dennislp Geplaatst: 22 februari 2011 Share Geplaatst: 22 februari 2011 Cyphomandra Betacea, of te wel de tomaten boom, Een tijdje terug zo'n 40 zaadjes hier gratis van ontvangen,denk dat ik ze toch maar is een beetje ga zaaien, stil liggen is ook zonde! Maar aangezien het toch een vreemde plant is naar mijn idee, vroeg ik me af of er hier mensen zijn die hem kennen? Frank hééél misschiennnn? Vond op palmvrienden.net tenminste al wel wat informatie,nieuwschierig? Klik dan hier:http://palmvrienden.net/jungle/winterbescherming/cyphomandra-betacea/ Zo te zien een plant die zéér slecht tegen vorst kan, maar verder simpel is.. Iemand die meer weet? (Denk van niet, je zult hem niet zo snel in een volkstuintje tegen komen denk maar als nog even ) (En frank, wie weet leuk om je assortiment is te vergroten als je hem niet hebt, haha ) Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Koert Geplaatst: 22 februari 2011 Share Geplaatst: 22 februari 2011 Ik weet er niks van, nog nooit gezien of van gehoord, maar ik wil er wel wat meer van weten Dus als je iets wil ruilen voor een paar zaadjes uit mijn collectie, graag!!Leuk ding hoor.(in mijn moestuin seizoen staat mijn lijst, laat maar even weten of je interesse hebt?) Quote Even a broken clock is right twice a day Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Share Geplaatst: 22 februari 2011 Ruilen, altijd leuk! Toch nog zaadjes voldoende zoals al eerder vermeld, en anders koop ik ze wel weer! Zal je wel een berichtje sturen Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bettyboop49 Geplaatst: 22 februari 2011 Share Geplaatst: 22 februari 2011 Wauw wat een aparte plant en nog noooooit van gehoord.........ik hou me ook aanbevolen voor een paar zaadjes!!!! Groetjes Betty Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Share Geplaatst: 22 februari 2011 Haha! Ja zeker appart, lees zo hier en daar iets over vruchten na een aantal jaar? hoop dat het eerder is Klik hier als je ze zelf wilt kopen! Ik heb goede ervaring met seedo.nl! Ruilen / kopen van mij kan natuurlijk ook nog altijd.. Maar heb er uiteindelijk ook niet oneindig veel! (Als je er wat wilt, zeg even hoeveel zaadjes je zou willen, kan ik beter inschatten of ik nog kan ruilen of niet ) Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorg Geplaatst: 22 februari 2011 Share Geplaatst: 22 februari 2011 Gaaf inderdaad, lees trouwens dat phytophthora (aardappelziekte) bij boomtomaten voor problemen kan zorgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peet van oosten Geplaatst: 22 februari 2011 Share Geplaatst: 22 februari 2011 hallo allemaal .ik heb een tomatenboom in de veranda staan .is nu 2 meter hoog .heeft verleden jaar gebloeid maar er kwamen geen vruchten aan .nu weer twee kleine planten staan .maar bloeien te laat om vrucht te dragen .leuk maar meer niet .groetjes peet Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 22 februari 2011 Auteur Share Geplaatst: 22 februari 2011 Hmm, aangezien het een tropische plant is zal het denk veeel zon nodig hebben, krijgt het dat voldoende?? En hoe oud is je boom? Heb dus ergens gelezen dat hij na 2 á 3 jaar pas bloeit, zou dat dus waar kunnen zijn?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frank Houweling Geplaatst: 22 februari 2011 Share Geplaatst: 22 februari 2011 Ken hem wel, maar heb er te weinig ervaring mee om een goed advies te geven. De weinige ervaringen die ik er mee heb, zijn niet heel positief. Vond het een beetje "zacht", meer als een 1-jarige. Maja, dan geeft hij weer geen vrucht Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peet van oosten Geplaatst: 23 februari 2011 Share Geplaatst: 23 februari 2011 is bij mijn 3 jaar oud .staat in de veranda op het zuiden .dus vol in de zon .gewoon leuk maar meer niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 23 februari 2011 Auteur Share Geplaatst: 23 februari 2011 Peet, is het een snelle groeier? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
peet van oosten Geplaatst: 23 februari 2011 Share Geplaatst: 23 februari 2011 ongeveer een meter per jaar .na het tweede jaar getopt .staat nu met twee koppen te groeien .onderste blad is er af .gewoon een kale steel met de bovenste halve meter blad .erg zacht blad . Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 23 februari 2011 Auteur Share Geplaatst: 23 februari 2011 hmm, Klinkt leuk! Tenminste niet een plantje die giga traag groeit : Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Spitskool Geplaatst: 3 juni 2017 Share Geplaatst: 3 juni 2017 Vandaag in het tuincentrum in een vlaag van verstandsverbijstering de dwerg tamarillo (solanum abutiloides, cyphomandra) gekocht. Denkende dat het de kleine variant van de gewone tamarillo is, maar volgens mij is er bij een tamarillo geen sprake van klein. (Volgende keer in het tuincentrum of bij een kweker eerst nadenken en dan pas doen...) Heeft iemand hier ervaring mee? Moet je de plant dieven, toppen, lekker negeren? En hoe zit het met de groei of bloei? Hoe groot moet de pot zijn waar hij in komt te staan? Alle tips zijn welkom. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.