Ga naar inhoud

Aardpeer: verschillende soorten?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vandaag weer wat aardperen geoogst. De helft is kleiner dan 3cm (doorsnede) en dat wordt wel heel erg moeilijk schillen/schoonmaken.

Zijn er andere soort aardperen die groter zijn? Of andere smaken? voor de variantie.

Geplaatst:

Ja. Als je even googled kun je er een stuk of 5 verschillende rassen vinden, maar vaak wordt er maar één, onbenoemd, ras aangeboden. Of er smaakverschillen zijn weet ik niet.

Verder heb ik zelf ook altijd veel variatie in grootte. De kleinste gebruik om het volgend voorjaar weer te poten

Overigens schil ik aardperen niet. Met een borsteltje schoon boenen en de lelijke plekjes er uit is genoeg.

Geplaatst:

Wow, witte en rode met makkelijkere vormen, die wil ik ook!

Wie zou er aub een paar bolletjes kunnen sturen, ik vergoed de verzendkosten. aub. PM.

Die van mij zien er uit als aliens met bobbeltje en tentakels

Geplaatst:

Ik heb het idee dat het ook een beetje van het jaar (vocht?) afhankelijk is hoe makkelijk de aardperen te schillen zijn. Ik heb hier van het zelfde soort al van alles gehad.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Ik denk ook dat de bodem invloed heeft op de vormen.....wortels worden hier op de klei ook onhandelbare gedrochten maar in een emmertje met zand en potgrond, hele mooie kaarsrechte penen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...