweede deel van de tuin te houden..ze proberen te ontflippen naar de boomgaard of de moestuin. kan nu bijna niet meer erbij gaan zitten en lezen..zodra ik even in mijn verhaal raak is er weer een vandoor.

Ze eten wel lekker veel slakken

Veel pruimen geraapt. De twee tonnen met pruimenpap beginnen te gisten..deze omgeroerd.

Weer 8 courgettes geoogst...

In de tuin van de Jardinades tuinbonen geoogst. deze waren in juni gezaaid, om te tonen hoe tuinbonen groeien. Er is een hele slechte opbrengst, het is gewoon de tijd er niet voor. Toch heb ik een maaltje tuinbonen in september..wel lekker

Geplaatst:

Heb de laatste dille geplukt ga ze zo drogen in de Bomann en nu eens een keer geen water gegeven.

hoop dat het zo eens even lekker gaat regenen!

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

kleindochter op trap getild om laatste pruimen te plukken

bramen laten plukken door haar mam

die er weer sap van liet maken door haar mam

Geplaatst:

Drie generaties met de pruimen bezig!

Geplaatst:

zo'n oude rob0 is vast niet te ..............

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Bramen?!

Geplaatst:

Kreeg bezoek op de tuin van familie. Ze gingen met meer dan 15kg aan tomaten naar huis. Dan nog Couregettes, platte peterselie, krulpeterselie, bleekselderij, andijvie, sla en pompoen.

Veredr de boel aan kant gemaakt en wat dingen opgeruimd en veilig gezet voor de kou en regen die komen gaat.

Geplaatst:

Zo als elke morgen eerst de kippen en konijnen, dan rondje door de tuin ff genieten van wat er groei en bloei, en dan komen er spontaan weer ideen naar boven voor volgend jaar.

Verders de aubergins bewonderd die groeien snel , bonen geplukt pfff lijk wel of er geen eind aan kom. En de eerste twee appels geraapt. Mmm en een van de drie courgette begint te rotten, lijk wel of ze niet groter willen worden dan een snack komkommer.

Geplaatst:

In de nieuwe tuin nog wat karton gelegd, op twee plaatsen, deze hier ligt al vol met compost om winterbloemkool op te planten.

De prei was deze week woensdag al geplant.

IMG721376281378660263.JPG

IMG721463281378660289.JPG

Verder een beetje opgeruimd in de kas en een goei pintje gedronken.

We leven toch maar ene keer nietwaar? Enne,,,, wie heeft er al een corbillard gezien met een aanhanger waar een brandkast op stond

Verder nog karton gelegd want morgen brengt de gemeente 10 m³ gratis compost.

IMG721514191378658580.JPG

Op die grond staat nu niets als kweekgras, zevenblad, distels, brandnetels biezen en japans knoopskruid, allemaal hardnekkige planten, of mag ik toch onkruid zeggen?

Maar,,, buiten de twaalf 'poule de Bresse' die ik al had, heb ik me nu ook nog elf ganzen aangeschaft, goede helpers om alles proper te houden.

IMG721213201378660990.JPG

IMG721158631378661015.JPG

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ja dat zag ik laats op tv met dat karton, weet alleen niet meer waar, volgen mij bij Gardeners world op bbc.

Geplaatst:

Hallo Willy, heb ik het nu goed gevonden op Google, dat een corbillard een begrafenisauto is ???

Rijden die in België dan met een brandkast in het rond ???

Of is dat hetzelfde als dat wij wachten op de Zilvervloot, dus een hele berg geld.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

Wat elke morgen terug kom de konijnen en kippen, straks voor het slechte weer binnen kom de konijnen en kippenhokken verschonen.

Geplaatst:
  • Auteur

Hele mooie foto`s Willy,zo van dat karton en er al op geplant. Blijf je foto`s maken..ik ben zeer benieuwd naar het vervolg

Geplaatst:

Vandaag hebben ze dus die gratis compost geleverd, voor vijf euro is de chauffeur tot op het karton gereden, veel werk voor mij gespaard.

IMG721645111378746228.JPG

En deze middag was ik al zo ver.

IMG721713631378746259.JPG

Ten einde een beetje uit te rusten heb ik ook de afsluiting voor de ganzen aangepast, helaas geen foto van gemaakt.

Maar deze avond, toe ik moest stoppen door de hevige regen, was ik al zo ver, bijna gedaan.

IMG721878761378746379.JPG

En nu maar hopen dat het ook werkelijk werkt want de grond is niet gespit of zo.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.