Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomaten boom! (Cyphomandra Betacea)

dennislp

Aanbevolen berichten

Cyphomandra Betacea, of te wel de tomaten boom,

Een tijdje terug zo'n 40 zaadjes hier gratis van ontvangen,

denk dat ik ze toch maar is een beetje ga zaaien, stil liggen is ook zonde!

Maar aangezien het toch een vreemde plant is naar mijn idee, vroeg ik me af of er hier mensen zijn die hem kennen? Frank hééél misschiennnn?

Vond op palmvrienden.net tenminste al wel wat informatie,

nieuwschierig? Klik dan hier:

http://palmvrienden.net/jungle/winterbescherming/cyphomandra-betacea/

Zo te zien een plant die zéér slecht tegen vorst kan, maar verder simpel is..

Iemand die meer weet? (Denk van niet, je zult hem niet zo snel in een volkstuintje tegen komen denk maar als nog even ) (En frank, wie weet leuk om je assortiment is te vergroten als je hem niet hebt, haha :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet er niks van, nog nooit gezien of van gehoord, maar ik wil er wel wat meer van weten

Dus als je iets wil ruilen voor een paar zaadjes uit mijn collectie, graag!!Leuk ding hoor.

(in mijn moestuin seizoen staat mijn lijst, laat maar even weten of je interesse hebt?)

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha! Ja zeker appart, lees zo hier en daar iets over vruchten na een aantal jaar? hoop dat het eerder is

Klik hier als je ze zelf wilt kopen! Ik heb goede ervaring met seedo.nl!

Ruilen / kopen van mij kan natuurlijk ook nog altijd.. Maar heb er uiteindelijk ook niet oneindig veel!

(Als je er wat wilt, zeg even hoeveel zaadjes je zou willen, kan ik beter inschatten of ik nog kan ruilen of niet )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken hem wel, maar heb er te weinig ervaring mee om een goed advies te geven. De weinige ervaringen die ik er mee heb, zijn niet heel positief. Vond het een beetje "zacht", meer als een 1-jarige. Maja, dan geeft hij weer geen vrucht

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 6 years later...

Vandaag in het tuincentrum in een vlaag van verstandsverbijstering de dwerg tamarillo (solanum abutiloides, cyphomandra) gekocht. Denkende dat het de kleine variant van de gewone tamarillo is, maar volgens mij is er bij een tamarillo geen sprake van klein. (Volgende keer in het tuincentrum of bij een kweker eerst nadenken en dan pas doen...)

Heeft iemand hier ervaring mee? Moet je de plant dieven, toppen, lekker negeren? En hoe zit het met de groei of bloei? Hoe groot moet de pot zijn waar hij in komt te staan? Alle tips zijn welkom.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...