Nynkef Geplaatst: 6 oktober 2013 Geplaatst: 6 oktober 2013 4 boerenkoolplantjes in de volle grond gezet onder vliesdoek. Verder in de siertuin wat gesnoeid, o.a. de hedera die over de schutting groeit.
RobO Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 zwart-witte bonen geplukt om te drogen (kwam uit de zadendoos van mtf, misschien heet ie caprice of yin-yang boon?)tomaten geplukt, iets gewied, asters en dahlia's en courgette en pompo en mais meegenomen voor dochter's housewarming (was inderdaad heel warm, kwa gezellig bedoel ik)
Gast Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Ik heb me bestelling van tuinadvies.be binnen, en heb me tomaten geplukt helaas nog allemaal groen maar het weer wordt er ook niet beter op. En na het plukken van de tomaten de plant uit de grond gehaald. Hopelijk gaat het volgend voorjaar beter met de tomaten. Groetjes jessica
Sovreze Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Wederom veel grond omgelegd van vrijgekomen stukken. Nu al gauw 3/4e deel van de tuin. De herfst/winter gewassen blijven over (wortelen, postelein, veldsla, rucola, prei en wat afrikaantjes. Nog één dagje zulke inzet en de hele tuin is zo goed als winterklaar. Daarna kan ik me gaan richten op het opknappen van de kas en het wegbrengen van grof vuil en tuinafval dat ik niet op de composthoop wil hebben (dit ligt nu weg te kwijnen in een hoekje).
Bit Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Vandaag toch maar vast 2 rijtjes begonnen te poten van de knoflooktenen. Moet er nogal wat zetten, en verderop in de week zal het er niet van komen gezien de weersverwachting.
Piroska Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Ik heb bar weinig gedaan vanwege het mooie weer, de tuinstoel riep mij de hele tijd. Alsnog: een bloemenperkje afgebakend met oude dakpannen die ik half ik de grond heb gestoken, nog niet af maar al op de helft.Wat bloembolletjes gesorteerd die nog snel de grond in moeten.Onkruid verwijderd tussen de moestuin en de afrastering naar de buurvrouw, hier stonden geen gewassen dus het onkruid was haast een meter hoog.Wat uit de bomen gewaaide takken opgeruimd.Enkele groene walnoten gedopt en de drogende walnoten op het stoepje gekeerd. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Limoen Geplaatst: 7 oktober 2013 Geplaatst: 7 oktober 2013 Met opgetrokken wenkbrauwen naar de rij knoflooktenen gekeken beetje slechte fototis een beetje raar heuveltje, bij nadere inspectie ligt er in ieder geval geen poep in. Ik dacht alleen dat katten niet van knoflook hielden...
appelsientje 60 Geplaatst: 8 oktober 2013 Geplaatst: 8 oktober 2013 Twee grote tonnen gevuld met aarde de ene met flink wat turf voor de blauwe bes die ik besteld heb en de tweede met potgrond.Die is voor het appelboompje.Verder weer een partij rupsjes tot moes gedrukt De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
RobO Geplaatst: 8 oktober 2013 Geplaatst: 8 oktober 2013 grasjes verwijderd,bladcontainer klaargemaakt voor te verwachten bladerenappels gepluktknolselder geoogst, was doorgeschoten vorihe maand en inderdaad: bijna niet te eten vol met harde draderige stukjesknolselder afgevoerd diep nagedacht over het te spitten stuk, daar bleef het bij ivm niet-tegen-de-zon-kunnen
jootje Geplaatst: 8 oktober 2013 Geplaatst: 8 oktober 2013 Verkeerde been uit bed, gruwelijke koppijn daarbij, dus....naar de tuin. Een uurtje of 3-4 de beuk erin gegooid. Veel grof onkruid weggehaald, beukenhaag al een end gesnoeid, van de week weer verder.....van buurmannetje, kievietsbonen, spinazie, worteltjes en bietjes gehad! Humeur weer op orde, hoofdpijn weg, wel spierpijn nu!
aalterse-willy Geplaatst: 8 oktober 2013 Geplaatst: 8 oktober 2013 Hier in de tuin niets, maar ik ben wel maïs gaan rapen op vijf hectare die gehakseld werd van de schoonbroer.Dood op ben ik, moe en kapot gelopen op die stoppel maar ik heb wel een mooie cent verdiend hoor, heb ongeveer een m³ maïskolven geraapt, eten voor de ganzen en de kippen (Maïski). Gaan die smaken zeg? Heel binnenkort mag er toch een haantje aan het mes likken zulle want ik ben echt benieuwd hoe die gaan smaken. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bit Geplaatst: 8 oktober 2013 Geplaatst: 8 oktober 2013 6 soortjes knoflook staan er in nu, nog een aantal te gaan. Had niet veel tijd voor de tuin vandaag, wel gemaaid voor het complex: nog net ff lekker kort voor het slechte weer wat komen gaat.Verder opgeruimd.
zonnetje Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Gisteren wieden en nog eens wieden was door ziekte al een tijdje niet geweest en dat groeit toch echt wel het snelst
Gast Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 het is nog zo lekker weer nu dus vandaag druk buiten bezig met 2 moestuinbakken in elkaar te knutselen beitsen en dan nog een keer beitsen en dan in elkaar schroeven door middel van hoekplaatjes dit is lekker stevig. Ik beits de planken zodat ze een lange tijd mee kunnen gaan. Groetjes jessica
appelvrouw Geplaatst: 9 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2013 Hetzelfde als Willy..glaneren heet dat hier, de mais oprapen die niet met de oogstmachine mee is genomen. Wij hebben maar een klein hoekje van een veld gedaan en hadden al een bed vol...Gisteravond heb ik dat allemaal in zakken gestopt..zakken die ik van Jorieke en Thea heb gehad, komen die goed van pas zeg, en opgehangen onder het houthok. Ik zou nog graag veel meer geraapt hebben, maar waar droog je al die mais? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Oh gaaf zeg! Wij hadden de maïskolven van eigen oogst op in huis liggen. Uitgespreid op karton, en af en toe even schudden/draaien. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Deze morgen de aanhanger weggedaan, moest dan de kleindochter van school gaan afhalen, 18 km ver, en deze namiddag is het daar koers, daardoor kan ik niet verder doen en ligt de maïs nog op de aanhanger. Er is wel nog wat werk aan zoals ge ziet.Hier is er heel weinig verlies nu, komt door het goede weer van de laatste maanden.Op veel velden kunt ge niet meer gaan rapen, die worden onmiddellijk terug bewerkt. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 9 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2013 Ik had een afspraak met de boer. Ik kon ongeveer 100 x zoveel gaan rapen, volgend jaar eens beter kijken en voorbereiden. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Nog wat soortjes knoflook gepoot. Nog 4 soortjes te gaan. Verder nog wat gewied.
thea Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Alles wat we kunnen eten/inmaken uit de tuin gehaald. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Bit Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 Ik snap er helemaal niks van dat jullie nog tomaten in de tuin hebben ? Dat is hier écht al een tijdje voorbij ! Niet om jou hoor thea ( ze komen uit jouw kasje neem ik aan ? ) Maar al die andere mensen ook.
thea Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 De onderste foto links uit de kas en de bovenste foto rechts uit de TUIN. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Heleen1963 Geplaatst: 9 oktober 2013 Geplaatst: 9 oktober 2013 groningen is gewoon het land van melk en honing Bit hahaha
Aanbevolen berichten