HansK Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Ik heb een zak Narcis bollen gekregen, maar kan ik die nu nog planten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 (edited) als ze voorbehandeld zijn binnen, als de grond nog niet bevroren is buiten, alleen bloeien ze ietsje later edit: ik heb wel eens tulpen in maart geplant, ging prima, bloei in augustus maar wel heeeel kort Edited December 6, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Ik weet niet of narcisbollen anders zijn dan andere bollen, maar ik heb altijd gehoord dat je tot in de eerste week van januari nog bollen kan planten. Ze komen inderdaad in het voorjaar ietsje later op dan dat je ze in oktober plant. Goeie ervaring mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 ietsje later.. Hoeveel later praat je dan over? 2 weken? maand? Enig idee?Ik moet nog 300 tulpenbollen planten Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Ik heb geen vergelijk omdat ik de bollen nog nooit op de "juiste" tijd gepoot heb. Mijn tulpen bloeien altijd in de laatste week van april. Hyacinten net ietsje (1½ tot 2 weken ?) eerder. Misschien kan je nu zelf uitrekenen wat de vertraging is? Het hangt natuurlijk ook af van het winterweer en hoe vroeg het voorjaar zich aankondigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Heb ook nog wat crocussen en narcissen liggen, ook nog niet gepoot.... zoals altijd... Maar Robo... die kan ik dus gewoon in bv bloembakken poten en dan binnen zetten (in mijn koude huisje dan dus bijvoorbeeld) ipv in de volle grond?Dat lijkt me namelijk wel een goede oplossing... er is dus nog hoop... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 ja hoor, wel ff wachten tot de sneeuw van morgen voorbij is... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 In potten.. Hm, Je brengt me op een idee Erny! Heb nog een grote 45liter pot die voorlopig staat te niksen tot dat er weer ananaskers in komt.. Ga daar denk morgen eens minimaal 50 bollen in proppen.. Vrolijke pot word dat dit voorjaar Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Nou... ik mórgen in ieder geval niet... of ik zou op de slee moeten gaan (als ik de nood- weersvoorspellingen tenminste moet geloven ), maar zaterdag zou het een mooie droge dag worden, dan maar eens een reddingsactie ondernemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted December 7, 2012 Share Posted December 7, 2012 Afgelopen vrijdag nog stinzenbollen (toevoegen aan woordenboek) geplant bij het NME. Nog net op tijd want er ligt nu 10 cm sneeuw overheen. En vannacht/morgen komt daar nog meer bij. In februari komen de eerste bloemetjes al tevoorschijn. Mijn gladiolenknollen had ik thuis pas laat geplant, die hebben gebloeid tot vorige week, ik heb ze er nog maar net uitgehaald. Die kunnen er na de winter pas weer in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 ... stinzenbollen (toevoegen aan woordenboek) .... Stinsenplant geprobeerd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 Oh, dan wordt het hardnekkig verkeerd geschreven zeg, ik zal dat maandag direct aankaarten. Dank je wel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansK Posted December 16, 2012 Author Share Posted December 16, 2012 Zo! Ze staan erin. Waarin? Nou:- 1 rij langs mijn terras- Hoek naast de rabarber- 7 kleine potten- 2 grote bakken Had kunnen weten dat als een bollenteler aanbiedt om een paar bollen mee te nemen, ik moet rekenen op een enorme zak vol! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts