Jorieke123 Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Ze staan een beetje te hijgen, en houden hun vleugels wat verder van hun lijf.En als ze het lekker warm (dus niet heet) hebben, dan gaan ze raar op de grond liggen en hun poot/vleugel strekken. Het ziet er uit alsof ze niet helemaal sporen, maar dan zonnen ze. Er is geen schaduw? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 nu wel, ik heb er een doek voorhangen, want ze zaten steeds in het nachthok, maar dat lijkt me ook warmmaar dan weet ik nu waar ik op moet letten en deze temp. zijn ook niet normal.......thanx jorieke Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Conny Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Waarom zet je geen ventilator in het nachthok.Kunnen die kippen eens lekker bijkomen. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
appelvrouw Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2013 Jorieke deze beige langwerpige eitjes worden nu door de bresse/marans gelegd ..zouden ze nog donkerder worden? ( ze leggen nu ongeveer een week) De leghorns leggen witte eitjes, de rode dames bruine, en de ene orpington die over is legt nog niet... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 De 2 vrij witte eieren links bedoel je? Hm, die zijn wel heel licht van kleur. 'Normaal' leggen ze eieren met de kleur van het rechter ei, en nog donkerder. Of met meer spikkels. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Eveline68 Geplaatst: 7 augustus 2013 Geplaatst: 7 augustus 2013 Men zegt dat kippen met witte oorlelletje witte eieren leggen, helaas gaat dat voor een van mijn hennen niet op die leg een bruin eitje maar normaal gesproken is dit wel de theorie wat betreft witte en bruine eitjes, sommige rassen leggen ongeacht hun oorlel wel een bepaald kleur. En de marans kunnen inderdaad mooie donkere eitjes leggen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2013 (aangepast) Loop ik net langs het kippenhok, zie ik wel heel veel veertjes liggen..rossige, en de andere kipjes liepen de veertjes op te pikken. Lie die er net aan kwam lopen zei dat de kippen -toen hij net 10 minuten daarvoor pruimen kwam brengen- vlak ervoor allemaal onder de caravan zaten...beetje gek dacht ie nog.Ik zag een van de rode kippen niet, en ging zoeken...lag ze dood onder de brandnetels met een gat in haar buik..de darmen lagen eruit.Ik hoef er niet bij te zeggen hoe geschockd we beiden zijn...zacht uitgedrukt. Geen enkel idee wat dat geweest kan zijn, zo midden op de dag..de elektra stond er niet op natuurlijk, maar een vos verwachten we niet zo op de dag. Steenmarters ook niet, die zijn wel erg aktief snachts..maar bijten naar de verhalen gaan de nek van een kip door om het bloed te drinken. Roofvogel dat is het enige wat in ons op komt..of zouden de kippen zelf?...nee toch Edit: Nog even erbij vermelden dat er ook wat witte veertjes lagen...de haan en 5 van de kippen zijn wit..daarom dacht ik eerst aan een gevecht. 20 augustus 2013 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje Geplaatst: 20 augustus 2013 Geplaatst: 20 augustus 2013 wat erg jet! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Kikie Geplaatst: 27 augustus 2013 Geplaatst: 27 augustus 2013 Wat een vreselijke ontdekking moet dat zijn geweest We hebben afgelopen zondag drie krielkippen gekocht bij een hobbykweker. Hij zei dat als een kipje vecht met een ander en er bloed te zien is, dan kan het dat de rest ook begint te pikken... tot de dood toe. En hij zei dat de rode ook altijd sneller gepikt worden, hoe dit komt wist hij niet te vertellen. Hij zei alleen dat dit op die 30 jaar kippen kweken opvallend was en dat andere kwekers dit ook opmerkten. Als hij zag dat een kipje bloedde, dan zette hij het een aantal dagen apart zodat het kon genezen en de situatie niet zou escaleren...Dus misschien heeft de rest dit toch gedaan? Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 27 augustus 2013 Ja erg was het..we sliepen er slecht van Lie en ik, en ik keek om de haverklap of er geen rovers op de loer lagen. Éen keer zijn we samen schreeuwend door de tuin gerend omdat ik wat op zag vliegen met een onbekende kleur...was een duif Maar er is weer nieuw leven. Mijn buurman kwam vanmiddag met twee loopeenden onder zijn arm aan ( die gebruikt hij om zijn honden mee te trainen..en daar geeft hij ook demonstraties mee...) 6 weken oud.Meteen hommeles in het hok. Kippen renden de ene kant op, eenden de andere kant... Na het "gedoe" aangekeken te hebben dachten we aan een omgekeerde teil waar de eenden samen onder gingen zitten..ze zijn er alleen niet meer onderuit te krijgen.Dus gooiden we het voer maar onder de teil. Daar zaten de kippen weer op te wachten..inene zijn ze niet bang meer de een na de ander kroop onder de teil om de eenden te verschrikken en gauw het eten op te vreten. Kleine harte- en hersenloze krengetjes zijn het inderdaad. En de eenden maar bibberen.Buurman heeft ook ons caviahok geleend, dus een alternatief hebben we niet. vannacht maar even zo gelaten( in ieder geval hebben de eenden nu even rust) morgen even verder zien of we een hoek moeten afzetten voor de eenden. Ik ben wel heel benieuwd of ze inderdaad zo goed slakken eten..dat zou mooi zijn Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 28 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2013 Ik heb een hoek afgezet voor de eenden. Volgens het web zou ik ze vliegen, wurmen, slakken e.d. moeten voeren..maar ze zijn nog overal bang voor ( komen uit en betonnen hok waar ze met grote eendensoort zaten)..De teil hebben we weggehaald en Lie heeft net een hok getimmerd met als basis de gasflessenhouder van de caravan..blijven we een beetje in stijl.Omdat ik ze niet ga eten krijgen ze namen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Dit zijn ze dan, Joko en O-no...ik denk twee mannetjes, maar weet het niet zeker. Ze zijn nog erg wild en bang als wij in de buurt komen. De kippen proberen steeds bij hun voer te komen en zijn zeer gefrustreerd dat dat niet lukt. Gelukkig komen ze niet op het idee over het hek te springen. Voorlopig krijgen de eenden brood natgemaakt met kruidenthee, keukenresten, en alle wormen, torren, vliegen en slakken die we kunnen vinden. Hier proberen de kippen een slak te pakken die de eenden vast veel te groot vinden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Conny Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Het lijkt wel een muisjesslak. Wat een leuk stel eenden.Ik hoop dat ze snel aan jullie gewend zullen zijn. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
bio-fee Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Wat is eigenlijk het nut van eenden (behalve dat ze leuk zijn)? Heb je ze voor de eieren? Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Nee voor de slakken..ze eten veel naaktslakken en geen groente op in je moestuin..is de bedoeling. Ik zit er aan te denken ze vrij in de tuin te laten en hun eigen nest te laten zoeken/maken; maar zal waarschijnlijk niet gaan vanwege de vos.Of we moeten alles vosvrij zien te houden.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bio-fee Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Eten kippen geen naaktslakken dan? Of eten die dan ook weer je groentes en is dat het probleem? Gaan deze eenden dan helemaal geen eieren leggen? Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Ze leggen zeker eieren en die zijn ook lekker. Als ze vrij in de tuin zullen wonen zal ik die eieren misschien niet zelf kunnen rapen.Maar zoals gezegd hoe dat zal gaan weet ik nog niet. Nee, ze eten geen groen, en de kip natuurlijk wel.Mijn kippen eten wel wat slakken, maar niet de hoeveelheid die ik heb..denk ik. Anyhow, ik heb helemaal niet om deze eenden gevraagd, de buurman kwam ze brengen..ze waren bij hem overbodig, het was ze nemen óf de pan in dat vond ik wel wat al te zielig voor 6 week oude eendjes... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bio-fee Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Nou ja, wel leuk, zo'n eendenexperiment!Wat eten ze nog meer, behalve naaktslakken? Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 torren rupsen kevers enzovoorts. Nu eten ze ook brood met kruidenthee zacht gemaakt. Over kruidenthee gesproken..mijn kippen lijken aan de dunne te zijn..weet iemand daar een oplossing voor? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 krijgen de kippen veel sla enof spinazie? dat is het enige wat ik weet Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Ja, ze eten nogal veel snijbiet ( daar heb ik bergen van, en de kinderen vinden het leuk om dat te geven, want de kippen pikken dan het hele blad weg.)Kan het daarvan komen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 zou kunnen, werd bij mij gezegd oppassen met sla en spinazie e.d.gewoon ff geen snijbiet en kijken of het over gaatzien ze er ook echt ziek uit? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 30 augustus 2013 Geplaatst: 30 augustus 2013 Kippen zijn sowieso 1x per dag aan de dunne... Of is al hun poep nu zo dun? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 30 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2013 Volgens mij is het niet echt normaal..dat dunne. het moeten grijszwarte drolletje zijn met een wit puntje of zo iets dergelijks..(ooit gelezen, niet helemaal onthouden) nee Greetje, ze zijn helemaal niet ziek of zo..alive and kicking Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kikie Geplaatst: 31 augustus 2013 Geplaatst: 31 augustus 2013 Die hele dunne mest, is waarschijnlijk blinde darm mest. Dat hebben de kippen één keer per dag en is normaal. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.