Boerinneke Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Hoi, ik ben Boerinneke. Ik lees hier al een tijdje mee en heb al heel veel tips kunnen gebruiken, en ik hoop dat ik met mijn ervaringen ook weer mensen wijzer kan maken. Ik huur een tuin van ongeveer 125m2 bij een volkstuinencomplex, en dat doe ik nu 2 jaar. Komend jaar ga ik dus mijn derde seizoen in. Ik heb besloten het helemaal anders te gaan doen want het onkruid stond geregeld tot onder mijn oksels. Dit jaar dus een nieuw Project: worteldoek. Wordt vervolgd.... Hier wat foto's van afgelopen jaar: Mijn lappie Het was de bedoeling dat ik heel veel worteltjes zou hebben maar helaas, de vliegjes waren me voor. Dus nee, uien en afrikaantjes hebben niet geholpen. Mijn Project van afgelopen jaar: meloen Golden Midget. Voor herhaling vatbaar, die dwergen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Hej Boerinneke! Hartelijk welkom hier. Een mooi lapje grond heb jij ter beschikking. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met worteldoek, want bij mij groeit het onkruid wel eens boven mijn hoofd (letterlijk en figuurlijk). Veel plezier hier. Groetjes,Kamilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ed54 Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Van harte welkom Boerinneke,Al zijn je worteltjes niet gelukt, je hebt toch mooie groenten kunnen oogsten. Heb dit jaar ook buiten een experiment gedaan met 1 meloensoort (Minnesota Midget) en die heeft het al bij al ook heel goed gedaan. De mijne waren aan de buitenkant wel grijsgroen van kleur.Heb in mijn tuintje ook al enkele jaren geen worteltjes gezaaid maar ga het volgend jaar toch eens terug proberen. Heb wat zaden gekocht van verschillend gekleurde tomaten (paarsrood, wit, geel) en ben benieuwd hoe die het doen. Groetjes en alvast veel succes volgend jaar,Eddy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Welkom Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Welkom Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 Welkom mooie oogst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boerinneke Posted December 21, 2012 Author Share Posted December 21, 2012 Hoi allemaal, bedankt voor het welkom!Ik zei dat mijn worteltjes mislukt waren, maar als je pastinaken ook als worteltjes ziet is dat niet helemaal waar. Ik heb zojuist een paar monsterlijke pastinaken in mijn tuin aangetroffen. Vergeten groenten, klopt. Vergeten door mij dan wel... Iemand gratis pastinaken afhalen? Voor de varkentjes misschien? Nee, niemand? @Kamilla: ik ben ook erg benieuwd. Heb via internet 80 m2 gekocht die ik van de winter op maat ga knippen. En natuurlijk alle gaatjes maken. Dat ga ik lekker warm binnen doen dus ik hoop dat het klopt als ik het van het voorjaar in mijn tuintje ga leggen. @ Eddy: had jij dat nou ook niet, dat je maanden tegen je meloenen zit te praten (oke, dat klinkt raar als een vrouw dat zegt ) en dat je ze koestert, beetje poetsen, dakje erover, dakje er weer af, etc. en dat er dan zo'n moment komt dat je er een groot glanzend mes in zet? Ik moest wel even slikken hoor... De worteltjes ga ik overigens dit jaar helemaal inpakken. Het eerste jaar had ik er Ikeagordijn overheen en ging het aardig maar niet geweldig, het tweede jaar dacht ik het zal toch wel meevallen (geen worteltje gezien dus) en komend jaar ga ik er dus serieus werk van maken. Worteldoek eronder, vliegengaas erover, zijkanten ingraven en dan heb ik hopelijk heul veul worteltjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gem Posted December 22, 2012 Share Posted December 22, 2012 Welkom Boerinneke en succes met de worteltjes komend seizoen Quote ~I believe in God, only I spell it Nature~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynn Posted December 25, 2012 Share Posted December 25, 2012 Welkom en wat een mooie foto's van je oogst! Quote http://moestuinmiep.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts