Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik zit een beetje te kijken wat voor kruiden ik volgend seizoen er bij zet..

Ik heb nu:

Peterselie

Selderij

Bieslook

Dat zijn de meest gangbare... Maar welke hebben jullie? Wat zijn de basic-kruiden die je eigenlijk in de keuken niet kan missen?

Hoor het graag van u

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

Ik hou zelf erg van allerlei verschillende soorten munt, en ook rozemarijn, tijm en oregano , basilicum en bieslook gebruik ik hier veel.

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Geplaatst:

Ik vind Marjolein ook onmisbaar. In veel van mijn recepten gaat er wat van in. Gelukkig heb ik nu een wilde Marjolein (overblijvend) die qua smaak heel dicht in de buurt komt.

Verder Lavas (maggie), tijm, basilicum, rozemarijn en natuurlijk peterselie, bieslook en selderij.

Knoflookbieslook en daslook vind ik in het voorjaar heerlijk om van te snoepen of op een boterham.

Pimpernel, tuinzuring en borage (komkommerkruid) horen in de groene saus dus die heb ik ook in de tuin.

citroenmelisse voor siroop voor de kinderen (met spa rood vinden ze het net sprite), salie voor thee bij keelpijn zijn ze hier helemaal weg van.

Ik moet er alleen nog een gewoonte van maken om er meer van te drogen voor gebruik in de winter. Actiepunt voor komend jaar.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Van citroenmelisse en tijm (en misschien ook van enkele andere) kan je vast bij andere moestuiniers een zaailing/stekje krijgen. Citroenmelisse gedraagt zich als een tam onkruid als je het eens hebt. Mijn marjolein, rozemarijn en pimpernel heb ik van Jorieke.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Gewoon uit de supermarkt? Even klein kiemtestje doen... is ook lekker op brood... mosterdkiem/cress.

En anders heb ik wel wat voor je...

Geplaatst:

Veel is al opgenoemd, maar ik mis de tweede soort peterselie...de platte. Ik heb gekrulde peterselie voor de garnering en de platte peterselie voor de smaak.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weeks later...
  • 3 maanden later ...
Geplaatst:

Ik heb op dit moment alleen basilicum. Ik hoop daar nog munt en oregano aan toe te kunnen voegen

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...