Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een kip met een gezwollen oog..verder heeft ze geen snot dacht ik hoor. Moet ik die kip apart blijven houden? Ze is nu twee dagen apart in de caviakooi op het gras, maar eet en drinkt goed..IMG681420811398960370.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dank je wel. De kleine kipjes hebben vannacht in de caravan geslapen, ik moest ze er wel inzetten..ze snappen het nog niet. En ze gingen onder de grote kippen slapen..zodat er op hun kop werd gepoept

Geplaatst:

Haha,dan kan je nu een verhaaltje maken van de kip,die weet wie er op haar kop heeft gepoept .(Ken je het boekje van de mol??)

Geplaatst:
Ik heb een kip met een gezwollen oog..verder heeft ze geen snot dacht ik hoor. Moet ik die kip apart blijven houden? Ze is nu twee dagen apart in de caviakooi op het gras, maar eet en drinkt goed..IMG681420811398960370.JPG

ruik even aan haar bekje, weet je het zeker ( een snotbekje stinkt namelijk )

Ik heb ook zo een kip gehad, ook zonder snot, ook met zo'n oog. Heeft ermee rondgelopen tot haar dood. Er is mij toen verteld geweest dat dat een beschadiging was van het ooglid.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Lie heeft mooie legnesten gemaakt, maar Zwartje wil daar echt niet op..soms legt ze haar ei buiten. Ze heeft het ook heel moeilijk en kreunt als een tennisster.

Sinds kort heeft ze een mooie rustige plek gevonden waar ze niet gestoord kan worden..in de ton met zaagsel die op de legnesten staat om af en toe wat zaagsel over de poepjes te strooien. daar wordt ze niet gestoord door een van haar zussen..IMG729019461402254565.JPGIMG729194961402254567.JPG

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Er zijn 4 nieuwe kipjes gekomen, van Nasuada

Ze gaan goed met zijn ren, worden af en toe opgejaagd door de grote kippen, maar ze hebben ook een strategie zag ik, als ik voer strooi dan laten 2 van de kleine zich opjagen en de twee andere pikken dan gauw wat korrels

In de avond was ik ze steeds kwijt. Iedere avond ging ik naar de ren om ze binnen te zetten, uit ervaring weet ik dat nieuwe kippen de weg nog niet weten.

Van deze kon ik er maar steeds 1 of twee niet vinden in het donker. Gisteravond zijn we in de schemering gegaan en wat bleek: ze zaten bovenop de omheining..ze kunnen dus door het roofvogelnet dat Lie heeft gemaakt. Hij moest een trap halen om ze een voor een te pakken. We zouden ze daar ook wel kunnen laten zitten denk ik, daar zijn ze wel veilig voor de vos..maar ik twijfel of de steenmarter ze daar niet gemakkelijk ontdekt, en verder is het voor de winter ook wel fijner als ze binnen slapen.

Geplaatst:

Leuk te lezen dat de kipjes zijn aangekomen en goed gaat. Denk ook dat veilig in het kippenhok beter is dan buiten.

Wij doen een plank voor de opening van het nachthok, kan er niets meer in en zitten de kipjes veilig op stok.

Heel veel scharrelplezier en kijk uit naar de foto's.

Nasuada heb je al naar Serama's gekeken? Was met Loraine op een show, wat een leuke prachtige kleine kipjes. In de maten A, B en C, 3 keuses hoe klein maar met hun houding net grote kippen. En de eitjes zijn prachtig, net paaseieren.

Geplaatst:

Foto`s voor het zoontje van Nasuada.

Nasuada vlogen ze bij jou ook? Hier vliegen er eentje snachts het kippenhok uit..en in de ochtend vrolijk weer terug Ze gaat in een hoge boom slapen.

Aankomst, even nog buiten wennenIMG858536601409863715.JPG

Ze lopen nu al lekker te scharrelen met de anderenIMG862383061409863746.JPG

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Hoi,

Op een of andere manier had ik deze post over de kipjes gemist en zie ik de foto nu pas.

Heel erg leuk om te zien dat ze zo mooi terecht zijn gekomen. Ik hoop dat jij er ook van geniet.

Wij vinden het maar een kale boel zonder onze kipjes en ga op zoek naar nieuwe kleinere kipjes dit voorjaar.

En dan max 3 of zo. Jane ik hou jullie tip zeker in mijn achterhoofd.

Mijn zoon(tje) werd helemaal blij van de foto!!

• 3 weeks later...
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb het even gehad met buren met honden en kippen houden. Vanmiddag is weer een van de jachthonden in de tuin geweest..een kip dood..een kip zo aangevreten dat Lie hem dood heeft gemaakt, andere kippen waren verdwenen maar er kwamen enkele zonet langzaam tevoorschijn tegen de schemering. Een kip zit nog onder de maaimachine in het schuurtje en die was er niet onderuit te lokken dus hebben we voor vannacht maar het schuurtje dichtgedaan. Of ze gewond is weten we niet..ik zag wel een hap veren van haar liggen, maar ik dacht geen bloed.

1 loopeend (het enige vrouwtje) verdwenen..we hebben uren gezocht maar nog geen teken van leven. De mooie man van het stel Maurice is aangevreten..maar het valt misschien mee..zijn schouder daar is het vel en de veren af, maar de vleugel doet het nog. Hij zit nu even apart in de kas. De plek op zijn schouder is wel iets van 5 bij 3 centimeter..heeft iemand een idee of ik er wat op moet doen? Of heeft hij sowieso geen kans?

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ja ik ben wel wat van slag. Vanmiddag zouden nieuwe oppassers komen om te kijken hoe ze voor de kippen gaan zorgen, maar ik heb ze gezegd maar even niet te komen..eerst maar veren opruimen en zien dat een deel van de beestjes terugkomt.

Hoe gaat dat met de honing? Iets vloeibaar maken in de magno? Lie is bang dat er dan meer vuil aan gaat plakken..?

Geplaatst:

Ja die honing maak je geloof ik sowieso eerst flink heet (zag ik gisteren ook nog in 'The Equalizer' . Hij kookte het eerst, en als het flink is afgekoeld dan smeer je het er op.

Hij deed er daarna nog een verbandje op, maar hij moest ook nog vechten. In Florida smeren ze het ook op wonden bij waterschildpadden. Het blijft er onder water ook op zitten, zonder verbandje.

Dat er meer spul aan gaat plakken maakt niet zo uit, het laagje honing zorgt dat dat vuil niet op de eend komt. Het is antibacterieel.

Geplaatst:

Verdorie zeg!!! Wat een rotsituatie zo... Das nou al de zoveelste keer... Zo bouw je nooit een mooi bestand aan eendjes en kipjes op als er steeds zo'n hond tussendoor komt moorden...

Geplaatst:

nee zeg...

steeds dezelfde hond van dezelfde buren? valt er niet iets tegen te doen?

ze kunnen beter geen jachthonden houden als ze deze niet onder controle kunnen houden. nu zijn het weer kippen/eenden. volgende keer misschien een kind wat net de eendjes aan het voeren is...?

Geplaatst:

Nee niet dezelfde buren. . Andere nieuwe buren die ook jagen. Duizend x sorry natuurlijk maar daar heb ik geen flikker aan..

En inderdaad Ik blijf achter lopen met de eenden..ik wilde zo graag kleine eendjes van Bibi en Maurice die echt een hele mooie trotse eendeman is. Dank Jorieke straks even met de honing aan de slag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...